Hvad har du spillet i dag? Februar 2022

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2022

Post by Taibi »

Vi fik spillet lidt i starten af ugen, hvor det blev til 2x Ark Nova mandag og tirsdag. Siden har Vivi været sengeliggende med sygdom (ikke nødvendigvis relateret), så vi har ikke spillet siden. :(

Naturligvis er det træls, at hun er syg, men jeg savner mit daglige Ark Nova kick. :wink:
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2022

Post by Stony »

Taibi wrote: Sat Feb 19, 2022 6:52 pmSiden har Vivi været sengeliggende med sygdom...
:(
God bedring til fruen.
Jeg har i øvrigt ikke fået spillet det store. Jo, jeg har fået taget hul på at spille Blood on the Clocktower online. Absolut positiv oplevelse. Hands down det bedste social deduction spil jeg har prøvet.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1472
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 288 times
Been thanked: 177 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2022

Post by Jonezy »

Spillede Keyper med Jesper igen i fredags. Det spil er altså virkelig solidt og har heftig player interaktion uden at det bliver mean. Klar anbefaling herfra.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2022

Post by Gunness »

Her til aften kom Wonderland’s War på bordet igen, denne gang med hele familien = fire spillere. Overordnet set endnu bedre end med tre, selv om jeg tabte med et brag ;) Vi var lidt bekymrede for, om vores yngste kunne fange strategierne, men han lå lang tid i front og endte med kun at være få point bag vinderen.
Jeg tror, at jeg bredte mig over for mange områder, så jeg endte med kun at vinde ganske få af dem. Men det er spændende at finde den rette balance mellem chips, Wonderlandians og supportere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2022

Post by Taibi »

Jeg er glad for, at I alle synes om Wonderland's War, men også for at min oprindelige fornemmelse var korrekt - nemlig, at det ser ud til at være bedst med flere spillere.

Tak for at I deler. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2022

Post by Taibi »

Fruen har heldigvis fået det bedre, så det er blevet til 2x Ark Nova tirsdag, onsdag og torsdag, samt 3x lørdag og 4x i dag, søndag.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2022

Post by Andrea »

Vi fik prøvet endnu et uspillet spil fra hylderne (dog ikke så gammelt - det blev købt i september sidste år) - nemlig det danske Magic Maze. Vi snuppede de to første scenarier/kort, og da vi kun var to personer, var det rimelig simpelt. Jeg kan dog forestille mig, at det bliver noget mere kaotisk, når vi bruger det som filler til en spilaftale i midten af marts :)
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2022

Post by Taibi »

Vi nåede et sidste spil Ark Nova i går. Denne gang med en lidt anderledes strategi for mig, og denne gang med held. Jeg har ofte kæmpet med et specifikt aspekt af spillet, nemlig at score point ved at sætte dyr fri. Det består nemlig af, at din zoo mister den interesse (appeal), som dyret oprindelig gav, men til gengæld får en mængde bevaringspoint. Men udfordringen er naturligvis, at interessen er udmøntet i billetter, som omsættes til indkomst. Og samtidig er interessen en del af din score (hvor spillet, som tidligere nævnt, når bevaring og interesse mødes). I gårsdagens spil lykkedes det dog at kompensere for dette og samtidig holde dampen oppe spillet i gennem.
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Post Reply