Hvad har du spillet i dag? Juli 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2008

Post by Larsine »

Så blev det onsdag igen, og vi startede vores ugentlige brætspilsaften op. Det var dog (igen) kun Eik der mødte op.

Først blev Eik introduceret til Alhambra i 2-spiller versionen, som jeg selv ikke havde afprøvet før. Introduktionen var dog rigtig god, for Eik fattede det hele, og endte selvfølgelig med at vinde. Eik endte på 138 point, jeg fik 122 og Dirk fik 91 point.

Herefter var Lisa kommet hjem fra tennis, og ville gerne spille med. Vi spillede Alhambra igen, og det blev mere interessant. Det blev enormt tæt, men jeg vandt med 140 point mod Eiks 137 point, Lisa blev tredie med 102 point.

Lars
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion

Post by akwlinka »

Jeg var i går inviteret til fødselsdag i København, og inden vi skulle ud og spise blev et Race for The Galaxy lige afprøvet.

Vi fik også Glory to Rome på bordet, og efter regelgennemgangen, (der var lige et par ting jeg missede) kom vi igang. Vi nåede ikke at blive færdige på 70 minutter, men det var ikke meget der manglede. Spillet er lovende men kvaliteten er Typisk Amerikansk (crappy) Nogle af kortene er megetdårligt lamineret.
Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 633 times
Been thanked: 917 times

Post by Frouvne »

Forleden spillede jeg med Stony, Kanzler og Helle. Som Stony allerede har berettet spillede vi: Ubongo, Die Händler, Hansa og Take it to the Limit. Ubongo har jeg kun prøvet i mini-udgaven tidligere og den større sværhedsgrad i normal-udgaven er et stort plus. Ubongo er mest af alt et pusleri og den eneste spilmæssige kvalitet er konkurrencen om at blive først færdig. Som spil vurderet er det måske ikke så interessant, men pusleriet passer mig fint. Det håber jeg, at kunne få spillet med familiens yngste. Ubongo skal retfærdigvis nok også primært sammenlignes med andre niché-spil som f.eks. Take it to the Limit, der også var på bordet denne aften. Take it to the Limit er i mine øjne meget hyggeligt... men det skal spilles hurtigt. Aftenens hovedspil var Die Händler. Die Händler er et af de spil, der ikke fik den varmeste modtagelse, da det kom frem og som derfor aldrig blev indføjet i spilsamlingen. Heller ikke da det stor til 200,- i Fantask. Heldigvis har spillet haft varme fortalere og et designer-par der gør, at det er svært at blive ved at ignorere. Derfor er det med møje og besvær også siden blevet en del af spilsamlingen og denne første gennemspilning - godt nok af Stonys eksemplar - viser i mine øjne, at det er et spil, der bestemt fortjener mere opmærksomhed. Mine fornemmelser er, at der er tale om endnu en perle fra Richard Ulrich og Wolfgang Kramer. Om det er helt på højde med deres The Princes of Florence og El Grande er nok tvivlsomt... men jeg ville såmænd ikke blive overrasket, hvis det kunne liste sig op i nærheden af deres placering på min personlige favorit-liste. Hansa tror jeg stadig, der er stort potentiale i - og da vi med dette spil fik påpeget en regel, der er blevet spillet forkert her i huset, er vi måske langt om længe på rette kurs med dette spil.
frouvne, administrator

Image
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB

Post by Frouvne »

I går erhvervede vi os - for en slik - et eksemplar af Uno. Det tog Severin straks til sig og vi spillede fem spil. :)
frouvne, administrator

Image
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy

Post by larkin »

UNO.......... det er og bliver familieklassikeren over dem alle, når der tales kortspil. Det vækker mange gode sommerhusminder fra barndommen....
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne »

larkin wrote:UNO.......... det er og bliver familieklassikeren over dem alle, når der tales kortspil. Det vækker mange gode sommerhusminder fra barndommen....
Ja, jeg må erkende, at jeg faktisk også stadig syntes, det er et hyggeligt spil at spille. For mig vækker det ligeledes barndomsminder af den positive art. :)
frouvne, administrator

Image
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 34 times
Been thanked: 94 times

Post by Jens_Hoppe »

Så er jeg tilbage efter et par uger i det mørke Jylland, uden internetadgang og med kun 3 kanaler på TV'et... :D

Som sædvanligt på familieferierne er brætspil ikke i fokus, men det blev da til et par stykker alligevel:

- en håndfuld spil Geschenkt, som blev modtaget godt af en masse der ikke havde prøvet det før.
- et enkelt 2-personers Pandemic. Efter mit første spil, som var rigtigt sjovt, synes jeg desværre Pandemic hurtigt er blevet mindre interessant. Det hjælper ikke at jeg efterfølgende kun har spillet 2-personers spil, og de er altså ret nemme at vinde.
- et enkelt 2-personers Agricola (familie), og desuden et forsøg med solo-Agricola, hvor jeg netop kvalificerede mig til 2. runde med 51 points. :)

jeg fik desuden soloet en del af et spil Warriors of God, og kan om ikke andet med det samme give andre anmeldere ret i, at det er et super-uoverskueligt og kaotisk spil. Jeg tror dog det har potentiale.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Post Reply