Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re

Post by Frouvne » Sat Jun 01, 2019 4:59 pm

God fornøjelse! :D
frouvne, administrator

Image

Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2019

Post by Frouvne » Fri Jun 14, 2019 8:01 am

Tirsdag bød på Terraforming Mars med Prelude-udvidelsen, som det er første gang jeg fik prøvet. Jeg er positivt stemt overfor Terraforming Mars men har nok aldrig helt forstået at det er blevet populært. Terraforming Mars: Prelude er en af de udvidelser der umiddelbart ser ud til at gøre et spil endnu skarpere, så det var bestemt en positiv oplevelse og en oplevelse der minder mig om, at jeg bør give spillet nogle flere forsøg.

Vi sluttede af med tre spil Crokinole. Vi er klart blevet skarpere de forløbne år, hvilket kun gør spillet mere interessant.
frouvne, administrator

Image

Neumann
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: *
Agricola
At the Gates of Loyang
Ra

Post by Neumann » Mon Jun 17, 2019 9:17 pm

Her bliver der ikke rigtig spillet noget :(

Dels bliver der læst til eksamen til den store guldmedalje, dels har jeg været udenlands hele sidste uge.

Alligevel fik jeg i dag chancen for at prøvekøre mit hjemmeoversatte eksemplar af "Til Roms Ære", som jeg fik fremstillet i sidste måned.

Image

Det endte som sådan noget altid gør med et solidt nederlag til mig, da min datter fik bygget sig et forum og jeg ikke fik forhindret hendes sidste nødvendige klient for at komplettere klientellet (vi spiller imperialt).

Jeg er bange for, at spillet her kommer til at pensionere Uchronia, selvom datteren er meget glad for sidstnævnte. De to spil ligner hinanden ret meget, men jeg har problemer med at læse Uchronias bygninger på afstand og synes temaet her er sjovere.

Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg

Post by Frouvne » Mon Jun 17, 2019 11:31 pm

Genlæste reglerne til Terraforming Mars inden vi skal genspille det i morgen og tog så lige et solospil med Prelude-udvidelsen. Det fungerer rigtig fint som solo-spil og denne udvidelse kan jeg umiddelbart rigtig godt lide.
frouvne, administrator

Image

Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare

Post by Goblen » Tue Jun 18, 2019 1:29 pm

I går var mandagsgruppen samlet. Vi fik spillet Newton. Et spil hvor du via kort skal tage actions, nogle af disse kort giver så adgang til andre elementer som farvede bøger. Du skal besøge universiteter, aktivere masters og lære endnu mere. Lyder komplekst, men det er det ikke.

Spillet virker rigtig godt, og var en positiv overraskelse efter blandede anmeldelser. Spiller det meget gerne igen.

Post Reply