Månedens spiloplevelse juni 2023

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Månedens spiloplevelse juni 2023

Post by Frouvne »

Så er det blevet tid til at se tilbage på juni måneds spiloplevelser.

For mig så juni måned således ud:

Too Many Bones - 16
Too Many Bones: Ghillie - 13
Too Many Bones: Nugget - 10
Cat in the Box: Deluxe Edition - 2
Chess - 2
Cockroach Poker Royal - 2
Order Overload: Cafe - 2
SCOUT - 2
Tank Chess - 2
Eleven: Football Manager Board Game - 1
My First Castle Panic - 1
The Ravens of Thri Sahashri - 1
Sea Salt & Paper - 1


Når man ser på tallene, er der ingen tvivl om, at et spil overskyggede alle andre og det var naturligvis også månedens spil: Too Many Bones. Jeg havde slet ingen planer om, at det skulle på bordet i denne måned, så det er et godt eksempel på at glide med strømmen, når mulighederne opstår. Faktisk var min plan at få prøvet Eleven: Football Manager Board Game nogle gange, men det blev fuldkommen sat til side af at jeg i stedet forfulgte denne anden mulighed. Så Eleven: Football Manager Board Game kom i første omgang ikke til at efterlade noget synderligt positivt indtryk, men jeg har lavet en fodnote til mig selv om at det ikke reelt fik en chance i dette første forsøg. Der var primært et andet spil der formåede at gøre et lidt større indtryk og det var Tank Chess, som jeg håber at få prøvet lidt mere med min søn ... forhåbentlig allerede i den kommende uge. Men det var naturligvis Too Many Bones der dominerede måneden og som også fik lejlighed til at vise, at det i den grad kunne leve op til mine i forvejen meget høje forventninger.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Månedens spiloplevelse juni 2023

Post by Gunness »

Juni:
Ra - 4
Fort - 2
Ark Nova - 1
Awkward Guests - 1
Blood Rage - 1
Citadels - 1
Lacrimosa - 1
Paleo - 1
Rocketmen - 1
Sabotage - 1

Det er dejligt med et godt spil som Ra, når man først kan reglerne, så det var oplagt at få det luftet nogle gange i rap. Jeg tror dog aldrig, at jeg kommer til at spille noget så intenst som du har gjort med TMB, Allan (eller Taibis vilde forløb med Ark Nova) :)
Men ellers var det en udmærket måned med stort og småt. Jeg var glad for at prøve Lacrimosa, og det var godt at få taget hul på Rocketmen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply