det har været en travl uge, så jeg begynder helt tilbage ved forrige mandag, hvor vi holdt
RoboRally-aften.
Da man hos Torben Ussing blot kører igennem så mange plader som muligt, bliver der ikke talt point. Og det er jo mere eller mindre tilfældigt hvem der pt. ligger i spidsen når vi beslutter at stoppe spillet, så en egentlig vinder kan heller ikke kåres. Men vi har det sjovt, og det er jo det vigtigste!
10/10
Tirsdag var Jesper fraværende, så vi andre 3 mødtes først kl. 19, og lagde ud med mine mine to nye amerikanske kortspil. Først spillede vi
Epic Spell Wars of the Battle Wizards: Duel at the Mt. Skullzfyre, som er et kaotisk og underholdene spil, hvor alle samtidig sammensætter en trylleformel bestående af op til 3 kort. Når alle har valgt bliver de kastet i rangfølge, således at de korte, hurtige men mindre spells kastes først, og de største og dermed mest potente kastes sidst. Det gælder om at slå hinanden ihjel, så det hjælper ikke at have et kraftfuldt spell, hvis man når at dø inden man bliver færdig med at udråbe de magiske ord!
3 mand er er formentlig lige i underkanten af hvad spillet kan klare (man kan være op til 6), men vi var da alligevel glimrende underholdt. Første (trold)mand med to live på samvittigheden vinder spillet!
6/10
Det andet kortspil fra samme forlag er
Locke & Key, som er baseret på en
tegneserie der kører i
New York Times, og som skulle være både uhyggelig og underholdende. Tegningerne er i hvert fald gode, og kortene er rigtig flotte - især nøglerne, som alle er belagt med metalfolie. Spillet er meget simpelt, men ganske underholdene. man hjælpes om at samle modstand mod de væmmelige væsener, men samtidig er det kun de to bedste deltagere, som (normalt) får noget ud af modstanden. Spillet slutter når kortbunken er tom, og så er det blot at tælle sine pointkort sammen. Fint spil, hvis man ikke kræver det store.
7/10
Endelig sluttede vi aftenen af med 2x
Dominion med
Hinterlands og
Governor.
9/10
Søndag var jeg jo så hjælper på
Spilfestivalen, og der havde jeg travlt hele dagen med at forklare regler til 2 spil:
Discworld og
Hawaii. Sidstnævnte fik jeg også sneget mig med i to gange. En rigtig hyggelig dag!
Og så var vi 6 mand som i går kunne fejre færdiggørelsen af min
Dominion-kuffert med 7x
Hinterlands+Alchemy. Jeg vandt de tre, så det var en god aften
10/10