Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3995
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Andrea »

I dag var jeg forbi Helle til et par timers spil og nåede her at stifte bekendtskab med Dixit, Keltis - kortudgaven samt Fluch der Mumie. Jeg var meget begejstret for Keltis, selvom det lykkedes mig at misforstå stort set hver eneste regel, der var i spillet, så der var også plads til forbedring i scoringen bagefter ;)

Til gengæld havde jeg stor succes som mumie, da jeg skulle jagte de andre. Det kan man så tænke lidt over...

Efter det smuttede jeg mod Roskilde for at fryse lårene af på vejen hjem, mens de andre fortsatte med at spille... ja, det ved jeg så ikke :)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Robert »

Fik prøvet FAB: The Bulge hos Bugge i går. Det er normeret til 4 timer for 9 spilomgange. Vi brugte ca. 6 timer på at blive færdig med 3. GMT Games påstår at det ikke er særlig kompliceret, men det vil jeg nu ikke skrive under på. Grundprincipperne i FAB er for så vidt ikke så forfærdelig indviklede, men der er masser af specialregler. Vi brugte en del tid på at checke reglerne op.

Bortset fra det så fungerer det rigtig godt. Bugge havde en bedre slutposition end mig, men han ville kun have haft to-tre omgange til at udnytte det før mine forstærkninger begyndte at gøre sig gældende, og hans flanker ville til den tid være ganske sårbare.

Helt klart et gensyn værd. Måske kan det gøres på fire timer når man har prøvet det ca. 3 gange.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Brichs »

Jeg holdt fødselsdag i weekenden, og det betyder brætspil!

Startede dagen ud med en gang Guillotine, der - som altid - er ganske gedin underholdning. Var den næstbedste bøddel, så det var jo super. 8/10 fra mig.

Bagefter tog vi en gang Chaos in the Old World, hvor jeg gik med da ingen andre ville. Her var jeg noget skeptisk, da jeg ikke er meget til strategiske krigsspil - både da jeg ikke finder dem sjove, og ikke kan finde ud af dem (de to ting hænger nok sammen).
Her blev min skepticisme sat til samme. Selvom spillet virkede meget forvirrende (måske fordi tre mennesker prøvede at forklare regler på éen gang), var spillet, da det først kom i gang, ufatteligt underholdende. Vi spillede med en husregel (Khorne kan kun få advancement tokens, hvis han har en kultist i det område hans warriors slår en figur ihjel i - og det gav ingen mening for folk der ikke har prøvet spillet), ellers var spillet håbløst ubalanceret. Men i denne omgang var det ufattelig tæt spil, og der var rigtig godt. Kom på en sidsteplads, men var stadig et super spil. En klar 7/10 fra mig.

Efter dette spillede jeg Blue Moon City 2 gange - da min svigerinde ville prøve det éen gang til, hvor hun forstod alle reglerne. Spillet er ganske ok, ikke noget vildt, og ikke noget dårligt. En god måde at få nogle timer til at gå på :-) Har fundet en gratis udvidelse til min kammerat der har spillet, der gør det lidt sjovere, tror jeg, så nu må vi se næste gang vi ses. 6/10.

Efter maden var det tid til at prøve min ene fødselsdagsgave: Order of the Stick: Dungen of Dorukan[url]. Der stod at det ville tage tre timer, ... ve]Super 5. Et ganske simpelt kortspil, der af mange bliver beskrevet som "uno med liv". Ganske underholdende. Også her tabte jeg. 7/10 fra mig.
Næste morgen tog vi endnu et spil Super 5.

Efter det spillede vi et halvt spil Alcatraz. Et strategispil, der er ganske sjovt og med flotte brikker. Dog synes 3dje manden efter en halv time, at det ikke var sjovt, så vi stoppede... 6/10

Vi tog et kvart spil Salamanca, som jeg havde glædet mig til, men klokken 19:00 på andendagen var jeg for træt til at spille mere...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Larsine »

I går havde vi en gæst, og No Merci! blev smidt på bordet. Det viste sig at hverken Lisa, Lea eller Annemette havde prøvet det før.
Første spil vandt Lilli overlegent, medens Annemette fik absolut flest point, og vi var i tvivl om hun havde forstået det, men det påstod hun at hun havde. I andet spil viste Annemett så at hun havde fattet det, idet hun to samtlige kort fra 35-24 og en masse mønter. Hun vandt dog ikke, men måtte pænt dele førstepladsen med Lisa. Lea vandt det tredie spil, og endelig vandt jeg det sidste spil.

Lars
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5308
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 712 times
Been thanked: 839 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Gunness »

I går blev det til et spil Middle Earth Quest. Sauron mente selv, at han var i en god position til at vinde, men var desværre blevet udstyret med en tumpet vinderbetingelse, så den usle helt (Legolas-klonen) endte men at løbe af med sejren i 11. time.
Efter et par spil føles mekanismerne allerede lagt mere intuitive end i starten, og det bliver helt afgjort et spil, der kommer på bordet fremover.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Helle »

Åhha ...

Jeg havde en flok fjollede tøser på besøg ... og vi spillede: Dixit - afbrudt af en forhekset tekop!!!!, dernæst spillede vi et spil Keltis, et spil Fluch der Mumie og sidst men ikke mindst Endeavor ...Egentlig skulle vi have haft ursuppe på bordet, men det må vente til en dag, hvor undertegnede har husket at læse regler :oops:

Dixit var mærkeligt, Keltis forvirrende, Fluch der Mumie alt for let for mumien, og Endeavor rigtigt rigtigt lovende!

I går spillede jeg desuden lidt med sønnike, det blev til pluttifikationsspillet og børnebogsspillet ... (meget opbyggelige spil!!!!) ... med fine tegninger fra den svenske børnebogslitteratur!
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3750
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Jens_Hoppe »

I går i KBK fik jeg prøvet Thunderstone, den nye dungeon crawl Dominion-klon. Tre spil blev det til, og det i sig selv siger jo noget om at det ikke var helt skidt. Med de blandede kommentarer spillet har fået med på vejen på BGG havde jeg i forvejen nok ikke de helt høje forventninger til det - hvis ikke lige det var fordi Chris Farrell har udnævnt det til sit yndlingsspil fra 2009! Men mit umiddelbare indtryk var egentlig at spillet holdt helt fint, og på visse punkter virkede bedre end Dominion.

Har man spillet Dominion, vil Thunderstone virke meget bekendt. Her har vi også at gøre med et kortspil, hvor hver spiller opbygger sig eget deck i løbet af spillet, ud fra en større, tilfældigt valgt, pulje af kort.

En spiller kan i sin tur vælge mellem tre slags ture; Village, Dungeon, eller Rest. I en village-tur besøger man landsbyen med henblik på at tilkøbe et nyt kort til decket, og en guldmønt-værdi på de kort man har på hånden bestemmer hvor dyrt det nye kort maksimalt må være. I landsbyen har man desuden mulighed for at levelle hero-kort man måtte sidde med på hånden (skifte dem ud med tilsvarende, bedre kort), men det kræver også at man har XP kort opsparet - og dem får man kun ved at nakke monstre.

Hvilket leder os til den anden slags tur man kan have, en Dungeon-tur. Her er meningen at man, med de kort man har på hånden, forsøger at nakke et monster i dungeonen. Monstrene er i et separat deck på 30 kort (3 grupper at 10 monstre, hvor hver gruppe er tematisk homogen, f.eks. "dragons" eller "humanoids"), og de tre øverste kort fra dungeon-decket er altid vendt om og indikerer de monstre man kan forsøge at nakke. For at se om man kan besejre et monster, udregnes attack-værdien af ens hånd, baseret på attack-værdien af de helte, våben og trylleformularer man sidder med. Kan man matche det valgte monsters styrke, har man besejret det og får lov til at tilføje det til sit deck. Og selv hvis man ikke kan besejre det, må man godt slås med det alligevel - i så fald lægges det ned i bunden af monsterbunken og en nyt trækkes til at erstatte det. Monstre er den primære måde at få VP på, og da de fleste monstre desuden bare ligger og fylder i ens deck mens spillet står på, svarer de meget godt til de grønne VP kort i Dominion. Når et monster fjernes fra dungeonen, rykkes de resterende kort frem, og et nyt kort vendes så der hele tiden er tre at vælge imellem.

Tredie type tur - Rest - betyder blot at man må trashe et kort fra hånden (i Thunderstone kaldes trash for "destroy"), og trække en ny hånd. Altså en måde at tynde sit deck lidt ud, hvis man ikke har andet godt at give sig til - eller hvis man mener at det at fjerne et dårligt kort er vigtigere for ens deck end at tilføje et bedre.

Den thunderstone som spillet er navngivet efter, er et kort som blandes ind i den nederste trediedel af monster-decket. Når det bliver vendt og får arbejdet sig frem til første placering ("rank") i dungeonen, slutter spillet. Spillerne udregner den samlede VP værdi af kort i deres decks, og flest VP vinder!


Så langt så godt. Det ovenstående udelader en masse, og der er ingen tvivl om at Thunderstone er et mere komplekst spil end Dominion. Kort har en masse numre og effekter, og første gang man præsenteres for det, kan det virke lidt forvirrende. Heroes, f.eks. er identificeret ved navn, type (f.eks. "fighter"), strength, level, light, attack value, hvad det koster at levelle den, hvad det koster at købe kortet, og for det meste også en speciel evne af en slags, beskrevet med tekst på kortet. Monstre har navn, type, health, xp reward, vp reward, og næsten altid en eller flere specielle evner. Læg oven i det at man også har andre typer kort - spells, våben, forskellige slags villagers, f.eks. - som igen kan have andre ratings. Det er dog ikke værre end at man har det inde under huden efter et par spil (eller med andre ord - jeg havde egentlig forventet at have flere problemer med kompleksiteten end jeg faktisk havde).

Thunderstone virkede længere end Dominion. Det er også lidt mere bøvlet at sætte op, mest på grund af den større variation af korttyper. Det med længden ser jeg ikke (nødvendigvis) som et problem, men setup-tiden var lidt træls. Synes man at den manglende spillerinteraktion i Dominion var et problem, er der ingen grund til at kigge på Thunderstone, som om muligt har endnu mindre (i og med at der ikke er samme grad af attack cards som i Dominion)!

Den helt store anbefaling af Thunderstone, og det som primært gør at jeg syntes det var godt, er at spillet føltes dybere end Dominion. Der er flere dimensioner i ens beslutningsrum (alene det at man har 2-3 former for "valuta" - guldmønter, attack value, og til dels XP kort - som man kan bruge til at forbedre sit deck) og flere afhængigheder kortene imellem. Vil jeg gerne købe et sejt sværd til mit deck, skal jeg have heroes der er stærke nok til at bruge dem, f.eks. Spillet indeholder også en regel for lys - monstre er sværere at besejre hvis ikke man har tilstrækkeligt lys med - og det er en fin balancegang at have nok, men ikke for mange lyskort i decket. Og tag for eksempel det faktum at de fleste monstre har en eller flere specielle evner når man vil slås med dem; nogle dræber måske en "fighter" type hero fra ens hånd (den bliver destroyed), nogle kræver ekstra lys, nogle kan kun skades af magiske angreb, osv. Og det er ikke helt tilfældigt: Hver gruppe af 10 monstre er tematisk konsistent, så med erfaring vil man vide at visse grupper har det med at dræbe ens helte, visse grupper nakker ens udstyr, visse giver disease (en slags pendant til curse cards i Dominion), osv.

Spillet har måske også nogle ubalancer, men hvor alvorlige de er, ved jeg ikke. Hvis f.eks. de første monstre man vender er meget seje, så spillerne ikke har en chance for at besejre dem med deres startdecks, vil monster-delen af spillet antageligt stagnere fuldstændigt indtil spillerne har fået lavet så seje decks at de får hul på bylden.

Generelt kan jeg godt lide idéen med at man kun har adgang til at konfrontere nogle få monstre af gangen, for det gør spillet dynamisk og er med til at gøre at hver tur føles ny og anderledes. Men det måske også et problem? Selv hvis jeg har lavet mig et slagkraftigt deck, kan jeg jo sagtens risikere at der aldrig er nogle seje (= mange VP) monstre synlige, når det er min tur. Det element af tilfældighed dette tilfører spillet, kan sikkert være for meget for nogles smag.

En ting Thunderstone er berygtet for, er regeluklarheder og - spørgsmål. Ser man på BGG, er det mest aktive subforum for spillet dets "Rules" forum, så der er noget at tage fat på! Jeg kan i princippet godt se hvorfor: Formuleringen på kortene er ikke altid særligt præcis og kan sikkert give anledning til megen forvirring. Når det er sagt kan jeg afsløre at jeg forinden havde udskrevet en liste med nogle-og-tyve spørgsmål & svar (igen fra BGG), men at jeg faktisk ikke havde brug for listen en eneste gang i mine tre spil...

Thunderstone har en stor fordel fremfor (i hvert fald nogle decks fra) Dominion: Det er altid rimeligt hurtigt at spille sin hånd i Thunderstone, og der er ikke noget at det "nu trækker jeg så 3 kort mere og er nede på 2 aktioner, hvorefter jeg..." man tit ser i Dominion. Bevares, det er da sjovt at spille den slags decks i Dominion, men nok noget mindre sjovt at sidde og vente på at de andre spillere gør det! :-) Så det man bruger tid på i sin tur i Thunderstone er at finde ud af, hvad man overhovedet skal gøre, men når beslutningen endelig er truffet, er det lynhurtigt at udføre den.

Så Thunderstone var faktisk skægt. Der var meget at tænke over: Modsat Dominion hvor den store beslutning er valg af en plausibel strategi, hvorefter de enkelte hænder mere eller mindre spiller sig selv, skal man her både vælge strategi og man skal lave en ikke altid helt triviel beslutning om hvordan den enkelte hånd skal spilles. Dominion er nok et "renere" og (med eurogamer-hatten på) mere "elegant" design, men til gengæld virker Thunderstone som om det har flere "bevægelige dele" end Dominion - og for mig er det generelt en god ting. Jeg glæder mig meget til at prøve det igen. :-)
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Mik »

Jens_Hoppe wrote:Den helt store anbefaling af Thunderstone, og det som primært gør at jeg syntes det var godt, er at spillet føltes dybere end Dominion. Der er flere dimensioner i ens beslutningsrum (alene det at man har 2-3 former for "valuta" - guldmønter, attack value, og til dels XP kort - som man kan bruge til at forbedre sit deck) og flere afhængigheder kortene imellem.
Det skulle være en forholdvis enkel sag at dele Dominions Treasure kort og mønt-generatorer op i forskellige 'valutaer' og separere Kingdomkortene i forskellige 'salgs'-afdelinger, hvis det var det man ønskede. Men tror dog næppe at denne ekstra dimension ville forbedre spillet...

Spillet har måske også nogle ubalancer, men hvor alvorlige de er, ved jeg ikke.[/quote]
De er i alt fald alvorlige nok til at mange finder spillet ubalanceret når man er mange spillere. I Dominion er det eneste problem den tid man må vente før man får tur igen. Her har vi det samme problem - plus det problem at man kan risikere at møde de forkerte monstre når man har tur, medens en anden spiller får alle rigtige. Vinderen er derfor snarere den heldige end den dygtige, hvilket knap så ofte er tilfældet i Dominion.

Men dette er jo ofte tilfældet i Ameritrash spil, og det skal da heller ikke forhindre mig i at prøve spillet.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3750
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Jens_Hoppe »

Mik wrote:De er i alt fald alvorlige nok til at mange finder spillet ubalanceret når man er mange spillere. I Dominion er det eneste problem den tid man må vente før man får tur igen. Her har vi det samme problem - plus det problem at man kan risikere at møde de forkerte monstre når man har tur, medens en anden spiller får alle rigtige. Vinderen er derfor snarere den heldige end den dygtige, hvilket knap så ofte er tilfældet i Dominion.
Du er jo allerede ekspert, kan jeg høre, så jeg gætter på du har fået prøvet spillet. ;)

Jeg står nu fast ved det jeg har skrevet, uanset at du tilsyneladende mener jeg tager fejl...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Larsine »

I går fik Eik og jeg testet de to udviddelser Cursed og Grand Dames of til Small World.

Vi spillede to spil, og vi vandt et hver. Vi fik også konstateret at følgende er rigtig gode kombinationer:

Hordes of Amazons: 17 amazoner kan total styre brættet når man kun er 2 spillere, også selvom de skal trække 4 ud i slutningen af hver runde.

Marauding Kobolds: Kan forlade deres områder, angribe helt vildt, og så genindtage deres områder igen. Dejligt at være immune over for Sorcerers power.

Cursed alt muligt: Fordærdelig, man vil ikke tage den, men heller ikke betale for den. Dejlig irriterende.

Peace Loving Orks: Bonus for at dræbe og +3 bonus for ikke at dræbe aktive racer. Eik fik udnyttet denne rigtig godt.

Jeg glæder mig til at prøve udviddelserne med flere spillere.

Lars
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Brichs »

Larsine wrote:I går fik Eik og jeg testet de to udviddelser Cursed og Grand Dames of til Small World.
De giver ikke stor nok forskel, til, at én der ikke syn's særlig godt om spillet, vil syn's det er underholdende...vel?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 15057
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 633 times
Been thanked: 924 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Frouvne »

Mandag havde Helle besøg af resten af deres pige-spillegruppe. Jeg fik lov til at introducere spil for dem. Først stod den på Dixit, som jeg dog først lige skulle have pakket ud af indpakningen, da det var ankommet et par dage i forvejen. Næste gang jeg så spillet, lå kort og brikker til tørre... :evil:

Senere på aftenen introducerede jeg Endeavor, som jeg også selv deltog i. Et fabelagtigt spil! :) I løbet af dagen havde jeg i forvejen fået dækket den værste spil-hunger, da jeg havde spillet otte spil Bakugan Battle Brawlers med min søn.

I eftermiddags spillede jeg Fluch der Mumie med min søn og en af hans kammerater. Til aften spillede vi tre spil Bakugan Battle Brawlers.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Larsine »

Brichs wrote:
Larsine wrote:I går fik Eik og jeg testet de to udviddelser Cursed og Grand Dames of til Small World.
De giver ikke stor nok forskel, til, at én der ikke syn's særlig godt om spillet, vil syn's det er underholdende...vel?
Det kan jeg ikke forestille mig, de er blot mere af det samme, selvom de naturligvis har forskellige fordele og ulemper.

Der er slet ikke tale om udviddelser der ændre spillet.

Lars
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Tobias »

Don’t fly drunk

Weekenden blev tilbragt ved Kvie-sø i mit sommerhus med nogle gode venner, en masse spil og endnu flere øl.
Fredag aften bød på Endeavor, Munchkin og en masse hyggesludder til klokken 06 om morgenen. Trods mangel på søvn og lettere hovedpine, kastede vi os over Origins: How We Became Man.
Efter 6 timer afsluttede vi spillet uden at være ved vejs ende. Selvom jeg elsker det spil, har det nogle alvorlige fejl der i den grad kan ødelægge oplevelsen, hvis man er ekstrem uheldig.
Efter at min stamme (Peking manden) først blev ramt ad Difteri og derefter kopper (takket være de dumme hobitter, som skulle stikke næsen frem) tog det lang tid at genopbygge en fornuftig Innovation. Da jeg så endelig var ved at være med igen, missede jeg 4 Stability rolls i træk (slog 1 fire gange i træk). Dette sendte mig i den grad tilbage til stenalderen, hvor jeg resten af spillet, brugte på at genopbygge en fornuftig population.

Efter et godt måltid, stod den på 1. forsøg med Space Alert… Spændende spil! Vi for forvildet rundt mellem hinanden, blokerede elevatoren og trykkede løs på laser kanoner, uden at de var ladet. Dette gav diverse slimklatter, astorider og fjendtlige rumskibe masser af tid til at pille vores rumskib fra hinanden.
Men sjovt var det.

Nu var selskabet ved at være godt overrislet, og vi kastede os over Galaxy Trucker, som vi alle havde prøvet før. Dette var i midlertidigt ikke en forudsætning for at vi klarede os godt.
Under første heat præsterede en af deltagerne at bygge et rumskib uden motorer. Under det andet heat glemte en person at vende sin plade og byggede derfor et lille usselt rumskib, der blev revet fra hinanden.
Tredje og sidste heat gennemførte stor set ingen da alle blev udryddet af epidemi og rumpirater.
Aftenen sluttede af med nogle hurtige Cthulhu Munchkin, som passede fint til selskabet.
En glimrende weekend!
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Januar 2010

Post by Larsine »

Torsdag aften spillede Lilli, Lea og jeg Small World med Cursed og Grand Dames of.

Forreste lå der Forbannede Kæmper, og dem ville Lilli ikke have, så hun sprang dem og Rige Sigøjnere over og tog Kommando Rottemænd, og scorede 6 point. Jeg sprang også de Forbannede Kæmper over og tog de Rige Sigøjnere. Men mine Sigøjnere skaffede mig kun 4 point. Lea blev fristet af de 6 penge der lå på Kæmperne og tog dem. Men med kun 6 brikker fandt hun ud af at de ikke kunne ret meget, og allerede i runde 2 lod hun dem gå i forfald. Lilli opgav også hendes Rottemænd. Jeg fortsatte med mine Sigøjnere, men jeg tjente kun 7 point hver runde på at forlade mine områder og tage nye. Da Lea (med Historiske Amazoner) og Lilli (med Skov Kobolder) begyndte at få 10-12 point pr. runde, måtte jeg begynde på en anden strategi. Inden da havde Lea dog skiftet til Søfarende Trolde og Lilli var skiftet til Fredelige Elvere. Jeg tog Horder af Halflings og det hjalp at kunne afspærre halvdelen af brættet, med mine to huler, og stadig have 11 brikker at angribe med. Heldigvis var både Lilli og Lea klar over at jeg kun havde tjent 7 point i flere runder hvor de havde tjent 10 point, så de slog på hinanden, og da jeg pludselig havde fred var det mig der tjente 10-12 point de sidste tre runder. Det endet da også med at både jeg og Lea havde 82, og da jeg havde flere brikker på brættet ned Lea gik jeg hen og vandt :D

Lars
Post Reply