Hvad har du spillet i dag? Juni 2023

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2023

Post by Frouvne »

Til aften skulle der igen et spil på bordet og det blev ... (*trommehvirvel*) Too Many Bones. Ghillie deltog endnu en gang mens Boomer overlod sin plads til Nugget. Det virkede som en lidt stærkere kombination og vi var fremme ved Nom i løbet af seks runder. Nugget gjorde det hårde forarbejde og Ghillie kom på bordet i den samme runde som Nom afgik ved døden af den True Dmg han fik fordi kampen for længst var ude over den femte runde.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2023

Post by Frouvne »

Vi gik tidligt igang med et spil Too Many Bones i morges, som vi dog måtte vente med afslutningen på her til aften, da vi havde andre planer i løbet af dagen. Det gik meget skidt! Det var et af de spil, hvor vi stort set ikke fik opgraderet nogle terninger og ret tidligt havde en god fornemmelse af, at det ville gå skidt. Det gjorde det også! Vi havde dog mod på endnu et spil og det var igen Ghillie og Nugget, der var i spil. Denne gang havde vi langt bedre flow i spillet. I den afsluttende konfrontation med Nom klokkede Nugget godt i det men Ghillie fik til gengæld god hjælp af sin tiger, da det blev hans tur og vi endte med en sejr. Fedt spil!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2023

Post by Gunness »

^Jf. dine indlæg, Allan - der er bare noget rart over spil, som man kender reglerne til og bare kan sætte på bordet. Derfor gentog jeg torsdagens spil med Andrea + gemal - dvs. Ra og Fort - for min datter og en af hendes veninder lørdag aften. Det gik endnu engang rigtig godt, selv om jeg endnu engang klarede mig ret skidt i Ra :D Stor succes. Fort blev lidt længere end det egentlig kunne holde til, men mine medspillere var meget optaget af temaet, og det blev et meget tæt opgør.

Søndag fik jeg et par venner på besøg, og ja, de skulle da også spille Ra - endnu en gang godt modtaget. Herefter kom min søn med, og vi spillede en intens og meget tæt gang Sabotage. Et spil, jeg desværre ikke har fået spillet nær så meget, som jeg gerne ville. De asymmetriske roller og katten-efter-musen-jagten fungerer rigtig godt, og der er noget sjovt over at låse op for de forskellige James Bond-gadgets. De forskellige kuber gør det lidt sværere at huske, hvordan man egentlig kommer i gang, så nu har jeg lige lavet en lille oversigt til mig selv (og måske BGG) til næste gang.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2023

Post by Frouvne »

Too Many Bones har sandelig været på bordet igen til aften. Igen var det Nugget og Ghillie, der var i ilden. Desværre blev Ghillie stort set ikke udviklet og tingene faldt således også langsomt fra hinanden inden vi nåede til afslutningen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2023

Post by Frouvne »

Vi har igen i dag haft Too Many Bones på bordet. I første spil med Ghillie og Nugget kom de stort set ikke i kampe før det endelige opgør med Nom (jeg tror kun at der var to kamp-events undervejs). De var helt ude af stand til at yde modstand mod Nom og hans venner, da det kom dertil. I andet spil skete der langt mere. Begge Gearlocks virkede veludviklede og vi tænkte at vi havde gode odds. Med en start mod Nom med lavt initiativ faldt det helt fra hinanden igen. Vi valgte at gen-besøge den sidste kamp selvom vi var færdige med spillets ottende runde. Det gav samme slut-resultat (et nederlag) men kampen trak langt ud og det var på marginalerne, at det hele blev afgjort. Jeg sluttede dagen af med et solo-spil med Tantrum for at prøve en ny Gearloc. Han virker interessant men selve kampen gik rimeligt skidt.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2023

Post by Frouvne »

Onsdagens spilaften var ramt af sommerferie-frafald. Da Stony havde ytret interesse for at prøve Too Many Bones var Helle hurtigt til at melde et ønske om at deltage, så vi endte alligevel med at være tre. For os var det første spil med tre deltagere og det var overraskende let. Jeg ved ikke om vi bare var meget heldige eller om spillet generelt er lidt lettere med flere spille, men det var i hvert tilfælde overraskende let. Det var endnu en gang Nom, der repræsenterede de onde kræfter imens vi havde Nugget, Ghillie og Tantrum på vores hold.

I eftermiddags spillede vi endnu et spil med Nom, Nugget og Tantrum. Med tre spillere kunne jeg slet ikke styre Tantrums humør i spillet i går. Det gik langt bedre med to spillere. Om det er karakteristisk ved jeg ikke, men jeg havde i hvert tilfælde meget mere fornøjelse af ham i dag.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2023

Post by Gunness »

Vores søn havde en kammerat på besøg i går, så vi fandt Paleo frem fra gemmerne og prøvede et af de sværere scenarier - her var klanen både ramt af sygdom og overrendt af ulve. Sygdommen fik vi relativt hurtigt bugt med, men ulveangrebene gjorde store indhug i de enkeltes energiniveau. Og så kom der lige et par "gratister" med i klanen, som vi absolut ikke havde brug for, for det var bare flere munde at mætte.

... Men det lykkedes i sidste øjeblik at nedlægge en stor ulv :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juni 2023

Post by Frouvne »

Vi nåede lige at runde måneden af med endnu et spil Too Many Bones. Da Nom var blevet pakket ned og sendt i forvejen på sommerferie blev mit spil nummer 18 det første uden ham. Det var i stedet Mulmesh vi skulle op imod og dermed også en masse for os nye Baddies. Det var ret sjovt. De så i første omgang fuldkommen utilnærmelige ud men vores Gearlocks havde naturligvis også noget i ærmet. Jeg spillede Tantrum og syntes i høj grad jeg fik nogle muligheder for at bruge ham på andre måder end jeg tidligere havde prøvet. Nugget svingede lidt mere fra kamp til kamp ... det kan være et stort handikap at komme lidt for langt nede i initiativet. Men det var virkelig sjovt og udfordrende!
frouvne, administrator

Image
Post Reply