Hvad har du spillet i dag? August 2022

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2022

Post by Frouvne »

I week-enden er nogle af hullerne i tidsplanerne blevet fyldt ud med rigtige sommerferie-spil, hvilket for os typisk er spil, vi har spillet så mange gange, at de kan tages ned fra hylden og spilles uden forberedelser. Der er blevet spillet Yinsh, vi har tabt i The Ravens of Thri Sahashri, hvilket ellers næsten aldrig sker og så er der blevet spillet en hel del spil Schotten Totten.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2022

Post by Andrea »

I forgårs havde vi besøg af et par venner til lidt hygge-brætspil (i modsætning til de gange, hvor det er dødeligt alvor... :shock: )

Det blev til et gensyn med Dream Factory, hvor det blandt andet lykkedes mig at producere en gennemført elendig komedie til tre stjerner. Det er lige, hvad verden har bedt om.

Derudover fik vi også spillet en omgang Isle of Cats, som jeg synes er klart bedre, når man er fire personer - frem for to.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2022

Post by Gunness »

^Hmmm.... jeg synes, at Isle of Cats fungerer helt fint ved kun to personer. Der er færre katte at vælge imellem, men du risikerer alligevel, at de katte du helst vil have er forsvundet, når det endelig er din tur. Public lessons er ikke blevet spillet ret meget i vores spil, så her gør spilletantallet ikke nævneværdig forskel. Og så er der væsentligt mindre nedetid end med fire spillere.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
goldbaek
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 102
Joined: Mon Sep 12, 2016 10:39 am
Location: Vallensbæk
Has thanked: 9 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2022

Post by goldbaek »

I går var vi et par stykker der fik The Everrain på bordet og det var en blandet fornøjelse. Temaet, produktionen og idéerne er vældig gode, men det føles som om spillet er bagt halvt færdigt (det er vist dét, man kalder "kickstarter-syndromet"). Vi sad mange gange undervejs og undrede os over hvad man skulle gøre i den givne situation - enten stod der intet i regelbogen, eller også var det meget vagt formuleret. Og da end game blev triggeret kunne vi heller ikke rigtig få dét til at give mening. Så desværre blev det ikke helt den oplevelse, som vi havde håbet på og medmindre vi finder ud af, at vi har spillet nogle ting HELT forkert og finder de rigtig gode forklaringer på vores udfordringer, er det nok en kandidat til at ryge videre.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2022

Post by Gunness »

^Øv. Det er jeg ærgerlig over at høre. Jeg backede oprindeligt spillet, da det så fedt ud, havde en fantastisk world building og tilsyneladende nogle interessante spilmekanismer. Men da jeg tænkte, at jeg ikke havde spillegruppen til det, solgte jeg mit pledge til en kollega.

Jeg har dog fulgt hele kampagnen, og ud over, at det er møg-forsinket, ser det stadig spændende ud. Ærgerligt, at denne type spil så tit dumper på dårligt skrevne regelhæfter. Nå, måske kan det reddes med opdaterede regel (der jo utvivlsomt kommer).
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2022

Post by Andrea »

Gunness wrote: Thu Aug 25, 2022 1:54 pm ^Hmmm.... jeg synes, at Isle of Cats fungerer helt fint ved kun to personer. Der er færre katte at vælge imellem, men du risikerer alligevel, at de katte du helst vil have er forsvundet, når det endelig er din tur. Public lessons er ikke blevet spillet ret meget i vores spil, så her gør spilletantallet ikke nævneværdig forskel. Og så er der væsentligt mindre nedetid end med fire spillere.
Af en eller anden grund synes jeg, at der sker mere, og jeg får mulighed for at lægge flere katte, når vi er fire personer. Det burde ellers ikke gøre en forskel, men det føles sådan! Vi havde i øvrigt langt flere public lessons med fire personer, hvor det ikke er noget, der plejer at dukke op, når vi spiller to personer.
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2022

Post by Neumann »

Lørdag eftermiddag gik med Friedemann Frieses Sort Fredag, et ret så genialt aktiespil, omend strategierne er simple. Siden jeg kender strategierne godt, kom jeg ret flyvende fra start og dominerede spillet igennem med et solidt økonomisk overskud - INDTIL at jeg lige overså, at man (i spillet altså) ikke kan blive ved med at låne ny kapital og derfor faktisk godt kan tabe spillet ved at blive illikvid!

Det blev jeg så fem minutter, før spillet ville have sluttet med en storsejr til mig og min store guldbunke :oops:
Post Reply