Hvilket spil har du FÅET i dag?
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
Re: Hvilket spil har du FÅET i dag?
På Viking-Con var vi så heldige at vinde to spil. Altså ikke vinde i spillene, men at vinde spillene så vi kunne tage dem med hjem.
Lea vandt en trøstepræmie i Consims konkurrence, hvor man ud fra 25 kort/brikker skulle gætte spillene. Der var en førstepræmie for flest rigtige, og en andenpræmie til lodtrækning blandt ale indsendte besvarelser. På trods at at vores familie havde 5 besvarelser blandt de 15 indleverede besvarelser, kunne vi hverken formå at vinde på flest rigtige eller at blive udtrukket blandt de 14 ikke vindende besvarelser. Men der var jo også over 64% chance for at vi ikke blev udtrukket. Til gengæld vandt Lea en trøstepræmie fordi hun kun havde besvaret et spil, og havde en rigtig besvarelse. Trøstepræmien var et spil Lupusburg som er en version af Lupus in Tabula/Werewolf for 4-8 spillere, hvor alle spiller imod hinanden.
Jeg vandt en ekstraudtrækning i Fantask's gavekortslodtrækning. Ekstragaven var et spil Dragons of Kir et 2 personers spil, som ved første øjekast ser en smule abstrakt ud, men det skal naturligvis afprøves inden jeg kan dømme det helt.
Lars
Lea vandt en trøstepræmie i Consims konkurrence, hvor man ud fra 25 kort/brikker skulle gætte spillene. Der var en førstepræmie for flest rigtige, og en andenpræmie til lodtrækning blandt ale indsendte besvarelser. På trods at at vores familie havde 5 besvarelser blandt de 15 indleverede besvarelser, kunne vi hverken formå at vinde på flest rigtige eller at blive udtrukket blandt de 14 ikke vindende besvarelser. Men der var jo også over 64% chance for at vi ikke blev udtrukket. Til gengæld vandt Lea en trøstepræmie fordi hun kun havde besvaret et spil, og havde en rigtig besvarelse. Trøstepræmien var et spil Lupusburg som er en version af Lupus in Tabula/Werewolf for 4-8 spillere, hvor alle spiller imod hinanden.
Jeg vandt en ekstraudtrækning i Fantask's gavekortslodtrækning. Ekstragaven var et spil Dragons of Kir et 2 personers spil, som ved første øjekast ser en smule abstrakt ud, men det skal naturligvis afprøves inden jeg kan dømme det helt.
Lars
- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Jeg holdt desværre ikke ud til annoncering af vinderen, og smuttede hjem tidligere på aftenen. Hvor mange skulle man gætte for at rende med førstepræmien? Jeg var spejlblank på 6 stykker, men havde kvalificerede bud på de 19 øvrige. Men jeg kan forestille mig at man skulle have noget nær fuldt hus for at vinde.
Sidst spillet:

- Larsine
- 2500+ indlæg
Vinderen, som var Søren Bugge, havde 24 rigtige, og en enkelt som han fik halvt point for, idet han havde den næste rigtig.
2002 var nemlig Funkenschlag, men man fik et halvt point hvis man havde skrevet Power Grid. Men Power Grid er en videreudvikling af Funkenschlag, og Power Grid udkom først i 2004.
Personligt havde jeg kun besvaret 18 af årene, og jeg havde i hvert fald den første forkert idet jeg havde gættet på Wildlife Adventure (som har et billede af en Bison der lignere billedet på brikken), men det var Yellowstone.
Til gengæld havde jeg spottet 2002 trickspørgsmålet, så den fik jeg fuldt point for.
Måske skulle Mik lægge opgaven ind her på GG, så alle der ikke var på Viking-Con kan se hvad vi taler om?
Lars
2002 var nemlig Funkenschlag, men man fik et halvt point hvis man havde skrevet Power Grid. Men Power Grid er en videreudvikling af Funkenschlag, og Power Grid udkom først i 2004.
Personligt havde jeg kun besvaret 18 af årene, og jeg havde i hvert fald den første forkert idet jeg havde gættet på Wildlife Adventure (som har et billede af en Bison der lignere billedet på brikken), men det var Yellowstone.
Til gengæld havde jeg spottet 2002 trickspørgsmålet, så den fik jeg fuldt point for.
Måske skulle Mik lægge opgaven ind her på GG, så alle der ikke var på Viking-Con kan se hvad vi taler om?
Lars
- Robert
- 1000+ indlæg
- Been thanked: 2 times
Til lykke til SørenLarsine wrote:Vinderen, som var Søren Bugge, havde 24 rigtige, og en enkelt som han fik halvt point for, idet han havde den næste rigtig.

Det anede mig at han ville komme godt fra denne opgave.
Ja tak, det ville jeg gerne se.Måske skulle Mik lægge opgaven ind her på GG, så alle der ikke var på Viking-Con kan se hvad vi taler om?
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Næh, det tør jeg i hvert fald ikke under denne tråd - så kommer jeg jo til at høre for at lægge indlæg i en forkert folder!Larsine wrote:Måske skulle Mik lægge opgaven ind her på GG, så alle der ikke var på Viking-Con kan se hvad vi taler om?

Desuden har jeg næppe tid til at nå det inden weekenden, da jeg gerne skulle have opdateret min webside med stemmesedlen til årets SUMO-Counter Hall of Fame Award. Og det er jo på høje tid, da afstemningen slutter med udgangen af oktober...
Men den vil dog være at finde i næste nummer af Torden & Lynild - som udsendes gratis til medlemmer af Consim.
Men jeg kan da i hvertfald lige fortælle Stony at han blev den heldige udtrukne, men at Søren Bugge uheldigvis er Napoleon-freak, så han valgte naturligvis Waterloo. Så, Sten - du må nøjes med Automobile!
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 635 times
- Been thanked: 933 times
Hvis nogle skulle komme til at ligge inde med for mange eksemplarer af Automobile, kender jeg en interesseret aftager!Mik wrote:[...] Men jeg kan da i hvertfald lige fortælle Stony at han blev den heldige udtrukne, men at Søren Bugge uheldigvis er Napoleon-freak, så han valgte naturligvis Waterloo. Så, Sten - du må nøjes med Automobile!

frouvne, administrator

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights

Lige inden weekenden, i sidste øjeblik inden jeg rejser til Essen i dag (!), fik jeg tilsendt Martin Wallace's seneste spil Last Train to Wensleydale. Det ser ganske spændende ud, men desværre får jeg nok ikke tid til at spille det før jeg kommer hjem igen om 14 dage. - Der er jo så mange andre spil jeg ikke har, som skal prøves med henblik på muligt køb for øje - udover diverse chancer for at prøve nye prototyper.
Jeg medler mig på banen igen om 14 dage!
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
God fornøjelse!Mik wrote:[...] Jeg medler mig på banen igen om 14 dage!

frouvne, administrator

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
PanzerBlitz fandt vej til huset. Nu er det jo ikke normalt min genre - men når man ligefrem får det foræret vil jeg selvfølgelig undersøge nærmere, om det er noget, jeg skal bruge lidt tid på.
frouvne, administrator

- Robert
- 1000+ indlæg
PanzerBlitz - det er godt nok en gammel traver. Ifølge BGG stammer den fra 1970.
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Robert wrote:PanzerBlitz - det er godt nok en gammel traver. Ifølge BGG stammer den fra 1970.

frouvne, administrator

- Robert
- 1000+ indlæg
Jeg spillede PB i 1977. Da var jeg 22. Så du har ikke noget at skamme dig overFrouvne wrote:Robert wrote:PanzerBlitz - det er godt nok en gammel traver. Ifølge BGG stammer den fra 1970.Jeg tjekkede faktisk det samme selv, da jeg havde fået fingrene i det. Det mest tragiske er, at det alligevel er yngre end mig selv...

- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Er det den gamle udgave du har fået dig, eller den nye Panzerblitz: Hill of Death fra MMP? Der skulle være lavet ret meget om i den nye udgave...Frouvne wrote:Jeg tjekkede faktisk det samme selv, da jeg havde fået fingrene i det. Det mest tragiske er, at det alligevel er yngre end mig selv...
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Det er det gamle og jeg tvivler ærlig talt meget på, at det vil blive spillet.Jens_Hoppe wrote:Er det den gamle udgave du har fået dig, eller den nye Panzerblitz: Hill of Death fra MMP? Der skulle være lavet ret meget om i den nye udgave...Frouvne wrote:Jeg tjekkede faktisk det samme selv, da jeg havde fået fingrene i det. Det mest tragiske er, at det alligevel er yngre end mig selv...
frouvne, administrator

- Larsine
- 2500+ indlæg
Fredag kl. 17.43 fik jeg den glædelige besked fra Annemette, at hun havde fået fat i Zooloretto - Grizzly til mig direkte fra Essen. Det er en af de små postkort udviddelser som Abacusspiele har udgivet ved lignende lejligheder.
Nu glæder jeg mig bare til jeg skal til op og fejre Annemettes fødselsdag d. 15/11.
Lars
Nu glæder jeg mig bare til jeg skal til op og fejre Annemettes fødselsdag d. 15/11.
Lars