Torsdag eftermiddag og aften var sat af til brætspil. Vi lagde hårdt ud med Martin Wallaces
Waterloo. Spillet endte desværre med at blive en frustrerende oplevelse. En stor del af frustrationen kommer utvivlsom fra et regelhæfte, der i mine øjne mangler enten et afsnit med en god begrebsforklaring eller et godt opslagsværk - og hvorfor ikke tilføje begge dele!

Inkarnerede krigsspillere ville formentlig grine en vis legemsdel i laser, hvis de blev indviet i hvilke dele af spillet, der frustrerede mig, men i mine øjne gjorde tabel- og regelopslag til en oplevelse jeg godt kunne have været foruden. Jeg tror stadig, at Martin Wallace med
Waterloo har kreeret et udmærket spil, men er ikke sikker på, at jeg vender tilbage. Desværre.
Efter
Waterloo kastede vi os over
Race for the Galaxy og det gled anderledes glat. Min modstander, der først fornyligt blev introduceret for spillet og da under lidt kaotiske omstændigheder (midt i et legeland for børn) var meget opsat på at spille og genspille spillet, så det blev til tre gode spil.
Min modstander var også tidligere blevet overfladisk introduceret til
Dominion, så det måtte i spil igen og vi friskede reglerne op med tre-fire spil med grundspillet.
Vi har i en periode spillet en del spil
M:tG sammen og har derfor talt om
Blue Moon, som jeg for år tilbage introducerede ham for uden den store succes. Vi fandt spillet frem og spillede et par hurtige spil med
Hoax og
Vulca. Spillet har naturligvis langt fra den dybde, som
M:tG kan præstere - men det har også sine fordele!
Jeg greb lejligheden til at finde
Zèrtz frem. Som det gerne går, når man introducerer nye folk til det spil, blev det en meget ulige kamp. Dog tror jeg ikke jeg fik skræmt min modstander fra at kunne vende tilbage til spillet.
Afslutningsvis blev der ytret ønske om igen at få
Dominion på bordet. Denne gang fandt vi også udvidelsen
Dominion: Intrigue frem og vi afsluttede dermed dagen med 4-5 spil med forskellige kortkombinationer.