Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Re: Hvad har du købt idag?
Så dumpede Age of Industry ind ad døren. Helt afgjort et spil der skal på bordet indenfor den nærmeste fremtid.
Sidst spillet:

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
ahhhh ... gad vide om dit indlæg forklarer, hvad det var for en pakke jeg modtog på Allans vegne fra Treefrog?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Det gør det! Vi kan nemlig godt lide at have et par sikkerhedskopier af spillene i vores spilgruppe!Helle wrote:ahhhh ... gad vide om dit indlæg forklarer, hvad det var for en pakke jeg modtog på Allans vegne fra Treefrog?
frouvne, administrator

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
I dag modtog jeg pakke med et af "gralspillene" inden for de økonomiske spil: 18xx-spillet 1860: Railways on the Isle of Wight. Og det handler jo om, øhm, jernbaner på Isle of Wight, og skulle være rigtigt godt.
Det er et af de spil som JKLM (eller hvad de nu kommer til at hedde efter JKLM måtte dreje nøglen om) står til at genudgive, men det er vist endnu usikkert hvor meget der vil blive ændret i spillet i forbindelse med genudgivelsen.
Prøves skal det i hvert fald!

Prøves skal det i hvert fald!
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Sir William
- 1000+ indlæg
Er lige kommet hjem fra børnekræmmermarked i Solrød, hvor jeg fik følgende - synes jeg selv - gode handler
"Tog på sporet" - 15 kr.
"Honey Bee" - 10 kr.
"Girls - kender du dine veninder" - 10 kr.
"Marco Polo" - 5 kr.
"Afrikas Stjerne" - 5 kr.
"Hej Grævling" - 5 kr.
"Grev Duckula" - 5 kr.
"Tabu" - 5 kr.
"Kids from Catan" - 20 kr.
specielt Honey Bee har været populært hos William, men tror også de andre kan blive en succes. De er simple og lige ham. Spillede selv Afrikas stjerne som barn, men regner med at donere det til kæresten 1. klasse.
Fik også muligheden for at købe Settlers of Catan - Søfarer til 30 kr., men afstod dog fra dette særdeles gode tilbud. Blev så solgt til en teenager og det var jeg meget tilfreds med.
"Tog på sporet" - 15 kr.
"Honey Bee" - 10 kr.
"Girls - kender du dine veninder" - 10 kr.
"Marco Polo" - 5 kr.
"Afrikas Stjerne" - 5 kr.
"Hej Grævling" - 5 kr.
"Grev Duckula" - 5 kr.
"Tabu" - 5 kr.
"Kids from Catan" - 20 kr.
specielt Honey Bee har været populært hos William, men tror også de andre kan blive en succes. De er simple og lige ham. Spillede selv Afrikas stjerne som barn, men regner med at donere det til kæresten 1. klasse.
Fik også muligheden for at købe Settlers of Catan - Søfarer til 30 kr., men afstod dog fra dette særdeles gode tilbud. Blev så solgt til en teenager og det var jeg meget tilfreds med.
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Dit dyreste køb...
Lars
...er helt klart også det dårligste køb. Der er desværre ikke noget spil i kassen, men kun nogle fine figurer som børnene kan lege med.Sir William wrote: "Kids from Catan" - 20 kr.
Lars
- Sir William
- 1000+ indlæg
Virker nu som et ganske ligetil spil for børn mellem 3 og 4 år. Men jo, det er da nogle fine figurer der er i kassen og så er det altså "svært" at prutte om prisen, når det er børn der sælger deres legetøj og 20 kr., er nu ikke så slemt set i lyset af hvad jeg fik.Larsine wrote:Dit dyreste køb...
...er helt klart også det dårligste køb. Der er desværre ikke noget spil i kassen, men kun nogle fine figurer som børnene kan lege med.Sir William wrote: "Kids from Catan" - 20 kr.
Lars
Kunne også have fået LEGO Racers for 30 kr., spillet virkede nu ikke særligt spændende men ville så have fået 4 legoracere for den pris og skulle jeg have købt dem uden om spillet, havde prisen været større.
Men det er faktisk Heney Bee Tree der har været den største succes indtil videre hos William.
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
Age of Industry ankom også med rekordfart til mig fra Treefrog (i betragtning af at det kun er 3-4 dage siden jeg bestilte det). Det ser cool ud. 

What are you, like 80?
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
Og dagens høst var faktisk ikke helt forbi: Den sene post kom nemlig med eksemplarer af Glen More og Samarkand: Routes to Riches.Jens_Hoppe wrote:Age of Industry ankom også med rekordfart til mig fra Treefrog (i betragtning af at det kun er 3-4 dage siden jeg bestilte det). Det ser cool ud.

What are you, like 80?
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 920 times
Hov, dem er jeg også meget interesseret i, så du må absolut videregive dine erfaringer med dem!Jens_Hoppe wrote:Og dagens høst var faktisk ikke helt forbi: Den sene post kom nemlig med eksemplarer af Glen More og Samarkand: Routes to Riches.Jens_Hoppe wrote:Age of Industry ankom også med rekordfart til mig fra Treefrog (i betragtning af at det kun er 3-4 dage siden jeg bestilte det). Det ser cool ud.

frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
Jeg skulle ind i fælledparken og heppe på min kone og datter som deltog i Alt for Damernes kvindeløb. Men da jeg ankom lidt tidligt tog jeg lige en smut forbi fantask, og Dominion: Alchemy faldt ned i min taske, sammen med Dusk og Dawn, to eventyr til Shadowrun rollespillet.
Lars
Lars
- Larsine
- 2500+ indlæg
Se det er et argument jeg sagtens kan forstå.Sir William wrote:Virker nu som et ganske ligetil spil for børn mellem 3 og 4 år. Men jo, det er da nogle fine figurer der er i kassen og så er det altså "svært" at prutte om prisen, når det er børn der sælger deres legetøj og 20 kr., er nu ikke så slemt set i lyset af hvad jeg fik.
Personligt ville jeg langt heller give kr. 30 for Lego Racers end kr. 20 for Kids of Catan.Sir William wrote:Kunne også have fået LEGO Racers for 30 kr., spillet virkede nu ikke særligt spændende men ville så have fået 4 legoracere for den pris og skulle jeg have købt dem uden om spillet, havde prisen været større.
Lars
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Jeg fik Fresko ind ad døren idag. Jeg osede i de tyske onlinebutikker. Jeg så at den tyske udgave reklamerede med tre udvidelser, men jeg kunne ikke få øje på noget tilsvarende i den engelske udgave. Ifølge BGG er komponenterne helt sprog-uafhængige, så jeg gaflede et tysk eksemplar, hvor jeg var sikker på at få udvidelser med. Den kostede det samme som den engelske version.
Sidst spillet:

- Mikkel
- 500+ indlæg
- Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
Nu har jeg ikke lavet en grundig pris-undersøgelse - men er der mange penge at hente ved at handle f.eks i Tyskland og England?Stony wrote:Jeg fik Fresko ind ad døren idag. Jeg osede i de tyske onlinebutikker...
(jeg vil dog lige indskyde at jeg på ingen måde er utilfreds med Boardgamer.dk - min fortrukne pusher

Blot nysgerrig!
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Jeg ved faktisk ikke om det er billigere, men de har da i hvert fald en lavere moms (19%).
Men jeg begyndte at købe online fra udlandet da markedet for brætspil forsvandt i Danmark i 90'erne. Det tog jo en del år før danske butikker opdagede familiestrategi-spillene ('eurogames'). Og da jeg er en trofast køber, som holder fast ved butikker som giver mig en ordentlig service, så er det sjældent at jeg har fundet behov for at købe spil i Danmark.
Men jeg begyndte at købe online fra udlandet da markedet for brætspil forsvandt i Danmark i 90'erne. Det tog jo en del år før danske butikker opdagede familiestrategi-spillene ('eurogames'). Og da jeg er en trofast køber, som holder fast ved butikker som giver mig en ordentlig service, så er det sjældent at jeg har fundet behov for at købe spil i Danmark.