Glædelig jul 2021!

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Glædelig jul 2021!

Post by Frouvne »

Glædelig jul til jer alle! Håber I må få en dejlig aften og forhåbentlig uden at Covid-19 helt kommer til at styre slagets gang.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Gunness »

Tak i lige måde! Det har været en virkelig dejlig aften med familien. Og min søn, som ellers ikke er så vild med pap, har givet mig halvdelen af et brætspil i gave OG heroisk lovet at spille det med mig.
Jeg lurer primært på Spirit Island, Dune Imperium og Lost Ruins of Arnak. Gode råd modtages gerne :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Taibi »

Glædelig jul til alle og enhver. :)

Intet pap under træet, men dog alligevel. Pengegaver til egen benyttelse er brugt til samme. Ark Nova, som blev hentet tidligere på ugen.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Frouvne »

Taibi wrote: Sat Dec 25, 2021 10:08 am Glædelig jul til alle og enhver. :)

Intet pap under træet, men dog alligevel. Pengegaver til egen benyttelse er brugt til samme. Ark Nova, som blev hentet tidligere på ugen.
Hvor fandt du Ark Nova?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Sat Dec 25, 2021 12:56 am[...]
Jeg lurer primært på Spirit Island, Dune Imperium og Lost Ruins of Arnak. Gode råd modtages gerne :D
Spirit Island er et virkelig godt spil. Jeg har dog haft svært ved at få det tilbage til bordet efter at jeg ikke har spillet det i en periode... jeg har fornemmelsen af at skulle gen-lære spillet. Det siger måske mere om mig end om spillet. Lysten til at spille det er der i hvert tilfælde, men det er længe det har fået lov til at ligge urørt selvom der er kommet nyt indhold og flottere komponenter, der kunne trække det tilbage til bordet.

Dune Imperium og Lost Ruins of Arnak har jeg ofte set sammenlignet, da en del mekanikker overlapper. Vi har klart spillet mest Lost Ruins of Arnak og primært som to-spillers spil. Og det fungerer rigtig godt. Jeg tror dog, at det er Dune Imperium jeg ville foretrække med tre-fire spillere. Jeg ved godt, at det har en App - der vist endda skulle være rigtig god - der gør det godt til både to og solo-spil. Men det har ikke rigtig trukket i mig. Alternativt skal du måske kigge på det endnu ikke udkomne Endless Winter, der også er blevet sammenlignet med de to andre og som nogle foretrækker. Under alle omstændigheder tror jeg ikke du kan gå helt galt i byen med nogle af de tre spil. Jeg forventer at der er plads til dem alle tre i min samling selvom jeg forsøger at begrænse mig. Så meget tror jeg på dem alle.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Gunness »

Tak for input!
SI har jeg kun prøvet nogle få gange, og det virker som et fremragende spil, men også, ja, et der kan være lidt svært at få på bordet.

Jeg vil nok primært komme til at spille som to-personers, så på den måde er Arnak måske nok det bedste valg. Selv om Dune-temaet næsten lokker mere. Endless Winter kiggede jeg på, mens kampagnen kørte. Det havde jeg lidt glemt igen. Hvornår står det til at udkomme?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Frouvne »

Gunness wrote: Sat Dec 25, 2021 4:09 pm[...] Endless Winter kiggede jeg på, mens kampagnen kørte. Det havde jeg lidt glemt igen. Hvornår står det til at udkomme?
Jeg havde egentlig også droppet det, men blev hængende med en dollar. Og så endte jeg med at hoppe på det igen efter lang tid, da jeg så sammenligningerne med de to andre spil. Jeg ved, at de lukke for Late Pledges for et par måneder siden. Mener at de har produceret store dele og fik de sidste oversættelser tilbage omkring starten af december. Så jeg vil tro, at de er i de sidste stadier af fremstillingen. Hvornår noget så lander i DK har jeg ingen idé om, men mon ikke man kunne være heldig en gang før sommer?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Andrea »

Rigtig glædelig jul fra Roskilde, hvor jeg pønser på at forhandle nogle eksklusive brætspilsaftaler med gemalen i løbet af den næste uges tid, så han og jeg kan få spillet nogle flere topersoners-spil :P
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Taibi »

Frouvne wrote: Sat Dec 25, 2021 11:36 am
Taibi wrote: Sat Dec 25, 2021 10:08 am Glædelig jul til alle og enhver. :)

Intet pap under træet, men dog alligevel. Pengegaver til egen benyttelse er brugt til samme. Ark Nova, som blev hentet tidligere på ugen.
Hvor fandt du Ark Nova?
Gunzone i Aarhus. Jeg skriver med dem via Messenger. Spurgte på den tilbage før Essen, så han tilbød den eneste kopi de fik ind til mig først. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Gunness »

^Jeg har set nogle anmeldelser af Ark Nova, og det lyder som et dejligt, crunchy spil. Jeg har lidt svært ved at komme overens med, at det ser så... kedeligt ud. Men derfor kan det jo godt være sjovt :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Taibi »

Gunness wrote: Sat Dec 25, 2021 11:28 pm ^Jeg har set nogle anmeldelser af Ark Nova, og det lyder som et dejligt, crunchy spil. Jeg har lidt svært ved at komme overens med, at det ser så... kedeligt ud. Men derfor kan det jo godt være sjovt :)
Vivi er vild med det, og det er jeg også. Vi har planlagt at spille det i dag, forhåbentlig to gange. Så skal jeg nok forfatte noget i en anden tråd bagefter. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 287 times
Been thanked: 177 times

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Jonezy »

Rigtig glædelig jul allesammen!

Har ikke fået noget pap, men har til gengæld fået et gavekort til Faraos Cigarer, som nok bliver brugt til noget pap. :D

Håber at I har det godt alle sammen og har fået hygget dejligt med familie og venner på trods af åndet virus.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Frouvne »

Taibi wrote: Sat Dec 25, 2021 10:54 pm
Frouvne wrote: Sat Dec 25, 2021 11:36 am
Taibi wrote: Sat Dec 25, 2021 10:08 am Glædelig jul til alle og enhver. :)

Intet pap under træet, men dog alligevel. Pengegaver til egen benyttelse er brugt til samme. Ark Nova, som blev hentet tidligere på ugen.
Hvor fandt du Ark Nova?
Gunzone i Aarhus. Jeg skriver med dem via Messenger. Spurgte på den tilbage før Essen, så han tilbød den eneste kopi de fik ind til mig først. :)
... og for alle os andre, der ikke har så gode kontakter, kan jeg se, at det er tilgængeligt lige nu hos: www.spelexperten.dk Jeg vil dog tro, at de snart er væk, så man skal nok være hurtig, hvis man skal have fingre i det i denne omgang. Jeg har i hvert tilfælde kunnet høre, at man ikke har kunnet garantere spil til alle dem, der har lagt pre-orders andre steder.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1332
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Glædelig jul 2021!

Post by Bugge »

Og godt nytår til alle.

Saint Petersburg er nok et all time top 10 spil for mig. Jeg har gode minder fra byen, da den stadig hed Leningrad, og så har jeg spillet det så mange gange at jeg er blevet 'haj'. Dvs. at jeg er svær at slå... :wink:

S
Post Reply