Jeg siger ikke at det er en designmæssig beslutning. Men på den anden side kan man ikke have undgået at bemærke hvordan skibene opfører, da det er usandsynligt at man ikke har brugt de samme brikker i prototypen.Frouvne wrote:Jeg var ikke klar over, at denne detalje var en design-mæssig beslutning. Set i det lys giver det naturligvis mening at lave dem så høje, som man har gjort.Mik wrote:Det var ellers en af de ting der tiltalte mig tilstrækkeligt til at købe det: de små stjerneskibe kan naturlig ikke flyve så langt som de store slagskibe. Da man er nødt til at skubbe til dem med forsigtighed, for ikke at vælte, har de dermed en indbygget hastighedsregulator. Forsøger man at presse dem for meget kan de blive "lost in space". Det kan jeg godt lide. Derimod bryder jeg mig ikke om for mange timewarps, hvor skibene bliver slået ud af kurs.Frouvne wrote:Det var lige før proportionerne af rumskibene (diskene) var et større problem; af en eller anden grund har man valgt at anvende nogle relativt høje cylindre hvorfor der er en relativt stor risiko for at brikkerne vender sig om på siden og triller afsted. Det var ikke det store problem, men i mine øjne et mærkeligt valg, der sikkert ind imellem vil føre til frustrerende oplevelser.
Hvad har du spillet i dag? Juni 2011
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2011
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Små slag kan skam også gøre god gavn - især i bygningerne. Og desuden kan man købe hinandens terninger, så man må jo bare ud på markedet hvis man ikke selv kan kaste højt nok. Og så den anden jo en masse penge.akwlinka wrote:Eller et godt spil, hvor aktionerne der skal udføres med terninger virker fint. Kunne dog godt have ønsket at man ikke var så afhængig af høje terningslag. Det skal absolut prøves igen. Måske på Rubi-Con
Absolut et klassespil.
- akwlinka
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Bestemt et godt spil. Vi havde dog tendens til at slå lave slag, en del over gennemsnittet og ofte på samme tid.Mik wrote:Små slag kan skam også gøre god gavn - især i bygningerne. Og desuden kan man købe hinandens terninger, så man må jo bare ud på markedet hvis man ikke selv kan kaste højt nok. Og så den anden jo en masse penge.akwlinka wrote:Eller et godt spil, hvor aktionerne der skal udføres med terninger virker fint. Kunne dog godt have ønsket at man ikke var så afhængig af høje terningslag. Det skal absolut prøves igen. Måske på Rubi-Con
Absolut et klassespil.
Vi var heller ikke så obs på at udføre eventkortene, så de blev liggende til gene for længe. Nok en fejl vi ikke vil begå i næste spil.

- MesterLars
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Så fik jeg også spillet mit Ascending Empires. OK kortet er ikke perfekt, men det gik da nogenlunde.Gunness wrote:I første spil var det vist ikke kanternes skyld, at rumskibene nogle gange opførte sig anderledes end planlagtMik wrote:Hvordan gik det præcisionsflyvningen over puslespilskanterne?Stony wrote:Ascending Empires er relativt letbenet, men gør det egentlig ganske fint. Det er i hvert fald et frisk pust. Det er ikke et spil jeg skal eje, men et jeg gerne spiller igen.Men fremadrettet er kantforskellene store nok til, at det kan blive et irritationsmoment. Desuden sad to af brikkerne så meget i spænd, at den ene er flosset lidt. Jeg skriver nok til Z-Man.
Når man samler brædtet så kan de 5 midterste brikker kun ligge på en måde (alpha, beta, delta, gamma symbolerne skal følges)
De 4 hjørnebrikker derimod er ens så dem kan man bytte rundt på. Tricket er så at finde ud af hvilken hjørnebrik der oprindeligt har siddet i hvilket hjørne.
Hvis du kigger rigtigt godt efter kan man se på farvenuancerne om brikken passer eller ej.
Bortset fra det var det et sjovt spil

- Mik
- 2500+ indlæg
Og derefter kan man jo passende skrive navnet på hjørnet på bagsiden.MesterLars wrote:De 4 hjørnebrikker derimod er ens så dem kan man bytte rundt på. Tricket er så at finde ud af hvilken hjørnebrik der oprindeligt har siddet i hvilket hjørne.
Hvis du kigger rigtigt godt efter kan man se på farvenuancerne om brikken passer eller ej.
Kunne man ikke smide en plade plexi over Ascending Empires?? spørger en uvidende wargamer 

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Så skal der laves huller i den, der passer til de træ-diske, der fungerer som himmel-legemer, så det kræver i hvert tilfælde en vis præcision.Oseali wrote:Kunne man ikke smide en plade plexi over Ascending Empires?? spørger en uvidende wargamer

frouvne, administrator

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Jeg synes at have set nogle på BGG foreslå at man kunne fastgøre himmellegemerne på anden vis til plexiglas-pladen (blue-tac e.lign, f.eks.). Om det er til at gøre i praksis, ved jeg ikke.Frouvne wrote:Så skal der laves huller i den, der passer til de træ-diske, der fungerer som himmel-legemer, så det kræver i hvert tilfælde en vis præcision.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Det er sikkert muligt at gøre det på den måde, da "rumskibene" ikke er særligt tunge.Jens_Hoppe wrote:Jeg synes at have set nogle på BGG foreslå at man kunne fastgøre himmellegemerne på anden vis til plexiglas-pladen (blue-tac e.lign, f.eks.). Om det er til at gøre i praksis, ved jeg ikke.Frouvne wrote:Så skal der laves huller i den, der passer til de træ-diske, der fungerer som himmel-legemer, så det kræver i hvert tilfælde en vis præcision.
frouvne, administrator

- Mik
- 2500+ indlæg
Begge dele er faktisk muligt.
Jeg ville have købt en plexiglasplade samt et hulbor, hvis jeg havde haft problemer med mit prøvespil.
Men faktisk synes jeg at det gør spillet bedre at man ikke kan være helt sikker på at rumskibet holder kursen.
Og man under alle omstændigheder holde de værste kanter nede med fingrene.Og man lærer at styre uden om de værste kraftfelter!
Jeg ville have købt en plexiglasplade samt et hulbor, hvis jeg havde haft problemer med mit prøvespil.
Men faktisk synes jeg at det gør spillet bedre at man ikke kan være helt sikker på at rumskibet holder kursen.
Og man under alle omstændigheder holde de værste kanter nede med fingrene.Og man lærer at styre uden om de værste kraftfelter!