Hvad har du spillet i dag? September 2009
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Re: Hvad har du spillet i dag? September 2009
I weekenden fik jeg prøvet Incan Gold, et simpelt press-your-luck spil, med en række non-gamers. Temaet vakte begejstring (men jeg havde også med hardcore Indiana Jones-fans at gøre!) og alle - inklusive mig - var enige om at spillet var sjovt. Fire spil i rap blev det til.
Mit umiddelbare indtryk er at Incan Gold er noget nær den ideelle hurtige filler. Reglerne kan forklares på et minut eller to, og et spil tager omkring et kvarter. Og det er sjovt!
Mit umiddelbare indtryk er at Incan Gold er noget nær den ideelle hurtige filler. Reglerne kan forklares på et minut eller to, og et spil tager omkring et kvarter. Og det er sjovt!
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Sir William
- 1000+ indlæg
Så lykkedes det mig at udfordre mine naboer i Lord of the Rings spillet. Havde frygtet lidt hvordan det ville gå især set i lyset af, at alle påstod det næsten ville være umuligt at vinde.
Så vi startede stille og roligt, fulgte regelbogen så godt som vi nu forstod den - nogle ting fandt vi først ud af lidt senere - og i sidste ende endte vi op med at vinde over Sauron
Vi er meget overbeviste om, at vi fulgte reglerne til punkt og prikke, vi snakkede meget sammen undervejs. Da kæresten skulle arbejde, var vi kun 3, ved ikke om det gjorde det lidt nemmere.
Da vi skulle ødelægge ringen, kunne vi allerede se der at vi ikke kunne tabe uanset hvad vi slog. Vi blev dog usikre på, om man dør eller vinder hvis man slår "Smid 2 kort" med terningen og man ikke har flere kort.
Men ganske sjovt spil, er nemlig ikke vant til at samarbejde i spil
Så vi startede stille og roligt, fulgte regelbogen så godt som vi nu forstod den - nogle ting fandt vi først ud af lidt senere - og i sidste ende endte vi op med at vinde over Sauron

Vi er meget overbeviste om, at vi fulgte reglerne til punkt og prikke, vi snakkede meget sammen undervejs. Da kæresten skulle arbejde, var vi kun 3, ved ikke om det gjorde det lidt nemmere.
Da vi skulle ødelægge ringen, kunne vi allerede se der at vi ikke kunne tabe uanset hvad vi slog. Vi blev dog usikre på, om man dør eller vinder hvis man slår "Smid 2 kort" med terningen og man ikke har flere kort.
Men ganske sjovt spil, er nemlig ikke vant til at samarbejde i spil

-
- 1000+ indlæg
Chaos in the old world ramte bordet igen igår, denne gang med tre spillere, og det blev det ikke mindre godt af.
Slaanesh vandt igen, og lader til at være svær at standse.
Ghost Stories fik også mås, så nu er vi ENDELIG klar til at rykke en sværhedsgrad op
Ghost Stories fik også mås, så nu er vi ENDELIG klar til at rykke en sværhedsgrad op

Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Du har formodentligvis allerede set det, men der er officiel errata til Slaanesh. Der skal TO corruption i en region med en kongelig, før det udløser en Dial Advancement counter.netsapiens wrote:Chaos in the old world ramte bordet igen igår, denne gang med tre spillere, og det blev det ikke mindre godt af.
[EDIT] Reglerne har hele tiden sagt to tokens. Det er bare Slaanesh Player Sheet der fejlagtigt siger andet.
Last edited by Stony on Fri Sep 25, 2009 9:10 pm, edited 1 time in total.
Sidst spillet:

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Stony, Kanzler og jeg fik også spillet et spil tremands Chaos i går, og jeg skal bevidne, at det ikke altid er givet, at Slaanesh vinder (ups, jeg tabte faktisk stort). Til gengæld blev temaet fulgt helt til dørs, da Stony valgte at indlede aftenen med en bloddryppende (og forrygende) culottesteg 
Jeg havde læst meget godt om spillet på forhånd, og selv om jeg var rigtig godt underholdt, forventer jeg, at spillet først for alvor folder sig ud efter et par forsøg eller tre. Bl.a. havde ingen af os synderligt godt overblik over hinandens Dial Advancement-betingelser før hen mod slutningen af spillet. Men jeg er lidt imponeret over, hvor meget variation og muligheder man har fået pakket ind i et spil af den længde og kompleksitet.

Jeg havde læst meget godt om spillet på forhånd, og selv om jeg var rigtig godt underholdt, forventer jeg, at spillet først for alvor folder sig ud efter et par forsøg eller tre. Bl.a. havde ingen af os synderligt godt overblik over hinandens Dial Advancement-betingelser før hen mod slutningen af spillet. Men jeg er lidt imponeret over, hvor meget variation og muligheder man har fået pakket ind i et spil af den længde og kompleksitet.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Mit besøg hos Games Guild på RUC blev desværre forpurret af arbejde og en familie der kaldte hjemmefra, så jeg fik ikke spillet noget der, og de fik ikke glæde af mit SET og Igel Ärgern.
Men her til aften blev det til en enkelt spil Express med Lilli.
Hun startede med at lægge sig langt foran, endda så langt at jeg frygtede at hun ville vinde allered efter anden omgang selvom jeg lukkede. Det lykkedes dog ikke for hende idet hun kun nåede op på 47 point (man vinder ved 50 point). Men da hun vandt tredie omgang overlegent, vandt hun selvfølgelig også hele spillet.
Lars
Men her til aften blev det til en enkelt spil Express med Lilli.
Hun startede med at lægge sig langt foran, endda så langt at jeg frygtede at hun ville vinde allered efter anden omgang selvom jeg lukkede. Det lykkedes dog ikke for hende idet hun kun nåede op på 47 point (man vinder ved 50 point). Men da hun vandt tredie omgang overlegent, vandt hun selvfølgelig også hele spillet.
Lars
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
I dag havde vi vores gamebuddies på besøg, og det blev til en bred vifte af spil. Først tog vi to omgange af Ghost Stories - og fik bank begge gange. Suk. Dernæst stod den på en omgang Roll Through the Ages, og vi nåede også både en omgang Sherlock Holmes og Unspeakable Words inden aftensmaden. Resten af aftenen stod på Arkham Horror+Kingsport-udvidelsen, hvor vi brugte et par houserules, så spillet blev længere. Jeg synes nu ikke, det var en fordel, for jeg var helt usædvanlig uheldig med de kort, jeg trak, så til sidst valgte jeg frivilligt at dø, så jeg kunne spille en anden rolle, og det viste sig at være et klogt valg. Jeg fik en af de nye roller, som er meget, meget effektiv - for effektiv hvis jeg skal være ærlig.
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Fik prøvet Clash of Cultures i går aftes. Et rigtig godt bekendtskab, som jeg gerne spiller igen og som helt klart bør udgives. Det har en klar Civ flavour.
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Fik prøvet Battlestar Galactica med Pegasus udvidelsen ... det er meget svært at bedømme spillet, når man ikke har spillet det mere - jeg havde en fornemmelse af, at vi ikke rigtigt fik udnyttet mulighederne, og de forskellige lokationer ... jeg tror, at det er et spil, der skal dyrkes lidt for at man rigtigt kan få glæde af det ....men i hvert fald tak til Rune for introduktionen ...
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Status fra GG-Con var:
Small World: Underholdende, men ikke så dybt.
San Juan: Fik det endelig spillet. Godt bekendtskab
Endeavor: Enkelt og godt design, og tager ikke så længe. Ser ud til at have en del dybde. Klart interessant.
Chaos in the Old World: Blev ikke helt færdig. Jeg fattede ikke alt hvad der foregik, men jeg kan se at spillet har en del at byde på når man lærer det nærmere at kende.
Tak til Stony for et godt initiativ
Small World: Underholdende, men ikke så dybt.
San Juan: Fik det endelig spillet. Godt bekendtskab
Endeavor: Enkelt og godt design, og tager ikke så længe. Ser ud til at have en del dybde. Klart interessant.
Chaos in the Old World: Blev ikke helt færdig. Jeg fattede ikke alt hvad der foregik, men jeg kan se at spillet har en del at byde på når man lærer det nærmere at kende.
Tak til Stony for et godt initiativ

- larkin
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Trods klø fra flere sider, siger jeg tak for en god dag i valby. Det var hyggeligt, og jeg fik stiftet bekendtskab med tre nye spil.
- Chaos in the old world , der utvivlsomt var dagens favorit. Masser af død, ødelæggelse, interaktion og konflikt, men stadig med dybde og strategiske beslutninger.
- San Juan. Jeg har spillet rigeligt med Puerto Rico i tidernes løb, hvorfor der ikke var meget overraskende ved SJ - spillet fungerer dog udemærket og er godt som filler imellem større spil.
- Endeavor var et godt sammenskruet Eurogame med kolonisationstema. Jeg var godt underholdt på trods af et par fejldispositioner undervejs, og glæder mig til at spille det igen.
....også tak til Stony for et fint arrangement. Jeg glæder mig allerede til AfterEssen
- Chaos in the old world , der utvivlsomt var dagens favorit. Masser af død, ødelæggelse, interaktion og konflikt, men stadig med dybde og strategiske beslutninger.
- San Juan. Jeg har spillet rigeligt med Puerto Rico i tidernes løb, hvorfor der ikke var meget overraskende ved SJ - spillet fungerer dog udemærket og er godt som filler imellem større spil.
- Endeavor var et godt sammenskruet Eurogame med kolonisationstema. Jeg var godt underholdt på trods af et par fejldispositioner undervejs, og glæder mig til at spille det igen.
....også tak til Stony for et fint arrangement. Jeg glæder mig allerede til AfterEssen
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Jeg nåede kun et enkelt spil i dag, men det var til gengæld en fornøjelse. Tales of Arabian Nights var ganske hyggeligt og bestemt et spil, jeg gerne vil spille igen på et tidspunkt. Jeg savnede måske lidt mere strategi i det, hvilket også kan frustrere flere af de personer, vi normalt spiller med, men omvendt vil det være godt at spille med rollespillere og historiefortællere en aften, hvor man er mest indstillet på at hygge sig.
Tak til Mik for introduktionen og til Stony for arrangementet
Tak til Mik for introduktionen og til Stony for arrangementet

- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 712 times
- Been thanked: 839 times
Small World: jaja, alle andre har prøvet det på nuværende tidspunkt
Men godt at finde ud af, at der ikke er grund til at skifte Vinci ud. SW var lige ud af landevejen, men også for kaotisk for min smag.
San Juan: En gammel traver, jeg heller ikke havde fået prøvet før. Meget hyggelig lille sag, men ikke nær så sjovt som Puerto Rico.
Tales of the Arabian Nights: Et spil, jeg virkelig havde set frem til. Spillets opbygning som rendyrket stemningsspil tiltaler mig da virkelig også. Det blev lige langt nok, og næste gang ville jeg nok spille det med tre. En anden udfordring er sproget. Normalt er sproget næppe den store hæmsko for de fleste, men for et spil, der i den grad lever af atmosfære og sprog, er det en udfordring for os almindelige danskere at få den danske "simultantolkning" til at glide. Jeg kæmpede selv bravt med at få flere af passagerne til at lyde tilpas eventyrlige.
Men klart et spil, jeg kunne tænke mig at prøve igen. Tak til Mik for den glimrende introduktion (og selvfølgelig til Stony for at samle alle spillerne)!

San Juan: En gammel traver, jeg heller ikke havde fået prøvet før. Meget hyggelig lille sag, men ikke nær så sjovt som Puerto Rico.
Tales of the Arabian Nights: Et spil, jeg virkelig havde set frem til. Spillets opbygning som rendyrket stemningsspil tiltaler mig da virkelig også. Det blev lige langt nok, og næste gang ville jeg nok spille det med tre. En anden udfordring er sproget. Normalt er sproget næppe den store hæmsko for de fleste, men for et spil, der i den grad lever af atmosfære og sprog, er det en udfordring for os almindelige danskere at få den danske "simultantolkning" til at glide. Jeg kæmpede selv bravt med at få flere af passagerne til at lyde tilpas eventyrlige.
Men klart et spil, jeg kunne tænke mig at prøve igen. Tak til Mik for den glimrende introduktion (og selvfølgelig til Stony for at samle alle spillerne)!
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Fik spillet lidt i dag, først et spil Battlelore, som er en ny anskaffelse, og må sige at jeg var lidt skeptisk inden jeg startede, er vant til at have "fuld kontrol" over ens enheder som eksempelvis i Conflict of Heroes, men syntes CDG virkede rigtig godt i det spil.
Derefter skulle vi spise, og fandt så Space Hulk frem, og ja, det er sq godt, det spiller hurtigt og er nemt at forklare, uden der er for meget kompleksitet i spillet. Så det er klart et spil som vil se en del spil fremover.
Derefter skulle vi spise, og fandt så Space Hulk frem, og ja, det er sq godt, det spiller hurtigt og er nemt at forklare, uden der er for meget kompleksitet i spillet. Så det er klart et spil som vil se en del spil fremover.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Janne og Annemette var på besøg i dag, og medens Janne og Lisa lavede opgave, fik Annemette og jeg spillet Ra - The Dice Game. Efter to spil opdagede jeg et lille ikon på hjælpepladen, som viste sig at have betydning for hvordan man kunne placere sine monumenter hvis man fik flere end et i samme runde, men det hjalp mig ikke i de efterfølgende spil. På trods af at jeg startede rigtig godt ind til flere gange, fik jeg 5 nederlag inden for vesten. Herefter hentede jeg forstærkning i form af Lilli. Da det nu var med tre spillere ændrede det sig fuldstændigt. Både Lilli og jeg kom begge en hel omgang rundt på pointskalaen, meden Annemette kun kom ca. halvvejs. Derudover var jeg et point foran Lilli. Endelig fik jeg krammet på Annemette.
Senere spillede Lilli, Janne, Annemette og jeg Maori. Et sødt lille spil, om jeg umiddelbart godt kan lide. Annemette vandt overlegent, derfeter kom jeg, Janne og Lilli på sidstepladsen.
Lars
Senere spillede Lilli, Janne, Annemette og jeg Maori. Et sødt lille spil, om jeg umiddelbart godt kan lide. Annemette vandt overlegent, derfeter kom jeg, Janne og Lilli på sidstepladsen.
Lars