Det er godt at finde et aktivt brætspilsforum. Lad mig præsentere mig selv:
Jeg arbejder som konsulent indenfor procesforbedring/softwareudvikling - jeg kan se at der er flere softwareudviklere her, så det kan jo være at nogle har hørt om f.eks. CMMI. Jeg bor i Nordsjælland og arbejder egentlig i København, men for tiden bruger jeg 2-4 dage om ugen i Århus. Gift, og har 2 katte (3 i går

), og ingen af dem har nogen som helst interesse for brætspil (det skulle da være at bide i brikkerne eller lege med dem på køkkengulvet).
Jeg har interesseret mig for brætspil siden jeg var meget lille (startede for alvor med skak), og spillede med en ven da jeg var teenager. Vi lavede spillene selv - bl.a. et stort racerspil med et økonomiaspekt og en temmelig stort krigsspil inspireret af Stratego. Under et studieophold i London i 1977 opdagede jeg en brætspilklub og fik indblik i det store antal ret professionelle spil på markedet. Ting som Acquire, 1829, en masse andre jeg ikke husker, og så legendariske Avalon Hill's mange fristelser. Jeg har ejet en hel del krigsspil (solgte en del for nogle år siden), men har aldrig kunnet finde ret mange at spille med. Så min fritid er til dels gået foran PC'en, dog altid med spil der kræver omtanke fremfor behændighed (Civilization, Space Empires, Stars!, Caesar, Railroad Tycoon, Combat Mission for at nævne nogle af de bedre bekendskaber) - samt rollespil, specielt Daggerfall og Morrowind, hvor man har meget stor handlefrihed.
For nylig arrangerede mit firma en brætspilsaften i Århus, sm jeg heldigvis kunne deltage i. Der stiftede jeg for første gang bekendtskab med spil som Puerto Rico. Cool

Der er tydeligvis en masse gode spil, som jeg aldrig har prøvet.
Jeg har prøvet at få lidt gang i nogle af deltagerne den aften, men det går ikke så hurtigt, så jeg kom til at tænke på at en google søgning måske ville give noget. Og nu er jeg her. Så jeg sender en PM til Rune for at se om vi ikke kan finde ud af at bruge nogle af mine aftener i Århus "fornuftigt". Det kunen også være fedt at få noget i gang på nordsiden af København - en gang om måneden eller to.
Jeg er lidt overrasket over aldersfordelingen her. Langt de fleste ser ud til at være i 30'erne. Når der har været et alderscheck på et forum ifm. mange af de PC spil jeg spiller har der typisk været ganske mange over 50. Der må være en del i min alder der interesserer sig for brætspil, som blot ikek finder frem til et sted som dette.
Jeg har vedlagt et - nogenlunde - billede af mig, taget sommeren 2007. Min Avatar er en af kattene (Nuser - som stadig lever og har det fint).

- P6230008 Robert mindre str..gif (58.07 KiB) Viewed 11646 times