Månedens spiloplevelse november 2022

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Månedens spiloplevelse november 2022

Post by Gunness »

En fin måned, især præget af en spilleweekend i starten af måneden:
Four Humours - 4
Marvel: Remix - 3
Just One - 2
Cascadia - 1
CO₂: Second Chance - 1
Cryo - 1
Dice Throne: Season Two – Battle Chest - 1
Dixit: Odyssey - 1
Escape the Dark Castle - 1
The Isle of Cats - 1
Kanagawa - 1
Kariba - 1
Pickomino - 1
Project L - 1
Revive - 1
Roll Camera!: The Filmmaking Board Game - 1
Terraforming Mars - 1
Tucano - 1
Wavelength - 1
Wingspan - 1
Woodcraft - 1

Det blev dog nyankomne Four Humours, der er havnet flest gange på bordet. Derudover var jeg virkelig glad for endelig at få prøvet mit CO2 (tak til Brian) samt at få prøvet spil som Revive, Woodcraft og Roll Camera. På forhånd var jeg meget opsat på at anskaffe mig Revive, men nu synes jeg måske ikke, at det haster helt så meget. Jeg spiller det dog meget gerne igen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse november 2022

Post by Frouvne »

Jeg har også haft en rigtig fin november måned og det har til dels været hjulpet godt på vej af det samme arrangement som Gunness refererer til.


5-Minute Dungeon - 4
Andor: The Family Fantasy Game - 4
Animal Upon Animal - 3
Roll Camera!: The Filmmaking Board Game - 3
Seize the Bean - 3
The Game - 2
Just One - 2
Mmm! - 2
My First Castle Panic - 2
Splendor Duel - 2
Tarawa 1943 - 2
1754: Conquest – The French and Indian War - 1
Atiwa - 1
Brazil: Imperial - 1
Can't Stop - 1
Castle Panic - 1
Crokinole - 1
Escape the Dark Castle - 1
Finders keepers! - 1
Kanagawa - 1
Marvel: Remix - 1
Project L - 1
Revive - 1
SET - 1


Et par af de fine oplevelser efterlod mig med en fornemmelse af allerede at have noget tilsvarende, der formentlig er mindst lige så godt. Efter at have spillet Atiwa tænkte jeg således, at jeg vel lige så godt kunne spille Agricola og efter 1754: Conquest – The French and Indian War tænkte jeg tilsvarende, at jeg vel lige så godt kunne finde 1775: Rebellion frem. 5-Minute Dungeon var forfriskende og skal nok få sin tid som filler. Roll Camera!: The Filmmaking Board Game syntes jeg også har vist sig at være et ganske underholdende samarbejdsspil. Men man skal leve sig ind i temaet. Seize the Bean er nok det spil, jeg er blevet mest begejstret over. Kommer det til at være i kernesamlingen? Det ved jeg simpelthen ikke. Men godt underholdt har jeg været og jeg er fortsat nysgerrig. Har dog en fornemmelse af, at man måske har lidt for lidt kontrol. Tarawa 1943 er måske det bedste solo-spil jeg har prøvet, som har tyngde som et rigtigt spil. Men om jeg bliver ved med at spille det, har jeg svært at overskue. Objektivt set tror jeg egentlig, at Brazil: Imperial er det bedste spil, jeg fik prøvet i denne måned. Men alt i alt en lidt mærkelig måned med mange gode spil - men dog ikke spil, jeg syntes var fantastiske. Månedens spil må nok siges at være Seize the Bean.
frouvne, administrator

Image
Post Reply