Månedens spiloplevelse juni 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse juni 2019

Post by Frouvne »

Juni måned er overstået og det er tid til at se tilbage på månedens spiloplevelser. :D


CLACK! - 6
Terraforming Mars - 4
Terraforming Mars: Prelude - 4
Crokinole - 3
Animal Upon Animal - 2
Enchanted Cupcake Party Game - 2
Escape the Dark Castle - 2
Brandon the Brave - 1
LAMA - 1
The Little Orchard - 1
Prinzessin Mina: Juwelen-Memo - 1
Shadowrun Crossfire: Prime Runner Edition - 1
Tales & Games: The Hare & the Tortoise - 1
Terraforming Mars: Hellas & Elysium - 1

CLACK! var et fint lille børnespil, der blev tilføjet til samlingen i løbet af måneden. Det skal nok få sin spilletid. Jeg fik for alvor taget hul på Escape the Dark Castle, der også nok skal få sin storhedstid. Shadowrun Crossfire: Prime Runner Edition tror jeg kommer til at blive månedens spilleoplevelse i næste måned. Jeg har store forventninger til det, men har endnu kun skrabet i overfladen. Det bliver udvidelsen Terraforming Mars: Prelude, der bliver månedens spiloplevelse for mig. Det hiver et godt spil i den rigtige retning og jeg tænker at det meget vel kunne blive en del af min standardopstilling, når jeg skal spille Terraforming Mars i fremtiden.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse juni 2019

Post by Goblen »

En OK juni måned brætspilsmæssigt. Den var lidt påvirket af en svær jobsituation der krævede meget energi, men fik stadig spillet en del gode spil.

Der er ikke så meget tvivl om månedens spiloplevelse. Det var Azul med familien. Skide hyggeligt og lige hvad vi havde brug for. Spillet i sig selv er ikke det der gør det, for her var jeg nok mere imponeret over Newton. Terraforming Mars kunne også have fået titlen, men det blev Azul.

Månedens største skuffelse er faktisk svær. Det var sjovt at prøve at spille Dwellings of Eldervale, spillet var bare ikke sjovt. Det var sjovt at prøve et spil som Sol: Last Days of a Star, for det er langt fra hvad jeg normalt spiller, og det kommer det til at blive ved med at være. Det spil får månedens mest skuffende oplevelse.

Spillende fordelte sig på:

Azul x 5
That's Pretty Clever x 5
Gizmos x 2
GROWL x 2
King's Gold x 2
Newton x 2
The Climbers x 1
Dice Forge x 1
Dwellings of Eldervale x 1
Sol: Last Days of a Star x 1
Terraforming Mars x 1
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Månedens spiloplevelse juni 2019

Post by Taibi »

Brian - jeg synes ikke, at jeg kan se dine tanker om Dwellings of Eldervale i juni tråden?
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse juni 2019

Post by Goblen »

Taibi wrote: Tue Jul 02, 2019 10:55 pm Brian - jeg synes ikke, at jeg kan se dine tanker om Dwellings of Eldervale i juni tråden?
Du har ret :shock: Troede jeg havde skrevet det.

Det er et spil der vil rigtig meget. Indeholder mange kendte mekanikker, og spillet er egentlig sjovt nok - det tager bare for f...... evigt at spille, og du ender med at gøre det samme igen og igen. Sad til sidst og tænkte "kan det her ikke bare stoppe NU!".

Spillede nogle orcs der kunne bruge sine workers som krigere (de var lidt stærkere og måtte slå med flere terninger), og de variable powers spillerne har virker OK balanceret. Havde alle elementerne jeg kan lide med tiles, med variable powers, lidt random dice, lidt area control osv. Måske lidt mindre af det og lidt mere fokus på hvordan man får det hele til at hænge sammen havde været ønskeligt.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Månedens spiloplevelse juni 2019

Post by Gunness »

@Goblen: er det en prototype, du har prøvet af Dwellings? Det er dét, der er på Kickstarter lige nu, ikke?

Min slatne juni:
Holding On: The Troubled Life of Billy Kerr 4
Red7 3
Island Of D 2: The Shadow of Dawn 2
Azul: Stained Glass of Sintra 1
Bezzerwizzer 1
Everdell 1
Exit: The Game – The Secret Lab 1
Labyrinth 1
Love Letter 1
The Mind 1
Root 1
Victorian Masterminds
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse juni 2019

Post by Goblen »

Gunness wrote: Mon Jul 08, 2019 10:32 pm @Goblen: er det en prototype, du har prøvet af Dwellings? Det er dét, der er på Kickstarter lige nu, ikke?

Jepper. En fra spillegruppen havde prototypen til test, så vi sagde ja tak til at prøve det.
Post Reply