Sommer oprydning - opdateret 26/7 med nye spil

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
Post Reply
mjuhl
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 20
Joined: Wed Sep 08, 2010 11:16 am
Favoritspil: Vasco da Gama
7 Wonders: Duel
Location: Odense

Sommer oprydning - opdateret 26/7 med nye spil

Post by mjuhl »

Så er sommeroprydningen i gang og en håndfuld spil der står og samler støv skal finde et nyt hjem hvor de kan få et nyt liv.
Alle spil er med engelske regler medmindre andet er angivet.
Alle spil er ligeledes i perfekt stand uden fejl eller mangler.
Spillene kan afhentes i Ørbæk på Fyn eller afsendes på købers regning - skriv gerne sms på 24911943 da det gør kommunikationen mere smidig.
Grundet ferie kan der fra tirsdag uge 30 og en uges tid frem være lang svartid da jeg er på ferie i udlandet. Så hav tålmodighed i det tidsrum.

Brass Birmingham (spillet én gang) - 350 kr.
5 minute dungeon + Cursed: foiled again (big box) - 300 kr.
5 minute mystery (KS edition) - 250 kr.
Power Grid - 150 kr.
Sushi go party - 100 kr.
Wavelengh (Dansk - spillet få gange) - 200 kr.
Just one (Dansk - spillet få gange) - 100 kr.
No shit Sherlock (Dansk - aldrig spillet) - 100 kr.
Medici vs Strozzi - 100 kr.
Jambo + Jambo expansion - 150 kr. - RESERVERET
Dracula - 100 kr.
Rosenkønig (Tysk med engelske regler) - 100 kr
Burger Joint - 100 kr.
A few acres of snow - 250 kr.
Pandemic - 150 kr.
Funny Freinds - 150 kr.
Packet row - 150 kr.
Opera - 150 kr.
Logo spillet (Dansk) - 100 kr.
Krysis - 50 kr.
Concept (Dansk - spillet få gange) - 100 kr.
Spyfall - 100 kr.
Poison - Tyske regler, men supernemt at lære) - 50 kr.

Køber man for 750 kr. smider jeg Micro Dojo (KS) med oveni som en lille bonus :-)

Mvh Martin
Last edited by mjuhl on Tue Jul 26, 2022 6:07 pm, edited 6 times in total.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Sommer oprydning

Post by Stony »

Alt afhængig af stand, vil du nok kunne få lidt mere for dit A Few Acres of Snow. Spillet har fået en lille fanskare, og brugte eksemplarer bliver regelmæssigt handlet til over nypris på BGG.

https://boardgamegeek.com/geekmarket/pr ... hing/79828
Sidst spillet:
Image
mjuhl
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 20
Joined: Wed Sep 08, 2010 11:16 am
Favoritspil: Vasco da Gama
7 Wonders: Duel
Location: Odense

Re: Sommer oprydning

Post by mjuhl »

Der skal skabes plads på hylden så selvom standen er rigtig fin tænker jeg 250 kr. er en fair pris for alle.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Sommer oprydning

Post by Stony »

Det styrer du naturligvis helt selv. :)

Jeg har selv haft en lignende tilgang, og solgte ikke for at få den bedste pris, men i lige så høj grad for at få ryddet ud i det jeg ikke selv fik spillet, og så kunne "fellow gamers" få glæde af dem i stedet. Men da jeg erfarede en del spil blev købt udelukkende med videresalg for øje, var også dagen jeg holdt op med det.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Sommer oprydning

Post by Neumann »

Stony wrote: Tue Jul 19, 2022 6:09 am Jeg har selv haft en lignende tilgang, og solgte ikke for at få den bedste pris, men i lige så høj grad for at få ryddet ud i det jeg ikke selv fik spillet, og så kunne "fellow gamers" få glæde af dem i stedet. Men da jeg erfarede en del spil blev købt udelukkende med videresalg for øje, var også dagen jeg holdt op med det.
Tænker, at du måske kunne have løst det ved at være lidt mere selektiv med, hvem du stilede de gode tilbud til. Jeg tænker ikke, at der er nogen suspekte mellemhandlertyper iblandt de velkendte profiler på dette forum. Det er nok værre, hvis du krydsposter de samme priser på Facebook eller Den Blå Avis.

Eksempel: Jeg fik egentlig lyst til at genopleve min barndoms nostalgiske spilleoplevelser og genanskaffe mig det gamle Jägersro-spil (det, vi kalder Derby). Der er på DBA en sælger oppe i Slangerup, som har det til salg i 5-6 forskellige eksemplarer, alle til 750 kr. Ham kunne jeg så godt mistænke for at være sådan en spilkrejler, og det gider jeg ikke være med til. Nu bliver det måske genudgivet til næste år alligevel.

Tilbage til tråden: Jeg kunne godt være interesseret i Fiese Freunde Fette Feten, men det er vel den engelske version, som er til salg her? Den tyske var noget mere grænseoverskridende, og det er lidt spillets eksistensberettigelse.
mjuhl
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 20
Joined: Wed Sep 08, 2010 11:16 am
Favoritspil: Vasco da Gama
7 Wonders: Duel
Location: Odense

Re: Sommer oprydning

Post by mjuhl »

Det er den engelske version fra Rio Grande
RasJer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 204
Joined: Tue Mar 27, 2012 9:05 am
Location: Slangerup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Sommer oprydning

Post by RasJer »

“Slangerup-manden” har eksisteret næsten lige så længe som det her forum… jeg er HELT sikker på at der bliver købt spil på loppemarkedet til 10 kr. og solgt videre til fuldkomme ublu priser… men det virker mere som fx Myretuen, landmandspillet, finans osv., han gør det i. Det er han selvfølgeligt i sin fulde ret til, men ét eller andet sted er der nogle der bliver snydt, formodentligt nogle børn på et loppemarked :(

Jeg selv er fra Slangerup og ikke klar over hvor han holder til (han må ha’ et stort lager, med alle de titler han har til salg). Ville egentligt bare sige at det altså ikke er mig, til dem jeg har handlet med på det her fantastiske forum, og som også har været med til at starte min interesse i hobbyen og som altid har været mit fortrukne sted at deltage.

Rigtig god sommer til alle.
Bh. Rasmus

Edit: Ps. Sorry for at have fyldt måske ligegyldigt info på OP’s salgstråd… skal nok kun skrive på dine spil fremover :)
Post Reply