Hvad har du spillet i dag? Januar 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 634 times
Been thanked: 929 times

Post by Frouvne »

Kanzler wrote:[...] Er det sådan at du kort kan fortælle hvad vi spillede forkert i LOTR igår?

Det kan jeg da godt forsøge at gøre.

Når man har trukket tiles og skal til at spille kort på de forskellige activity lines, kan man alternativt hertil vælge enten at rykke sin figur et felt tilbage eller at trække to kort.

Vælger man at spille et eller flere kort på de forskellige activity lines, kan man godt vælge at spille kort på forskellige linjer.

Når ringbæreren anvender ringen, så ignorerer han alle de felter, han rykker over - inklusive det sidste felt som han lander på.

Der var vidst også et par andre små-ting. F.eks. kan jeg ikke huske, om den nye ringbærer huskede at trække to kort. Og så vidt jeg husker formåede vi at afværge nogle hændelser efter de var indtruffet. Desværre kan jeg ikke huske præcis hvad det var der skete, men under min gennemlæsning af reglerne syntes jeg ikke rigtig, at jeg fandt belæg for det, jeg fornemmer, der skete.
frouvne, administrator

Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 184 times
Been thanked: 188 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Når man har trukket tiles og skal til at spille kort på de forskellige activity lines, kan man alternativt hertil vælge enten at rykke sin figur et felt tilbage eller at trække to kort.

Vælger man at spille et eller flere kort på de forskellige activity lines, kan man godt vælge at spille kort på forskellige linjer.
Pudsigt - den første har vi aldrig spillet med. Men så er det jo også pludselig vildt let! :P
Nummer to er jeg mere i tvivl om. Det kan godt være en regel, jeg fortrængte :oops:
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Post by Larsine »

I dag blev det til en gang The Reef med min yngste datter. Hun lagde hårdt ud, og fik de første 2 babyfisk. Men herefter gik hun lidt i stå, og jeg fik 4 babyfisk, og var sikker på en sejr. Men så nemt skulle det nu ikke gå, og hun fik de næst to fisk inden jeg fik set mig om. Jeg nåede dog at fange den femte fisk på min næst tur, og klarede det med æren i behold.

Lars
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

I eftermiddags spillede jeg Giganten der Lüfte med min ældste datter. Jeg fik en skidt start, og hun fik blot flere og flere terninger, mens jeg hang fast i 2 røde og 2 hvide. Men det vendte til sidst og jeg fik scoret en masse opgraderinger som gav point, og jeg endte med at vinde med 17 point over hendes 13 point.

Til aften skulle vi så onsdags-spille igen, men Martin havde meldt fra, Michael meddelte at han skulle flyve til Finland i morgen kl. 6.20 så han blev også hjemme. Jeg forventede dog at Eik kom og stillede derfor Memoir'44 op med scenarie 4 Pointe-du-Hoc. Eik dukkede dog aldrig op, så jeg sad lidt og fuskede med begge sider, og de allierede kommer til at vinde stort.

Lars
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Det blev til lidt bræt idag. Det blev først til en introduktion til Tempus, og efterfølgende et gensyn med Race the Wind
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

Tempus er i mine øjne et lidt atypisk spil af Martin Wallace. Samtidig med at jeg syntes, der er langt mere stemning forbundet med flere af hans øvrige titler, tiltaler denne meget abstrakte titel mig alligevel. Selvom spillet med fem spillere - som i dag - hele tiden bevæger sig fremad, syntes jeg dog alligevel, at spilletiden bliver for lang i forhold til, hvad der leveres.

Race the Wind havde jeg ikke tidligere prøvet. Det er et meget friskt spil, hvor der hele tiden sker noget, ikke mindst når man sammenligner med Bolide fra samme udgiver. Race the Wind er et meget sympatisk spil, der dog lider under, at den førende båd har langt større mulighed for at planlægge end sine modspillere, da denne ved, hvornår omskiftene i vinden kommer og det aldrig for denne båd sker, når den er i nærheden af en bøje.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

I dag fik Severin og jeg så introduceret Helle til Lord of the Rings. Vi fik spillet et enkelt spil, hvor jeg som Frodo tog imod - mere end - min del af de tæsk, der blev uddelt. Så endnu en gang gik jeg til grunde... men vi vandt som team!
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by netsapiens »

Tide of Iron idag

Mange tak til Tobias fordi han kiggede forbi... knap så mange tak for at få flere Victory Points end mig :)

Tide of Iron er jeg altså stadig vild med.. men det er helt klart et spil hvor matematikken skal sidde på rygraden, så man ikke skal bruge tid på at tælle og lægge sammen og slå diverse facit op hele tiden.. jeg mærkede klart forskel på flowet i spillet på de sidste tre-fire ture i forhold til de fire første. På det punkt er det faktisk utroligt lig Marvel Heroes... det er først når man KAN det at det rigtige spil kommer frem.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg

Post by Larsine »

Torsdag startede jeg og min yngste datter en gang Express. Først omgang gik forrygende for min datter, medens jeg spillede som en sæk ....

Hun fik 39 point, medens jeg endte på -3.

Anden omgang gik stort set omvendt, idet jeg endte med 43 point, og min datter fik -1 point.

Hun kunne dog have haft vundet, idet hun havde to way cards på hånden. Hvis hun havde haft dem på bordet var hendes reslutat blevet 19 point i stedet for og dermed en sejr.

Men det gjorde hun jo ikke, så nu stod det 38 til hende og 40 point til mig. Men det var blevet sengetid for hende, og jeg skulle til hockey, så finalen måtte udsættes til næste måned...

Lars
Post Reply