Hvad har du spillet i dag? Februar 2010
Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2010
Vi var til spilleaften i går. Vi startede aftenen ud med en gang Agricola med udvidelsen Farmers of the Moor. Jeg synes stadig rigtig godt om Agricola, men min score er gået fra 9 til 8. Så godt er mekanikken heller ikke. Tror det var temaet, jeg forelskede mig i. Dog kan jeg med flere spil under bæltet se, at det altid munder ud på samme måde - det er de samme ting folk ender med, på de få ture man har - og det synes jeg faktisk er ægeligt.
Efter dette fiskede vi Dungeon Lords frem, fa Stefan havde det med hjem til David fra England. Jeg scorede mig et sæde i første spil, hvilket var heldigt, for det tog flere timer. Ingen havde nemlig læst alle reglerne...så alt om kamp vidste vi, men minion-placement, køb af monstre og alt lignende havde vi ingen idé om hvordan foregik.
Første runde så det ud til at jeg vandt (da jeg havde været goody-two-shoes, og havde fået alle de "nemme" helte at slås mod), men vi besluttede os for,a t vi havde hver især lavet så mange taktiske fejl (da vi spillede MENS vi forklarede regler), at vi tog en ommer inden vi talte point sammen (eller i det hele taget blev helt færdige).
Anden runde gik det ikke helt så godt, da Kasper fik flere titler end mig, da spillet var færdigt vandt han.
Alt i alt er spillet rigtig godt, mekanikken er god (synes jeg). På trods af de 8 sider med regel-spørgsmål på BGG var der ikke en eneste ting vi var i tivl om, hvor vi ikke kunne finde svaret i reglerne. Det, der gør at spillet falder eller står, er dog ens medspillere. Hvis de ikke er typerne, der er gode til at narrate kampene, er den del af spillet meget kedelig. Heldigvis blv vi alle hurtigt enige om, at vi fortalte "rigtige" historier. Min fortælling om den solskinsfyldte, varme efterårsdag, hvor heltene gik i min dungeon uden nogen monstre eller imps havde set dem, gav mange hænder over øre (det var simpelthen det mest hyggelige, disse onde Dungeon Lords kunne forestille sig!).
Efter Dungeon Lords (der gik i gang klokken 18:00 og sluttede lige omkring 00:30) skulle vi have et nemt spil. Jeg foreslog Drachen Wurf da Kasper altid har det med, og jeg næsten aldrig ser nogen spille det. Meget hyggeligt Yatzhee-agtigt spil.
Efter dette fiskede vi Dungeon Lords frem, fa Stefan havde det med hjem til David fra England. Jeg scorede mig et sæde i første spil, hvilket var heldigt, for det tog flere timer. Ingen havde nemlig læst alle reglerne...så alt om kamp vidste vi, men minion-placement, køb af monstre og alt lignende havde vi ingen idé om hvordan foregik.
Første runde så det ud til at jeg vandt (da jeg havde været goody-two-shoes, og havde fået alle de "nemme" helte at slås mod), men vi besluttede os for,a t vi havde hver især lavet så mange taktiske fejl (da vi spillede MENS vi forklarede regler), at vi tog en ommer inden vi talte point sammen (eller i det hele taget blev helt færdige).
Anden runde gik det ikke helt så godt, da Kasper fik flere titler end mig, da spillet var færdigt vandt han.
Alt i alt er spillet rigtig godt, mekanikken er god (synes jeg). På trods af de 8 sider med regel-spørgsmål på BGG var der ikke en eneste ting vi var i tivl om, hvor vi ikke kunne finde svaret i reglerne. Det, der gør at spillet falder eller står, er dog ens medspillere. Hvis de ikke er typerne, der er gode til at narrate kampene, er den del af spillet meget kedelig. Heldigvis blv vi alle hurtigt enige om, at vi fortalte "rigtige" historier. Min fortælling om den solskinsfyldte, varme efterårsdag, hvor heltene gik i min dungeon uden nogen monstre eller imps havde set dem, gav mange hænder over øre (det var simpelthen det mest hyggelige, disse onde Dungeon Lords kunne forestille sig!).
Efter Dungeon Lords (der gik i gang klokken 18:00 og sluttede lige omkring 00:30) skulle vi have et nemt spil. Jeg foreslog Drachen Wurf da Kasper altid har det med, og jeg næsten aldrig ser nogen spille det. Meget hyggeligt Yatzhee-agtigt spil.
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 839 times
I går blev dagen afsluttet med et spil Middle-Earth Quest med tre spillere. Efter at være kommet godt fra start så de godes side ud til at have et solidt forspring, men Sauron kom godt med og var et absolut minimalt mulehår fra at vinde til sidst. Bestemt nervepirrende finale.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
På trods af at de fleste af os havde ferie nogle af dagene, blev det alligevel ikke til så mange spil i denne uge.
Tirsdag blev Samarkand hevet frem igen. Lilli, Larna og jeg skulle se om det var lige så godt med 3 spillere, og det var det efter min mening. Der var godt nok lidt længer imellem at beduin lejrene blev fyldt med varer, men til gengæld var det nemmere at planlægge hvad man ville gøre uden at der var andre til at forstyrre. Lilli satsede lidt for meget på at slå terningen i stedet for blot at flytte, og det endte da også med at hun kun havde 50 piaster ud af de 200 hun startede med. Til gengæld var det mig der vandt, og det er jo altid godt.
Lørdag kom Small World med samtlige officielle udvidelser, inkl. Leaders som jeg netop havde modtaget fra BGG, på bordet. Jeg lavede et par småfejl i løbet af spillet, og Larna og Lilli straffede mig med kontant afregning. Det kunne man også se på slutresultatet, hvor jeg måtte nøjes med 94 point, medens Larna og Lilli begge havde 104 point. Da Larna havde fleste brikker gik hun hen og vandt, hvilket Lilli ikke synets var fair.
I dag ville Lilli og Larna gerne spille Memoir '44, så de spillede sammen mod mig. Vi spillede Pegasus Bridge, så de kunne koncentrere sig om spillet uden alt for mange regler. Jeg startede som allieret, og kørte en ret sikker 4-3 sejr hjem, selvom Lilli og Larna påpegede at jeg da bare kunne have taget en bro med min "Behind Enemy Lines" i stedet at flygte som jeg gjorde. Men det måtte jeg så vente en omgang med at gøre.
Da Lilli og Larna spillede allieret var de kommet foran 3-1, men jeg fik skudt deres enhed som holdt den ene bro, og yderligere en enhed, så det pludselig stod 2-3. Alligevel lykkedes det mig ikke at får flere point og Lilli og Larna vandt 4-3.
Lars
Tirsdag blev Samarkand hevet frem igen. Lilli, Larna og jeg skulle se om det var lige så godt med 3 spillere, og det var det efter min mening. Der var godt nok lidt længer imellem at beduin lejrene blev fyldt med varer, men til gengæld var det nemmere at planlægge hvad man ville gøre uden at der var andre til at forstyrre. Lilli satsede lidt for meget på at slå terningen i stedet for blot at flytte, og det endte da også med at hun kun havde 50 piaster ud af de 200 hun startede med. Til gengæld var det mig der vandt, og det er jo altid godt.
Lørdag kom Small World med samtlige officielle udvidelser, inkl. Leaders som jeg netop havde modtaget fra BGG, på bordet. Jeg lavede et par småfejl i løbet af spillet, og Larna og Lilli straffede mig med kontant afregning. Det kunne man også se på slutresultatet, hvor jeg måtte nøjes med 94 point, medens Larna og Lilli begge havde 104 point. Da Larna havde fleste brikker gik hun hen og vandt, hvilket Lilli ikke synets var fair.
I dag ville Lilli og Larna gerne spille Memoir '44, så de spillede sammen mod mig. Vi spillede Pegasus Bridge, så de kunne koncentrere sig om spillet uden alt for mange regler. Jeg startede som allieret, og kørte en ret sikker 4-3 sejr hjem, selvom Lilli og Larna påpegede at jeg da bare kunne have taget en bro med min "Behind Enemy Lines" i stedet at flygte som jeg gjorde. Men det måtte jeg så vente en omgang med at gøre.
Da Lilli og Larna spillede allieret var de kommet foran 3-1, men jeg fik skudt deres enhed som holdt den ene bro, og yderligere en enhed, så det pludselig stod 2-3. Alligevel lykkedes det mig ikke at får flere point og Lilli og Larna vandt 4-3.
Lars
-
- 100+ indlæg
- Favoritspil: Republic of Rome, Puerto Rico, Hannibal: Rome vs. Carthage, Colosseum, Android, Caylus, Struggle of Empires, Power Grid
En storslået spilledag med i alt 3 spillere er forbi. Det var en heldig dag for min flotte gule farve med mange sejre (nogle mere heldige end andre!) Det blev til
1 x Power Grig
Det blev en hæsblæsende kamp i sydtyskland. Jeg kastede mig over skraldeplants og spædede op med et til uran. jeg fik investeret i kraftværker, der kunne forsyne i alt 19 byer, og med lidt held lykkedes det mig i sidste tur at bygge forsyninger til ikke mindre end 4 nye byer, hvilket bragte mig op på netop 19 byer (2 over de 17 nødvendige for at lukke spillet). Den nærmeste kom op på 18, så jeg løb af med sejren.
1 x Siena
Det blev et lidt pudsigt spil, fordi der var blevet spillet 6 kurtisaner allerede inden vi blev bankers. Derfor var folk meget lidt motiveret til at blive bankers, da enhver kunne se, at det ville blive DYRT at kæmpe sig igennem mængderne af kurtisaner. Vi kom efterfølgende til at tænke på, om man overhovedet kan spille kurtisaner inden man bliver banker?! Vi kunne ikke finde svaret. Alle nåede lige at blive bankers i de sidste par ture, og vi undgik derfor kurtisanerne på kroen. Jeg løb af med en kneben sejr.
1 x Bohnanza
Jeg fik prøvet spillet for første gang, og havde jo store forventninger, da Uwe stod bag. Det skuffede da heller ikke. Jeg synes faktisk det var et meget fint spil med en sjov dynamik og rigeligt med forhandling. Jeg kom ind på en fesen sidsteplads.
2 x Modern Art
Ingen af os havde prøvet spillet før, men da jeg var på Arken i går, var jeg meget inspireret til at få prøvet det. Jeg skal tilstå, at billederne og spillets øvrige dele er lidt i den fesne ende, men auktionsmekanismen fungerer særdeles glimrende. Eneste lidt irriterende element var, at det var besværligt at lave open auctions og både være byder og auktionarius samtidig. Ellers et spil i top. Jeg var så heldig at løbe af med sejren i begge spillene, men jeg havde jo også lige været på museum!
1 x Power Grig
Det blev en hæsblæsende kamp i sydtyskland. Jeg kastede mig over skraldeplants og spædede op med et til uran. jeg fik investeret i kraftværker, der kunne forsyne i alt 19 byer, og med lidt held lykkedes det mig i sidste tur at bygge forsyninger til ikke mindre end 4 nye byer, hvilket bragte mig op på netop 19 byer (2 over de 17 nødvendige for at lukke spillet). Den nærmeste kom op på 18, så jeg løb af med sejren.
1 x Siena
Det blev et lidt pudsigt spil, fordi der var blevet spillet 6 kurtisaner allerede inden vi blev bankers. Derfor var folk meget lidt motiveret til at blive bankers, da enhver kunne se, at det ville blive DYRT at kæmpe sig igennem mængderne af kurtisaner. Vi kom efterfølgende til at tænke på, om man overhovedet kan spille kurtisaner inden man bliver banker?! Vi kunne ikke finde svaret. Alle nåede lige at blive bankers i de sidste par ture, og vi undgik derfor kurtisanerne på kroen. Jeg løb af med en kneben sejr.
1 x Bohnanza
Jeg fik prøvet spillet for første gang, og havde jo store forventninger, da Uwe stod bag. Det skuffede da heller ikke. Jeg synes faktisk det var et meget fint spil med en sjov dynamik og rigeligt med forhandling. Jeg kom ind på en fesen sidsteplads.
2 x Modern Art
Ingen af os havde prøvet spillet før, men da jeg var på Arken i går, var jeg meget inspireret til at få prøvet det. Jeg skal tilstå, at billederne og spillets øvrige dele er lidt i den fesne ende, men auktionsmekanismen fungerer særdeles glimrende. Eneste lidt irriterende element var, at det var besværligt at lave open auctions og både være byder og auktionarius samtidig. Ellers et spil i top. Jeg var så heldig at løbe af med sejren i begge spillene, men jeg havde jo også lige været på museum!
Senest spillet:

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
I går blev vi spontaninviteret til brætspil hos vores gamebuddies, så om aftenen fik vi prøvet Ad Astra for første gang samt spillet Tales of the Arabian Nights. Ad Astra var et spøjst eurogame. Jeg blev noget overrasket i starten, for spillestilen var noget anderledes, end jeg havde forventet, og man skulle lægge sig langt mere op af de andres handlinger og planer, end jeg var vant til. Det var dog en ok oplevelse, og jeg er også villig til at prøve det igen, men jeg har en mistanke om, at det ikke kommer på min top 10 over spil.
Tales... har jeg prøvet før, og det var også en god oplevelse denne gang. Vi oplevede dog langt flere negative ting, end første gang jeg prøvede det, og det blev lige lovlig overvældende i en periode, men da det ikke er et spil, man spiller for at udtænke indviklede strategier og i det hele taget satse på at vinde, så gjorde det knapt så meget. Vi fik hygget os og oplevet nogle sjove historier
Tales... har jeg prøvet før, og det var også en god oplevelse denne gang. Vi oplevede dog langt flere negative ting, end første gang jeg prøvede det, og det blev lige lovlig overvældende i en periode, men da det ikke er et spil, man spiller for at udtænke indviklede strategier og i det hele taget satse på at vinde, så gjorde det knapt så meget. Vi fik hygget os og oplevet nogle sjove historier

- Larsine
- 2500+ indlæg
Bohnanza fungere efter min mening bedre med flere spillere. Der bliver flere at handle med, og det betyder at priserne kan presses, både den ene og den anden vej. Det er sjovt at sælge en rød bønne for 2 blå og 1 kakao, ligesom det er sjovt at tvinge nogen til at give dig deres kakao bønne, fordi der ikke er nogen andre der vi have den.Carsten wrote:1 x Bohnanza
Til gengæld er jeg aldrig faldet for de 100+ udvidelser til Bohnanza. Den eneste der indgår i min samling er udviddelsen så vi kan spille op til 7 spillere. Men jeg ved at mange er rigtig glade for Bønnerose udvidelsen.
Lars
- Gunness
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 839 times
Det må du gerne uddybe lidt. Jeg er nysgerrig.Andrea wrote:Tales... Vi oplevede dog langt flere negative ting, end første gang jeg prøvede det, og det blev lige lovlig overvældende i en periode
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Og så skulle Runewars afprøves for første gang. Vi var tre mand og fordelte elver, dæmoner(?) og udøde i mellem os. Derefter brugte jeg ca. en halv time på at forklare de fleste ting, inden vi kastede os ud i spillet. Selvfølgelig bard et præg af, at vi ikke helt havde styr på det taktiske fra starten af, og da der foregår meget på brættet på samme tid, famlede vi nok en del. Jeg kan desuden forestille mig at selve opbygningen af brættet, kunne gøres med mere taktisk omhu, end vi gjorde, men vi valgte ikke at fokusere for meget på denne del for at begrænse tidsforbruget. Spillet tog ca. 3½ time at spille til ende dvs. midt i 4. år, hvor dæmonerne fik tilkæmpet sig sin 6. runesten. De udøde var ellers kommet bedst fra start med to helte og en del enheder på brættet. Jeg (som elverne) måtte sande, at jeg ikke helt fik den store indflydelse på spillets udfald andet end at jeg fik vendt et par drager til min side, som jeg brugte imod de udøde. Desværre ar jeg afskåret at neutrale enheder ift. dæmonerne, så jeg kom for sent. Som andre også har skrevet på BGG, er det begrænset hvor mange reele kampe, det bliver til mellem de forskellige spillere i løbet af spillet. Dette passede os nu egentlig fint nok igår. Selv "Fate-Deck" mekanismen fungerede egentlig fint nok og var ret intuitivt ift. kampe. Der er helt sikkert personer, som vil gøre en dyd ud af at tælle kortene, således de har en ide om, hvilke der er tilbage, men det magtede vi i hvert fald ikke igår. Ellers var det ganske fornøjeligt, og vi var enige om, at det var tiltrækkende, at man kunne fokusere på forskellige dele af spillet og stadig have en chance for at vinde. Dog virker "Quest-deck" en anelse småt, og man kommer nok hurtigt igennem dette.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 922 times
I går aftes blev der spillet et spil Bakugan Battle Brawlers og derefter Thunderstone! Det var anden gang vi spillede Thunderstone og det gled allerede meget bedre - og endnu en gang var det en rigtig god oplevelse!
frouvne, administrator

- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Der var to af spillerne, som fik fem-seks negative personlighedstræk, og det gjorde, at de havde svært ved at få destiny- og storypoints, fordi det store antal negative personlighedstræk simpelthen blokerede for mange ting i spillet. En anden gang vil vi nok spille med et maksimum på det, for selvom vi stadig hyggede os, så blev de to spillere ret frustrerede flere gange.Gunness wrote: Det må du gerne uddybe lidt. Jeg er nysgerrig.
- Larsine
- 2500+ indlæg
Mandag aften spillede Lilli og jeg Small World med samtlige udviddelser. Jeg startede med en masse Amazoner, og tog rigtig mange point. Herefter rige trolde, og selvom Lilli fik mange point de sidste to runder havde hun ikke en chance. Slutresultatet blev da også at jeg havde 98 point, medens Lilli ikke kunne komme op på mere end 73 point.
Lars
Lars
- Sir William
- 1000+ indlæg
Er Bakugan Battle Brawlers ikke et wii spil??Frouvne wrote:I går aftes blev der spillet et spil Bakugan Battle Brawlers og derefter Thunderstone! Det var anden gang vi spillede Thunderstone og det gled allerede meget bedre - og endnu en gang var det en rigtig god oplevelse!

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Mandag blev til 4 spil San Juan med 5 spillere og alle udvidelser. Jeg vandt vist ikke noget, men var dog tæt på da en spiller lukkede spillet hurtigt ved at bruge Viceguvernøren til at bruge Builderen en ekstra gang i samme runde. Jeg havde hånden fuld af kort, men havde ikke været i stand til at få et mere værdifuldt kort en produktionsbygning til 3 VP. Men heldigvis sad jeg næstsidst i runden og et par flinke medspillere byggede et par 6'er-bygninger som gjorde det muligt for mig med fordel at bygge Katedralen, hvilket gav mig 7 VP. Ikke nok til en sejr, men alligevel...
- Larsine
- 2500+ indlæg
Sikkert, men det er også et samlekort/figur spil http://bgg.geekdo.com/boardgame/34390/b ... e-brawlersSir William wrote:Er Bakugan Battle Brawlers ikke et wii spil??
Lars
- Sir William
- 1000+ indlæg
Så der er slet ikke belæg for lidt uskyldigt drilleriLarsine wrote:Sikkert, men det er også et samlekort/figur spil http://bgg.geekdo.com/boardgame/34390/b ... e-brawlersSir William wrote:Er Bakugan Battle Brawlers ikke et wii spil??
Lars

Skal dog gerne være den første til at indrømme, at der også til tider bliver plads til lidt konsol spil.