Hvad har du spillet i dag? Marts 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Helle wrote: Code 777 burde man lave nogle husregler til, for hvad sker der, når en spiller får nye kort, så er der altså god information til de andre, måske skulle man sige, at når der var gættet, så blandede man om, men hvis man gætter forkert, får den ene spiller alene nye kort...
Det synes jeg nu ikke var noget problem - den spiller, der gætter først, må forventes at have det bedste indblik i, hvad der er brugt af kort, og så gør det jo ikke noget, at vedkommende bliver udfordret lidt ;)
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

I dag blev det kun til et enkelt spil Express med Lilli og Larna. Efter først spil havde jeg 47 point, Larna havde 15 og Lilli havde kun 1.

Lilli og Larna gjorde hvad de kunne for at jeg ikke fik point, men selvom Larna lukkede med 19 point og Lilli scorede 8 point, så lykkedes det mig alligevel at få 4 point, og da man jo vinder ved at være først til 50 point, var det altså afgjort til min fordel.

Lars
Justaangel
25+ indlæg
25+ indlæg

Post by Justaangel »

Idag har vi spillet den store handelskrig - kender i det spil?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Justaangel wrote:Idag har vi spillet den store handelskrig - kender i det spil?
Hvis det er det hvor det gælder om at gemme kreditkortene så modparten ikke køber sko/brætspil/bildele/legetøj/kjoler.... så jep, jeg spiller det mindst en gang om ugen :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 716 times
Been thanked: 839 times

Post by Gunness »

netsapiens wrote:Hvis det er det hvor det gælder om at gemme kreditkortene så modparten ikke køber sko/brætspil/bildele/legetøj/kjoler.... så jep, jeg spiller det mindst en gang om ugen :)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

netsapiens wrote:Hvis det er det hvor det gælder om at gemme kreditkortene så modparten ikke køber sko/brætspil/bildele/legetøj/kjoler.... så jep, jeg spiller det mindst en gang om ugen :)
Jeg håber ikke at rollefordelingen er den samme, uanset om der er brætspil, legetøj eller kjoler på ønskelisten...? :o
Sidst spillet:
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Stony wrote:
Jeg håber ikke at rollefordelingen er den samme, uanset om der er brætspil, legetøj eller kjoler på ønskelisten...? :o
Hvorfor dog ikke? Lene kan jo godt lide at spille :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Ja, og en ny kjole kan vi jo allesammen have brug for en gang imellem. :lol:
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

I dag er det blevet til to spil.

Først et spil Giganten der Lüfte med Lea og Lilli. Det så ellers ud til at gå godt for Lilli, men pludselig havde hun taget hvad hun kunne, og med hendes 2 hvide og 2 røde terninger, var der stort set ikke mere hun kunen få fat i. Resten af spillet frosøgte hun forgæves at få flere terninger eller point, men intet lykkedes.Lea forsøgte konstant at få fat i dele af Hindenburg, men på trods af at hun kunne slå 3 hvide, 3 røde og 2 sorte terninger lykkedes det hende ikke før jeg havde fået tømt de almindelige luftskibe (altså bortset fra et skib i hver bunke). Slutreslutetet blev at jeg havde 15 point, Lea havde 12 og Lilli havde 9 point.

Bagefter spillede vi Colosseum, hvor også Larna deltog. Vi spillede med "Intense Auction",og igen betød det at der blev budt livligt. Kun en gang lykkedes det mig at købe et sæt brikker til 8 penge, men det skyldtes at de andre havde købt de tre sæt jeg havde sat på auktion først.
Lilli gik efter Cæsars Triumftog da hun havde næsten alle brikkerne efter 3 runde, men hun endte med at mangle 1 brik, og fik 80 point for hendes show. Lea lavede De Legenadriske Løve Jægere og scorede 76 point. Larna lavede Safari Maximus Optimus og scorede 73 point. Jeg sluttede af med at lave Neptuns Vrede og scorede 86 point.

Lars
Last edited by Larsine on Thu Mar 20, 2008 11:12 am, edited 1 time in total.
Justaangel
25+ indlæg
25+ indlæg

Post by Justaangel »

netsapiens wrote:
Justaangel wrote:Idag har vi spillet den store handelskrig - kender i det spil?
Hvis det er det hvor det gælder om at gemme kreditkortene så modparten ikke køber sko/brætspil/bildele/legetøj/kjoler.... så jep, jeg spiller det mindst en gang om ugen :)
Det lyder ikke helt som det samme spil, som jeg har derhjemme. I det spil vi har derhjemme for man en mission, som man skal opfylde. På kortet står der et antal vare man skal have inden missionen er fuldført. Man rejser verden rundt for, at købe forskellige vare som sukker, the og stål og for man købt noget man ikke skal bruge, så sælger man det bare igen og for forhåbentlig en god pris for det. Undervejs kan man miste sine vare på grund af strejker, tyveri eller toldere der ikke vil lade dig komme igennem uden at du betaler en bestemt pris.

Det handler om, at være lidt heldig og en stor strateg :wink:

Spillet kan tage virkelig lang tid. Vi har et spil, som vi spiller på, på 5. dag nu, men heldigvius har vi masser af bordplads, så spillet kan bare blive liggende, hvor det er.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Så kom Full Métal Planète på bordet! 8) Spillet er i bund og grund befriende let at gå til. Samtidig er der potentiale for at kunne øge sit overblik væsenligt. Vort første spil var med tre spillere, og jeg forventer, at det vil være endnu mere interessant med fire spillere, da det uden tvivl vil øge den klaustrofobiske fornemmelse. Ingen af vores freighters var under angreb i dette spil og de var aldrig truet. Til gengæld var der en del små-kampe på trods af at vi var tre spillere og det lover i mine øjne godt for spillet, at de konflikter opstod undervejs. At spillet spilles med en timer betyder, at det hele tiden skrider fremad. Selvom timeren potentielt er en stressfaktor - hvilket både kan være godt og skidt - var det ikke nær så stressende, som jeg havde forventet.

Herefter spillede vi to spil Pandemic. Endnu en gang vurderede vi os selv til at være heoiske og måtte da også begge gange se os slået.

Aftenen sluttedes af med et spil Samurai.
frouvne, administrator

Image
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jeg har fået spillet Pandemic her til morgen ... hyggeligt lille spil, som ikke varer lang tid, men som overrasker positivt!
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Carcasonne med abbey og mayor - udvidelsen er ikke gigantisk anderledes, men det giver lidt flere muligheder med specielt borgmesteren og abbediet er okay hvis man er lukket inde. Faktisk spillede Magnus på at omringe en svært håndterbar by, således at den kunne lukkes for ham.
Jesper Rugård Jensen
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

I dag blev det til et spil Express. Selvom jeg og min kone har spillet det siden de tidlige 90'ere, har vi aldrig spillet det med 4 eller 6 spillere, hvor det er et parspil. I dag spillede vi det med Lilli og Larna, og fik derfor spillet det som det oprindeligt var tiltænkt.

Larna og Lisa dannede par, og jeg spillede med Lilli.

Det var en anderledes måde at spille på, men absolut interessant. Det gik også forrygende, og Lilli og jeg fik i først runde et express tog , som gav 5 point, men med 3 doblinger, så det blev til 40 point. Selvom Larna lukkede endte første omgang med 42 point til Lisa og Larna, og 46 point til mig og Lilli.

Næste omgang gik knap så godt. Lisa og Larna fik 19 point, men Lilli og jeg fik kun -12.

Tredie omgang gik igen bedre for Lilli og mig, og vi fik 32 point medens Larna og Lisa kun fik 24. Desværre betød det jo stadig at Lisa og Larna førte med 85 point, mod Lilli og mine 66 point.

Fjerde omgang gik igen dårlige for mig og Lilli. Vi fik -3 point, medens Lisa og Larna fik 27 point.

Slutresultatet blev derfor at Lisa og Larna vandt med 112 point mod Lilli og mine 63 point.

Lars
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg

Post by Jesper »

Hurra - det blev til Antiquity. Og jeg tabte, men det var sjovt - indtil de andre vandt.
Jesper Rugård Jensen
Post Reply