Svenske kort - Amelias Game Giveaway Contest

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Helt ærligt, Doomfarer. Det er sq for sent og for svagt det der... Denne diskussion har forlængst tjent sit formål.

At dømme efter dit seneste udfald i BGG tråden er du bare interesseret i at få det sidste ord. Er det en anden facet af det danske særpræg du så ihærdigt prøver at bevise? At vi er dårlige tabere hele bundtet? I så fald; Typisk dansk, Doomfarer. :roll:
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2966
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 213 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Hmm - jeg vil nu også mene at din (Doomfarer ) sidste kommentar på BGG er temmelig latterlig og under bæltestedet. Stony's kommentar er jo taget fuldtstændig ud af en sammenhæng, så jeg ved ikke rigtig hvad det skal til for...
Hvad er det du gerne vil opnå kan man spørge sig selv.. Diskussionen var jo for længst overstået :?
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Doomfarer wrote:Hej alle!
Hej der,

Læs mit indlæg ovenover (forgående side)..... og fortæl mig venligst, hvori problemet ligger...

....og hvorfor det er snyd?

Jeg føler mig ikke ramt overhovedet.......da jeg ikke har brudt konkurrencens regler...

...så måske du kan svare, hvori problemet består (de andre på forummet kan åbenbart ikke :wink: )
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:Helle har allerede - til dels - svaret på mine vegne, for den svada var helt og holdent en reaktion på indlægget på BGG, og hvis der skulle generaliseres på den måde, så kunne jeg da også godt bidrage lidt til den "seriøse" debat.
Undskyld, det var ikke min mening at svare på dine vegne egentlig - jeg tænkte bare på mig selv, der havde nikket anerkendende til kommentaren situationen taget i betragtning - jeg tænkte ikke over, at den kom fra dig ... du er jo fantastisk til at svare for dig selv ... :wink:
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Kanzler wrote:Hmm - jeg vil nu også mene at din (Doomfarer ) sidste kommentar på BGG er temmelig latterlig og under bæltestedet. Stony's kommentar er jo taget fuldtstændig ud af en sammenhæng, så jeg ved ikke rigtig hvad det skal til for...
Hvad er det du gerne vil opnå kan man spørge sig selv.. Diskussionen var jo for længst overstået :?
Der må være noget jeg ikke er opdateret på ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Læs den oprindelige tråd på BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/161021

Mere præcist side 2:
http://www.boardgamegeek.com/thread/161021/page/2
Helle wrote:Undskyld, det var ikke min mening...
Det gjorde du heller ikke. Dårlig formulering af mig. Jeg mente: Helle har allerede til dels sagt det jeg ville sige.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Drix wrote:fortæl mig venligst, hvori problemet ligger...
De dansktalende personer der besøger denne side har - såfremt de har gjort brug af svarene fra tråden - øget deres chancer for at vinde, i forhold til alle de der ikke har mulighed for at læse tråden. Og det er gjort på et "forkert" sæt præmisser, da folk sædvanligvis løser denne form for opgaver alene.

Som jeg så forsøgte at formulere på BGG, så er det en flydende grænse. Der er uden tvivl folk der har hentet hjælp udefra i forskellige grader. Man kan så betragte denne tråd som at gå over stregen.

Men det er så slet ikke det der bliver debatteret nu.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Dagens sidste tilføjelse til tråden på BGG var jeg ikke bekendt med. Jeg syntes den taler for sig selv og har svært ved at se, hvordan man på den baggrund føler, at man skal være den, der skal gå ind og moralisere over andres handlinger, Doomfarer! Det virker ærlig talt som en ganske unødvendigt angreb, der godt kunne tåle at blive sat ind i den rette kontekst efterfulgt af en undskyldning.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Glem det. Sagen er ikke det værd.

Desuden er jeg skeptisk m.h.t. om vi overhovedet ser ham her igen.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:Læs den oprindelige tråd på BGG:
http://www.boardgamegeek.com/thread/161021

Mere præcist side 2:
http://www.boardgamegeek.com/thread/161021/page/2
Helle wrote:Undskyld, det var ikke min mening...
Det gjorde du heller ikke. Dårlig formulering af mig. Jeg mente: Helle har allerede til dels sagt det jeg ville sige.
Godt, ingen ko på isen, ingen trådt over tæerne (snøvsen har i øvrigt kun én) - kun dig på bgg - men du tager det nu pænt, personligt ville jeg blive gal i skralden ...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Jeg vil afvente et svar. Hvis der ikke dukker noget op, så forfatter jeg nok et eller andet passende, som jeg så smider i tråden på BGG.
User avatar
Doomfarer
Posts: 3
Joined: Thu Apr 26, 2007 5:22 pm
Location: Lund, Sverige

Post by Doomfarer »

Jeg har slettet mit indlæg på BGG nu, så lad os droppe dette.

Undskyld Stony hvis jeg gik lidt over grænsen men det er ikke særligt morsomt at blive kaldt en fuld svensker der går rundt og brækker sig overallt, og du har stadigvæk ikke sagt undskyld for det uden beglarer bare over hvor synd det er for dig.

Eller syndes jeg det er et godt forum i har her og håber jeg er velkommen trods dette. ;)
Last edited by Doomfarer on Fri Apr 27, 2007 10:03 am, edited 1 time in total.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Selvfølgelig er du velkommen! Jeg kan godt selv se, at denne tråd måske var lidt uheldig og håber selvfølgelig, at det vil blive mig tilgivet, hvilket Amelias eget svar på BGG også tyder på. På samme vis håber jeg naturligvis, at folk er lige så storsindede overfor dig. At man kommer til at gøre i nælderne, er hvad der kan ske... O.K. nogen gange burde man måske have undgået det... men sket er sket. Vi skal alle videre og hvis du vil være med til at deltage konstruktivt i vores forum skal du naturligvis være meget velkommen!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

Stony wrote:De dansktalende personer der besøger denne side har - såfremt de har gjort brug af svarene fra tråden - øget deres chancer for at vinde, i forhold til alle de der ikke har mulighed for at læse tråden. Og det er gjort på et "forkert" sæt præmisser, da folk sædvanligvis løser denne form for opgaver alene.
Men igen.....det er ikke ulovligt :wink:

Ellers helt enig med dig.... :)
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Drix wrote:
Stony wrote:De dansktalende personer der besøger denne side har - såfremt de har gjort brug af svarene fra tråden - øget deres chancer for at vinde, i forhold til alle de der ikke har mulighed for at læse tråden. Og det er gjort på et "forkert" sæt præmisser, da folk sædvanligvis løser denne form for opgaver alene.
Men igen.....det er ikke ulovligt :wink:

Ellers helt enig med dig.... :)
Så nærmer vi os vel diskussionen om, hvorvidt man skal følge lovens bogstav eller dens intention...?!

Tanken om at vi skulle være i gang med at snyde faldt mig overhovedet ikke ind på dette tidspunkt. Jeg blev bare så begejstret over, at se denne konkurrence, da jeg selv flere gange havde pønset på at lave en tilsvarende quiz med kort, er dækkede Danmark og omegn. Og så dukkede denne quiz pludselig op - godt nok var det ikke lykkedes dem at centrere billederne så godt omkring Danmark, som jeg kunne have ønsket mig, men jeg havde aldrig fået gjort noget ved sagen og ville ikke have inkluderet så mange kort.
frouvne, administrator

Image
Post Reply