Månedens spiloplevelse juni 2022

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14570
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 441 times
Been thanked: 614 times
Contact:

Månedens spiloplevelse juni 2022

Post by Frouvne »

Så er det ved at være tid til at se tilbage på juni måned. Min egen juni måned har været utroligt ussel:

Décorum - 6
Splendor - 3
An Attrition of Souls - 1
Ghosts of Christmas - 1
MicroMacro: Crime City – Full House - 1

Décorum har uden tvivl været månedens spiloplevelse. Det er så originalt og interessant, at der ikke kan være meget diskussion om den sag. Om det er et spil, jeg spiller om et år, tvivler jeg nok lidt på. Det er sjovt nok at skrue op for sværhedsgraden, men tænker også, at der hurtigt kan gå hen og blive så mange bindinger, man skal holde øje med, at det bliver mere arbejde end sjov. Jeg tror dog helt sikkert, at vi vil komme igennem to-spillers spillene. Om det samme kommer til at ske m.h.t. 3+-spillers spillene er jeg mere i tvivl om. Det var overraskende sjovt at spille det med fire, men jeg tror nu alligevel det for os fungerer bedst med to.

An Attrition of Souls fik jeg kun spillet et prøvespil af, så det forventer jeg stadig at få meget mere fornøjelse ud af. Og så viser den usle statistik heller ikke, at jeg faktisk har brugt en del timer i godt selskab med Pavlov's House. Endnu har jeg ikke spillet det i pap-udgaven, men der er gået timer med regelgennemgange på youtube, at se gennemspilninger, selv a læse regler og så småt at dykke ned i baggrundshistorien. Og så har jeg også spillet mig igennem et par famlende spil i PC-udgaven for at få en fornemmelse for dynamikkerne. Så en stille måned har inkluderet forarbejdet til noget jeg forventer vil blive store spiloplevelser for mig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5107
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 480 times
Been thanked: 519 times

Re: Månedens spiloplevelse juni 2022

Post by Gunness »

Juni var en noget slatten omgang, præget af arbejde og begyndende ferie:

Sleeping Queens - 4
Chess - 2
Unsettled - 2
Wavelength - 2
Dice Throne - 1
Love Letter - 1
Overseers - 1
Project L - 1
Vivid Memories - 1

Det er vist reelt kun Unsettled, der for alvor gjorde væsen af sig. Oh well, juli er allerede bedre, så den tilbagemelding ser jeg mere frem til :)
Bestilt: The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply