
Alt i alt var ItSotE en udmærket oplevelse med et par kreative mekanismer og et lidt tørt gameplay. Der blev spillet et par regler forkert, og afstemningerne om kejsermagten havde nok været sjovere med fire spillere, men jeg tror ikke det ændrede indtrykket voldsomt. Der er ikke noget galt med spillet, men der er heller ikke noget rigtig fantastisk ved det.
Dernæst stod den på The Great Fire of London 1666 , som endte med at blive noget af en skuffelse. Temaet var spændende og originalt, og udsigten til at futte hinandens bygninger af lød ret sjovt på en letbenet måde.
Men i praksis er der en række ting, der ikke fungerede: selv med kun tre spillere synes man, at man har for lidt kontrol, og der er for få valgmuligheder. Det er spillet trods alt for langt til. Med et tilfældigt setup og tilfældige kort undervejs til at udbrede ilden med er der en pæn chance for, at man ikke kan foretage sig noget fornuftigt i sin tur. Og selv om det er meningen, at London i det store hele skal futte af, føles det frustrerende, at brandmændene er så længe om at komme rundt i byen og at det er så svært at slukke ret mange brande.
Steen foreslog, at spillet måske ville have været bedre som coop. Det kan der være en pointe i. Lige nu giver det i hvert fald ikke ret meget mening, tematisk set, at man sender brandmændene i en forkert retning for at undgå, at andre scorer point på dem, i stedet for at samarbejde om at slukke ilden. (Man kan indvende, at det er i ens egen interesse i det lange løb, at ilden bliver udryddet, men i praksis er det alligevel ret håbløst at beskytte sine huse særligt længe ad gangen). Det minder lidt for meget om Robinson i tv - "Her har vi et akut problem - lad os bruge vores energi på at chikanere hinanden mest muligt, så bliver vi nok snart reddet".
Mest kriminelt af alt var det helt grundlæggende bare ikke særlig sjovt at brænde byen ned. Hmmmm.... det må vel trods alt hellere få en chance mere en anden gang.