Tilløb til Essen 2007

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Jeg ved godt at det ikke er et prængende hotel, men Hotel Fortuna er egentlig ok, og til 53 EUR pr nat. Så er det jo næsten et fund, som jeg tror bliver svært at finde magen til. Men sig gerne til hvis du finder noget der matcher det. Så skulle jeg da ikke være bleg for at skifte. :)

Mht. EYE's liste skulle den vist være rimelig revideret ifg. BGG og Jon, som har lavet den. Men niveauet ligger meget højt mht priserne, i hvert fald dem jeg lige har kigget igennem. Men det hele er jo blot et spørgsmål om hvor meget man ønsker at betale for - i bund og grund - et sted at sove. :D

SOm jeg tidligere har skrevet ligger det blot 15-20 min gang fra messen - ca 3-4 km. En god kort hike efter og før messen - virker kun lang den første gang man går den.

Desuden er der gode forbindelser til centrum.
Her er også muligt at spille om aftenen selvom det ikke vrimler med andre der spiller. Mødte kun et par grupper som spillede efte messen sidste år.
Jeg ved selvfølgelig ikke om det er muligt overhovedet at skaffe værelser.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Eye of Night = Jon Power. :)

Jeg har skrevet et par forespørgsler. Bl.a. til Fortuna. Jeg har lavet en fiktiv forspørgsel på seks enkeltværelser og to dobbeltværelser, for at vide om de har mere end bare et par værelser tilbage.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Nådada... Jeg har lige fået svar fra Fortuna. Det er muligt at få to dobbeltværelser i Kategori A, fire enkeltværelser i Kategori A og to enkeltværelser i Kategori B.

Priserne kan ses på http://www.hotel-hoffmann-essen.de/preise.html

Skal vi slå til? Jeg kan godt nøjes med et kategori B hvis det er. Jeg er ikke typen der skal på toilettet midt om natten. Men jeg tror det er nødvendigt snart at slå til. Ellers skal vi endnu længere væk og formodentligvis samtidig op i pris. Og jeg formoder at det ikke gør så meget, hvis ikke der er en masse andre boardgamere på hotellet ud over os selv, for vi er vel nok til at lave selskab hvor vi end er? :)

Jeg ved ikke om to dobbelt og seks enkelt-værelser helt matcher vores behov, men det var sådan et slag på tasken. En hurtig afstemning!

Jeg sætter mig på et enkeltværelse. Jeg er ligeglad om det er A eller B.
Last edited by Stony on Wed May 02, 2007 10:14 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Skrækscenariet er jo, at vi slet ikke kan finde noget ordentligt, så udfra den betragtning er jeg med på Fortuna, selvom det ikke lyder helt ideelt. Jeg vil dog nok forbeholde mig et kategori A enkeltværelse (alderen trykker og jeg er blevet for magelig til toilet på gangen ;)).

Mht. Jung har jeg ladet mig fortælle, at enten Martin Wallace eller John Bohrer altid booker (så godt som, i hvert fald) hele hotellet i messeperioden, og derefter vedligeholder en fælles liste, hvor man kan ansøge om et værelse. :shock: Jeg undersøger nærmere...
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14622
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Ja, det er nok ved at være på tide, at få lukket den diskussion... så fint med mig. Kan Jens finde ud af noget i.f.t. Jung vil det dog være at foretrække!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Jens N og jeg er friske på et dobbeltværelse kategori A :)
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Jeg vil blot lige indskyde, at det hotel, som Stony her har fundet priser på ikke er Hotel Fortuna, men derimod hotel hoffmann, der i følge Jon Powers står under listen over hoteller, hvor man IKKE skal booke hotel. Hvorfor står der ikke, men det fremgår på denne liste...!!!

Hvis det er Hotel Fortuna der er tale om...klik link:

http://www.hotel-fortuna-essen.de/Engli ... index.html

Blot så der ikke skulle herske nogen tvivl

Her er placeringen for Hotel Fortuna:
http://maps.google.co.uk/maps?f=q&hl=en ... 3,0.040255

Den grå klat syd ved Norbert Strasse er messen.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg har rodet de fleste hotellers hjemmesider igennem. Jeg har skrevet en del forespørgsler på de førnævnte fiktive to dobbeltværelser og seks enkeltværelser. Jeg har fået en del "fully booked" svar tilbage.

Jeg ved ikke hvad det er gået galt for mig der. :oops:
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Jesper H og jeg tager også gerne et dobbeltværelse kategori A :)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Woohoo. Så fik jeg svar fra Fortuna. (Og denne gang ER det fra Fortuna.)

Her er en cut/paste:
-----------------------------------------------------------
Dear Steen Bang-Madsen,

thank you for your mail, we have 2doublerooms and 6singlerooms from
17.10.07 to 21.10.2007 free.
the price is for a doubleroom 79EURO per Night and room incl.breakfast.
the price for a singleroom 50 EURO per Night and room incl.breakfast.
You can play in the evening in the breakfastroom.

Please send me a mail when you want the rooms until the 15.05.07.


Best regards from Essen
Nicole Schneider
HOTEL FORTUNA
-----------------------------------------------------------

Så hvis vi kan blive enige, og Jens ikke vender retur med noget spændende omkring Jung forinden, så har vi nogle dage til at beslutte os.

Jeg har skrevet et svar, at jeg vil forsøge at få bookingen bekræftet med resten af gruppen, og vil vende retur.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Hep - Jens N og jeg er stadig interesserede i et dobbeltværelse :)
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Andrea wrote:Hep - Jens N og jeg er stadig interesserede i et dobbeltværelse :)
Jamen jeg bekræfter så også lige igen at Jesper H og jeg gerne tager et dobbeltværelse :D
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jens kunne desværre ikke få tilstrækkeligt med værelser på Jung, så jeg har sendt en bekræftelse til Fortuna.

Med den nuværende tilslutning vil det så sige, at vi har tre enkeltværelser på hånden, som der endnu ikke er nogen der har sat sig på. Hvis der ikke er nogen der slutter sig til, vil jeg et par måneder forud for Essen skrive til hotellet og justere antallet, så de har en rimelig chance for at få det afsat til anden side.

Smold: Jeg antager at du bare beholder din egen nuværende booking?
User avatar
smold
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 89
Joined: Sat Aug 26, 2006 9:36 am
Location: Aalborg
Contact:

Post by smold »

Stony: Jamen så bibeholder jeg den.

Det skal jo nok blive hyg'ligt.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Så modtog jeg også en bekræftigelse.

50% af prisen for hotellet vil de have udbetalt på forhånd, og der er frist frem til d. 01/09 til at få dette gjort. Så er folk ligesom underrettet.

Så når vi nærmer os den tid, skal folk altså give et bindende tilsagn om at tage afsted. Så kan folk til den tid eventuelt overføre til mig, og så betaler jeg, og sender kopi af kvitteringen til dem der skal med.

Jeg vil satse på at gøre dette medio august. Så hvis der er andre der spekulerer på om de skal med eller ej, så vil det - hvis vi skal bo på samme hotel - være sidste udkald i midten af august. Efter da, vil jeg kræve penge ind, så jeg har dem senest en uge forinden. Dem jeg ikke har fået penge fra, og de værelser der slet ikke er blevet afsat, vil jeg afbestille og betale for de værelser der er givet bindende tilslutning OG betaling for.
Post Reply