Månedens spiloplevelse september 2021

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse september 2021

Post by Frouvne »

Inden vi hastigt kaster os over oktober måneds spiloplevelser, kunne det måske være passende at se tilbage på dem vi nåede i september måned.

For mit vedkommende blev det til meget lidt:

Animal Upon Animal - 5
Let's Catch the Lion! - 3
MicroMacro: Crime City – Full House - 3
The Crew: The Quest for Planet Nine - 2
Fantasy Realms - 2
Finders keepers! - 1
Regicide - 1

Nogle få spil udmærker sig i denne måned. Regicide var længe øverst på BGGs hotness-liste. Jeg har da også stor respekt for at man laver et spil, der dels kan spilles med et helt almindeligt kortspil og dels er et solidt konstrueret spil. En virkelig fin spiloplevelse. MicroMacro: Crime City – Full House er en virkelig fin opfølger til forgængeren. Jeg glæder mig meget til at fordybe mig yderligere i det med min datter. Der ser dog ikke ud til at være noget nyt under solen her. The Crew: The Quest for Planet Nine lykkedes det mig endelig at få prøvet. Det er lige så solidt, som jeg havde regnet med. En rigtig, rigtig god oplevelse indtil nu. Tvivler til gengæld nok på, at det er et spil, jeg kommer til at vende tilbage til med andre spillere, når vi forhåbentlig snart er nået igennem det. Let's Catch the Lion! er et virkelig fint lille abstrakt børnespil, som nok har stjålet mit hjerte en smule. Jeg har - som det fremgår af statistikken - kun spillet det tre gange. Men jeg har stjålet mig til yderligere mange spiloplevelser med spillet via en fin lille iOS-app. Det er nok det spil, der har gjort mest positivt indtryk på mig i denne måned og det spil, der løber med æren som månedens spiloplevelse for mig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Månedens spiloplevelse september 2021

Post by Gunness »

Death Valley - 5
Red7 - 4
Dice Throne - 2
Equinox - 2
This War of Mine: The Board Game - 2
Mini Rogue - 1
Potion Explosion - 1
Sagrada - 1
Stumped - 1
Sushi Go! - 1
Unsettled - 1
Zombicide: 2nd Edition - 1

September var ok for mit vedkommende. Vi fik afsluttet første planet i Unsettled, et spil, jeg glæder mig til at dykke yderligere ned i. Dice Throne viste sig at være overraskende sjovt, jeg var glad for Button Shys Death Valley, og This War of Mine kom atter til ære og værdighed.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply