Månedens spiloplevelse april 2022

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Månedens spiloplevelse april 2022

Post by Frouvne »

Så er endnu en måned gået. Før vi for alvor tager fat på maj måned, kan der oplagt gøres status over den forgangne måned.

April blev også en ret mager måned for mit vedkommende:

Mia London and the Case of the 625 Scoundrels - 5
Paleo - 5
The Ravens of Thri Sahashri - 5
Monza - 3
Trivial Pursuit: Genus Edition - 3
Dinosaur Tea Party - 2
Rory's Story Cubes - 2
Brass: Lancashire - 1
Dune: Imperium - 1
En Garde - 1


Et par gamle kendinge har igen fået spilletid: Paleo og The Ravens of Thri Sahashri. Paleo skal nok snige sig til æren af at blive månedens spiloplevelse, når vi når frem til at spille udvidelsen. Dune: Imperium med to spillere assisteret af App fungerede også virkelig godt. Månedens oplevelse bliver dog Brass: Lancashire. Jeg spillede så det var den rene ynk, men det var første gang siden starten af december at hele spilgruppen var samlet og så omkring sådan en klassiker.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2

Post by Neumann »

Påskeferien med hele familien uden computere og Djengis Con sammen med datteren har næten fået mig til at ligne en brætspiller igen:

Ære til Rom - 3
The Shipwreck Arcana - 1/2 (ufuldført)
Ingefærkagehuset - 1
Roms Fundamenter -1
Eventyrlands Krig - 2/3 (ufuldført)
Nusfjord -1
Reykholt -1
Arnaks forsvundne ruiner -1
Innovation - 3

Mange nye (røde) spil, ingen dårlige oplevelser, omend Nusfjord ikke kommer til at pensionere Agricola, og Reykholt ikke var dårlig, men heller ikke så interessant som håbet. Arnak holdt desværre ikke helt tematisk for mig, og skal jeg lege ressourcekonvertering, spiller jeg nok stadig hellere noget Rosenberg i stedet. Hverken Eventyrlandkrigen eller Romfunderingen bød på spil nok til at retfærdiggøre plasticudgiften overfor mit personlige budget, men jeg spiller gerne andres eksemplarer igen. Skibbrud-samarbejde og Ingefærkagehus var OK.

Men månedens oplevelse går ikke så uventet til Innovation - et spil, jeg altid (uden grund) har mistænkt for at være alt for kompliceret til også at kunne være morsomt. Men jeg har nu endegyldigt vist mig at være Chudykoholiker, og det har jeg tænkt mig at udleve …
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Månedens spiloplevelse april 2022

Post by Gunness »

Ingen grund til at klage over april, der bl.a. var præget af årets Djengis Con:
Red7 - 7
Sleeping Queens - 3
Wavelength - 3
Awkward Guests - 2
Spirit Island - 2
Boonlake - 1
Broom Service - 1
Dead Reckoning - 1
Dogs of War - 1
Dwellings of Eldervale - 1
King of Tokyo - 1
Lost Cities - 1
Lost Ruins of Arnak - 1
The Quacks of Quedlinburg - 1
Rolling Realms - 1
Sherlock Holmes Consulting Detective - 1
Townsfolk Tussle - 1
Wonderland's War - 1

Arnak imponerede ikke i første omgang, men det skal selvfølgelig prøves igen. Jeg var glad for at spille Boonlake, Dwellings of Eldervale, Townsfolk Tussle og måske især Spirit Island (hele to gange). Alligevel må prisen for månedens oplevelse gå til Dead Reckoning, som jeg virkelig ser frem til at få på bordet igen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply