Månedens spiloplevelse april 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse april 2020

Post by Frouvne »

Så er det blevet tid til at se tilbage på april måned 2020.

---

Min måned så således ud:

Pandemic Legacy: Season 1 - 7
Pandemic - 6
Spot it! - 3
Ticket to Ride: First Journey (Europe) - 3
Zombie Kidz Evolution - 3
Pandemic: Rapid Response - 2
Rory's Story Cubes: Voyages - 2
Alubari: A Nice Cup of Tea - 1
Dragon's Breath - 1
Klondike - 1
Outfoxed! - 1
Pandemic: Contagion - 1
Pluckin' Pairs - 1
Pyramid of Pengqueen - 1
Sardines - 1
Sprawlopolis - 1


Som så mange andre måneder havde jeg en del børnespil på menuen. I denne måned var det særligt Ticket to Ride: First Journey (Europe), der udmærkede sig. Det er første gang at jeg har prøvet det og det gjorde sig virkelig godt. Da jeg ikke har haft meget tilovers for "voksen-udgaven" ville jeg næppe have kastet mig over dette spil, hvis ikke chr88 havde rost det så meget. Så: Tak for den anbefaling.

Om det er god smag eller ej, så har Covid-19 pandemien sat sit præg på, hvad vi har fået spillet. Der er blevet spillet en del Covid-19 variant af Pandemic, som jeg bestemt vil anbefale. Pandemic: Contagion er et ganske lille spil, der ikke vækker opsigt, men en fin familie-filler. Pandemic Legacy: Season 1 blev der igen pustet liv i med syv spil og det var særligt hyggeligt fordi vores søn var med i alle spillene.

For at få spillet lidt mere med en lidt større gruppe spillede vi Pyramid of Pengqueen online med familie. Et hyggeligt spil, der egnede sig fint til at blive spillet på den måde. Og så blev der i denne måned kun plads til et enkelt lille spil Alubari: A Nice Cup of Tea, hvilket naturligvis er alt for lidt. Sprawlopolis fik jeg kun kradset i overfladen af - men det ser rigtig interessant ud.

Alt i alt syntes jeg, at Pandemic Legacy: Season 1 leverede den bedste underholdning fordi det bød på dejligt samvær med den nærmeste familie.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2020

Post by Gunness »

Alt taget i betragtning en udmærket måned:
Harry Potter: Hogwarts Battle - 6
Unbroken - 4
Villagers - 2
Witness - 2
Fauna - 1
Museum - 1
Paladins of the West Kingdom - 1
Pandemic - 1
Sabotage - 1
Sagrada - 1
Treasure Island - 1

Efter lange ventetider viste Unbroken sig at være overraskende underholdende. Museum er en typisk Kickstarter, hvor der er alt for mange uoverskuelige varianter med, men det er flot, sjovt og relativt hurtigt, og temaet fungerede også med familien.
Månedens oplevelse var dog at få prøvet mit eget eksemplar af Sabotage for første gang. Det glæder jeg mig meget til at prøve igen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2020

Post by chr88 »

April blev den første måned nogensinde, hvor det lykkedes mig at spille mindst et spil om dagen :)

117 spil blev det til, fordelt over ganske mange forskellige slags spil. Ok, der er mange børnespil i blandt, men de fleste af dem har været en fornøjelse at spille. Karuba Junior fortsætter med at være et hit hos den mellemste på 3½, mens Uno hitter hos den ældste på 5½, og Dragon's Breath er super til begge. Prøver også gradvist at introducere "voksenspil" i den lettere genre, og Diamant (Incan Gold) har været et pænt hit pga. den spænding, der er forbundet med push your luck-mekanikken.

Nå, men jeg har heldigvis også spillet nogle fede voksenspil! Det klart bedste har selvfølgelig været 3 x Terra Mystica, som er mit nr. 2 spil of all time! Alle gangene har det været med mine brødre, som faktisk er ret skrappe til det (en af dem vandt faktisk et af spillene som Darklings mod mine Fakirer, så det var rigtig fedt!). Vi fik også spillet Villainous, Terraforming Mars og Sorcerer City, hvor særligt de to sidstnævnte rangerer højt hos mig, så det har helt klart været månedens højdepunkt!

Derudover har jeg også fået spillet andre af mine yndlingsspil såsom Hansa Teutonica, Puerto Rico, Hanabi, Clank, Taluva og Blitzkrieg, så alt i alt har det været en super god måned, selvom det pga. corona er en meget lille kreds, jeg har spillet med (har fx slet ikke spillet med min faste spilgruppe i april).

9 x UNO
7 x Dragon's Breath
7 x Similo
5 x Karuba Junior
4 x Taluva
3 x Blitzkrieg!: World War Two in 20 Minutes
3 x By Golly!
3 x The Crew: The Quest for Planet Nine
3 x Diamant
3 x Ghost Blaster
3 x Leo
3 x Letter Jam
3 x Loopin' Louie
3 x Mental Blocks
3 x My First Stone Age
3 x Old Maid
3 x Puerto Rico
3 x Socken Pfeffern
3 x Terra Mystica
3 x Trial by Trolley: Derailed Edition
2 x 13 Minutes: The Cuban Missile Crisis, 1962
2 x Clank!: A Deck-Building Adventure
2 x Det dårlige selskab
2 x Disney Villainous
2 x The Enchanted Tower
2 x Hanabi
2 x Snake Oil
2 x Ticket to Ride Map Collection: Volume 7 – Japan & Italy
2 x Which Witch?
2 x Zooloretto Junior
2 x Zoom Street: Mastermind Junior
1 x Around the World in 80 Days
1 x Dead Man's Draw
1 x Exit: The Game – The Stormy Flight
1 x Exit: The Game – Theft on the Mississippi
1 x Geistesblitz Junior
1 x Hansa Teutonica
1 x Here, Fishy, Fishy!
1 x The Ladybug's Costume Party
1 x Lords of Waterdeep
1 x Lotto
1 x Orchard
1 x Outfoxed!
1 x Rhino Hero: Super Battle
1 x Sorcerer City
1 x Spooky Stairs
1 x Telestrations
1 x Terraforming Mars
1 x Ticket to Ride: First Journey (Europe)
Post Reply