Hvad har du spillet i dag? Juni 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2009

Post by Andrea »

Helle wrote: Suk .... var det Lise, der var en ond toaster?
Så skal jeg lade hende høre for det på arbejde i morgen!!!!!!
Nejda - det var selvfølgelig Elin - hun er altid skurk! :lol:
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times

Post by Frouvne »

GG Con blev for mit vedkommende indledt med et spil Beowulf: The Movie Boardgame. Spillet imponerede ikke - er man interesseret i temaet, vil jeg i stedet anbefale Beowulf - The Legend og er det selve spillets mekanismer, man er interesseret i, vil jeg personligt foretrække Kingdoms, der er forlæg til Beowulf: The Movie Boardgame. Kingdoms er en simplere udgave af spillet og i mine øjne mere elegant. At det så også fylder en brøkdel af det andet, ser jeg kun som en fordel. Men dårligt var spillet absolut ikke.

Tribune: Primus Inter Pares bød på et glædeligt gensyn - absolut et spil, der oftere burde komme frem og som måske skulle suppleres med en udvidelse ved lejlighed.

Cutthroat Caverns fik nok lov til at trække lige lovlig lang tid ud i dag... men jeg ser som vanligt frem til yderligere spil af det - og nu snart med en udvidelse! :D

Endelig fik jeg spillet Call of Cthulhu LCG. Der blev vel mest tale om et prøve-spil og selvom det også var derefter er jeg stadig meget nysgerrig på spillet, som jeg tror vil vinde overordentlig meget ved at man er bedre inde i kortstakkenes indhold.
frouvne, administrator

Image
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Ark Nova
Has thanked: 268 times
Been thanked: 105 times

Post by Taibi »

Jeg fik prøvet American Megafauna som solo spil i går... ikke den helt store oplevelse hvis ikke man er klar til at tabe hurtigt... det skal prøves igen, om ikke for andet så for at lære spillet bedre at kende, men nogen favorit bliver det ikke. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Jeg spillede Dominion Intrige med min kæreste idag.

Rigtig sjovt.
Meget af det "auto-play" dominion blev beskyldt for er bestemt væk.

Glæder mig til at spille meget mere!
Image
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World

Post by MesterLars »

På GG CON idag fik jeg prøvet 2 rigtig gode spil.

Jeg har tidligere haft en lidt uheldig oplevelse (læs:gik bankerot) med Age of Steam, men Steam kom ud mere positivt. Komponenterne er blevet flottere og reglerne simplere og mere elegante. Jeg synes dog det var sjovest i den 1. halvdel hvor kortet stadig var åbent og man "opbyggede noget". Men godt spil alligevel.

Automobile virkede også som et rigtigt godt spil synes jeg. Mekanismerne i det fungerede rigtig godt og det føltes ikke som "genbrug" på nogen måde. Et solidt spil jeg gerne ville prøve igen. Tak til Steen for intro til dem begge.ac
Image
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Post by APK »

I løbet af ugen har jeg spillet de to første af de 50 sager i Cluedo Mysterier med min søn og to af hans venner (8-9 år). Det var en stor success og drengene kan næsten ikke vente til der kommer nye mysterier på bordet tirsdag aften.

APK
/APK
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

qute wrote:[...] Meget af det "auto-play" dominion blev beskyldt for er bestemt væk. [...]
Det kunne være interessant at høre lidt mere om, hvad der gør, at du mener, det er elemineret.
frouvne, administrator

Image
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Frouvne wrote:
qute wrote:[...] Meget af det "auto-play" dominion blev beskyldt for er bestemt væk. [...]
Det kunne være interessant at høre lidt mere om, hvad der gør, at du mener, det er elemineret.
Jeg har kun spillet 2 spil og det var online.
Men i dominion kræver det normalt ikke den store regnekraft at vudere om man skal spille en spy før alt andet eller village før smithy osv.

I intrige kommer man nemt ud i problemer fordi et kort kan gøre 1 af 2 ting. Så er det ikke længere indlysende om man skal spille f.eks. "Minion" nu og tage de +2 mønt eller vente og så bruge det til at "resette" sin hånd.
I dominion er næsten alle problemer af typen "Hvad skal jeg købe". Nu er der også lidt at tænke over "Hvordan skal jeg spille min hånd"

Minion - You get +1 Action whichever option you choose. The options are +2 coins, or
everything after that - discarding, drawing 4 cards, and other players discarding and
drawing.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

qute wrote:
Frouvne wrote:
Jeg har kun spillet 2 spil og det var online.
Men i dominion kræver det normalt ikke den store regnekraft at vudere om man skal spille en spy før alt andet eller village før smithy osv.

I intrige kommer man nemt ud i problemer fordi et kort kan gøre 1 af 2 ting. Så er det ikke længere indlysende om man skal spille f.eks. "Minion" nu og tage de +2 mønt eller vente og så bruge det til at "resette" sin hånd.
I dominion er næsten alle problemer af typen "Hvad skal jeg købe". Nu er der også lidt at tænke over "Hvordan skal jeg spille min hånd"

Minion - You get +1 Action whichever option you choose. The options are +2 coins, or
everything after that - discarding, drawing 4 cards, and other players discarding and
drawing.
Tak for svaret. Det glæder mig at høre, at det ikke bare er flere kort af præcis samme type, som de allerede kendte. Nu vil jeg så også se frem til at prøve udvidelsen! :)
frouvne, administrator

Image
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Frouvne wrote:Tak for svaret. Det glæder mig at høre, at det ikke bare er flere kort af præcis samme type, som de allerede kendte. Nu vil jeg så også se frem til at prøve udvidelsen! :)
Jeg henter min udgave i dag efter arbejde :D
Så skal der spilles efter træning!
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

Tre spil Dominion: Intrigue. Så er spillet i live igen! :D
frouvne, administrator

Image
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Ark Nova
Has thanked: 268 times
Been thanked: 105 times

Post by Taibi »

Ja, så har vi fået Agricola - og det blev afprøvet i går som solo for at lære mekanismerne - det gik ganske forfærdeligt. :D

I dag fik jeg introduceret Vivi for spillet - og det gik jo ganske fint for hende... 30-23 :?
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

En aktiv aften i KBK, hvor den for mit vedkommende stod på; Dominion, Airships, Tribune, og til sidst to spil Dominion: Intrigue.

Airships gav et lidt mere positivt indtryk end første gang jeg spillede det (et godt stykke tid siden i Valby). Jeg klarede mig dog elendigt, og det var først til sidst at jeg overhovedet begyndte at installere motorer i mine luftskibe. :) Sjovt var det dog, og til alles store overraskelse sluttede spillet faktisk med at Hindenburg blev bygget færdigt.

Intrigue virkede som en solid udvidelse til Dominion. Selvom det selvfølgelig i bund og grund er "mere af det samme", er det jo ikke nødvendigvis så skidt. Jeg kunne godt lide VP kortene som også fungerede som action/penge kort, og flere af action-kortene var i det hele taget rigtigt spændende. Vores første spil var det første standard-scenarie (Victory Dance?), mens det andet var en stærkt bastardiseret udgave af det samme scenarie (4 bunker action-kort udskiftet, så vidt jeg husker).
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times

Post by Helle »

Jeg spillede 3 spil Intrige i går. Vi valgte dog at spille med 6 sæt kort fra det gamle spil og så lægge 4 nye bunker ind.
Vi valgte helt forskellige kort og vi fik begge 25 point... og vi væltede rundt i guld.

I forhold til 'det gamle' Dominion ser det ud til, at de nye kort giver mange flere muligheder - at der er lagt ... enten det eller det + der er en række kort, hvor det er muligt at skille sig af med kort.

Vi brugte også 'Bridge' og den virkede ret stærk ... hvis den både give +1 i penge, og muligheden for at købe en ekstra gang, og den giver rabat på begge køb ... så hvis man har en sølle guld på hånden, så har man 4 penge og kan købe 2 stk. sølvkort ... sådan som jeg læser reglerne.

Det sidste spil vi spillede var med andre kort og her væltede vi ikke rundt i penge og spillet var ikke overstået før det var i gang. Her var et interessant kort 'T .....' hvor man kunne kassere to kort og få en sølv direkte på hånden....

En af mine favoritter fra det gamle spil er dog stadig 'Remodel', som brugt godt, kan give 2 provinser i samme runde .... skønt (det lykkes dog ikke tit) ...

Men jeg ser i hvert fald frem til at spille spillet igen ...
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Helle wrote:Vi brugte også 'Bridge' og den virkede ret stærk ... hvis den både give +1 i penge, og muligheden for at købe en ekstra gang, og den giver rabat på begge køb ... så hvis man har en sølle guld på hånden, så har man 4 penge og kan købe 2 stk. sølvkort ... sådan som jeg læser reglerne.
Vi havde Bridge med i begge vores spil, og det generelle indtryk var også at det var et rigtigt stærkt kort.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Post Reply