Hvad blev der af 7 Wonders?Mik wrote:I Essen samlede jeg følgede op:
Spil:
*** liste med mange spil***
Hvad har du købt / fået / modtaget idag?
- Black Sea
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung - Location: 2400 NV
Re: Hvad har du købt idag?
VC nr. 5243
Don't think of it as a flame---it's more like an argument that does 3d6 fire damage
If Pacman had affected us as kids we'd be running around in dark rooms, munching pills and listening to repetitive music
- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Det fik jeg forærende af Repos Productions inden min afrejse til Essen - men for sent til at jeg kunne nå at have det med på Viking-Con. Så det var i min spilsamling allerede inden EssenBlack Sea wrote:Hvad blev der af 7 Wonders?

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Jeg modtog i går mit eksemplar af Grand Cru. Jeg havde bestilt den særlige Wooden Box Edition. Den vil sikkert gøre sig pænt på en hylde, når jeg engang får mig et rigtigt spilleværelse. 

Sidst spillet:

- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Så har jeg (endelig) fået købt den nye Dominion udvidelse...
... og jeg har fået GiftTrap og Wyatt Earp indenfor døren.
Ikke de store spil, men til de sammenhænge, hvor det er tænkt, er det nok det helt rigtige....
Ikke de store spil, men til de sammenhænge, hvor det er tænkt, er det nok det helt rigtige....
- Andrea
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 188 times
Havde I ikke GiftTRAP i forvejen?Helle wrote:Så har jeg (endelig) fået købt den nye Dominion udvidelse...
- glorn
- 250+ indlæg
- Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.
men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie. - Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Nej, men jeg havde lånt det på et tidspunkt af en meget venlig sjæl...Andrea wrote:Havde I ikke GiftTRAP i forvejen?Helle wrote:Så har jeg (endelig) fået købt den nye Dominion udvidelse...
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
- Has thanked: 633 times
- Been thanked: 917 times
do.Stony wrote:Jeg modtog i går mit eksemplar af Grand Cru. Jeg havde bestilt den særlige Wooden Box Edition. Den vil sikkert gøre sig pænt på en hylde, når jeg engang får mig et rigtigt spilleværelse.
frouvne, administrator

- Mik
- 2500+ indlæg
- Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Hvis d'herrer syntes at det pynter så meget, vil I måske være interesserede i at få fat det første spil i cigarkasse-serien: Cuba?Frouvne wrote:do.Stony wrote:Jeg modtog i går mit eksemplar af Grand Cru. Jeg havde bestilt den særlige Wooden Box Edition. Den vil sikkert gøre sig pænt på en hylde, når jeg engang får mig et rigtigt spilleværelse.
Jeg synes nemlig at det fylder mere end det pynter!
- Frouvne
- 10.000+ indlæg
- Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Cuba efterlod mig ikke med en lyst til at gentage spillet. Det var endnu et af de spil, der da var meget interessant, men som ikke appellerede nok til mig, til at jeg har behov for at eje det eller at spille det igen - uden at jeg dog ville være meget afvisende overfor at prøve det, hvis nogen meget gerne ville have det på bordet.Mik wrote:Hvis d'herrer syntes at det pynter så meget, vil I måske være interesserede i at få fat det første spil i cigarkasse-serien: Cuba? [...]
frouvne, administrator

- Stony
- 5000+ indlæg
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 120 times
Det er ikke _kun_ et spørgsmål om at pynte. Det skal også være et spil jeg har lyst til at beholde. Ellers bliver det solgt, fuldstændig som alle de andre spil jeg har. Men hvis det er et spil jeg sætter pris på, er det da kun et plus, at de kan benyttes som en slag udsmykning. Nu har jeg ikke lyst til at investere i en Collectors Edition af War of the Ring, men havde jeg gjort det, kunne jeg da også godt finde på at bruge den på samme måde.Mik wrote:Hvis d'herrer syntes at det pynter så meget, vil I måske være interesserede i at få fat det første spil i cigarkasse-serien: Cuba?
Jeg synes nemlig at det fylder mere end det pynter!
Sidst spillet:

- Frouvne
- 10.000+ indlæg
Jeg spottede også uret, uden at det dog gjorde større indtryk på mig, da jeg samtidig så udvidelsen til Full Metal Planete: Full Metal Planete Modulaire. Men jeg var dog åndsnærværende nok til at få et kort fra sælgeren, så her er et link til timeren:Mik wrote:Ja, jeg ærgrer mig lidt over at jeg ikke købte nogle stykker medens jeg var der. Men det var et et af mine sidste køb da jeg rendte rundt nede i fantasyhallen for at lede efter sidsteøjeblikskøb. Som det ses er den lavet af børstet stål, og med en påklistret sticker. Ifølge brugsanvisningen er det en fra et 'julegavefirma': Antalis Promotional Products.
Det geniale ved uret er af det er let at sætte. Der er kun 3 knapper: Start/Stop samt to mindre knapper: en til minutter og en til sekunder. Ved at trykke på begge små knapper nulstilles uret, men det bevarer sin indstillede tid indtil det ændres.
Uret kan tælle op til 99m 59s eller ned fra samme.
Det viste eksempel tæller ned fra 16 sek, hvorefter det bipper når det når nul. To tryk på start/stop-knappen får det sat igang til næste spiller.
Helt perfekt er det ikke, da man ikke kan fjerne resttid. Så man bliver nød til enten at lade tiden rinde ud, eller trykke sekunderne op på starttiden igen.
Men til gengæld bruger uret et ganske almindeligt AAA-batteri. prisen var 10 Euro = 75kr.
http://www.trollfactory.de/product_info ... esser.html
frouvne, administrator

- Mik
- 2500+ indlæg
Tak for linket.
Ja, så har der da i det mindtse være noget der var stærkt reduceret i pris på messen.
33% - ikke dårligt
Ja, så har der da i det mindtse være noget der var stærkt reduceret i pris på messen.
33% - ikke dårligt

Thunderstone.
Ved godt det er ¨old news¨, men det er saftsuseme et sjovt spil, som også konen har lyst til at spille !
Ved godt det er ¨old news¨, men det er saftsuseme et sjovt spil, som også konen har lyst til at spille !
- Larsine
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 1 time
I dag ankom Tales & Legends, Be Not Afraid... og Necromancer's Island, alt sammen udviddelser til Small World.
Jeg har testet Necromancer's Island en gang på BGG, og er umiddelbart ikke sikker på at det er en udvidelse der kommer i brug særlig tit her hjemme.
Jeg har testet Necromancer's Island en gang på BGG, og er umiddelbart ikke sikker på at det er en udvidelse der kommer i brug særlig tit her hjemme.