Nytårsforsæt 2024

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Nytårsforsæt 2024

Post by Frouvne »

Så prøver jeg mig endnu en gang med nogle nytårsforsætter, som det sikkert heller ikke vil lykkes for mig at gennemføre i år. :wink:

På den spilmæssige front går de tre første forsætter på: At få prøvet nogle af de spil, jeg rigtig godt kunne tænke mig at spille, men som jeg endnu ikke er lykkedes med at få på bordet, at genspille nogle af de spil, der gav nogle af mine bedste spiloplevelser i 2023 og endelig at få nogle af de gode samarbejdsspil, der er blevet forsømt de senere år, luftet.


Spil mindst 3 af nedenstående 5 spil ¤¤¤
¤ Dune: War for Arrakis
¤ burncycle
¤ Hegemony: Lead Your Class to Victory
¤ Aegean Sea
¤ Darwin's Journey


Genspil mindst 3 af nedenstående 5 spil ¤¤¤
¤ Too Many Bones
¤ Endless Winter
¤ Dead Reckoning
¤ Nucleum
¤ Carnegie


Spil mindst 3 af nedenstående 5 samarbejdsspil ¤¤¤
¤ Ghost Stories
¤ Spirit Island
¤ Almost Innocent
¤ Arkeis
¤ Sky Team


Endvidere vil jeg lave et ambitiøst dobbelt-mål med mit favorit-spil:


Spille Crokinole med ti forskellige mennesker ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤


Spille Crokinole 100 gange - herunder træningssessioner
¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤



Da Filmstriben nu er vendt tilbage til Gentofte, er der en undskyldning mindre for ikke at få set nogle gode film. Jeg vil derfor fremhæve en film pr. måned, som er blevet set i den måned.


Og så vil jeg på tre områder have nogle lidt mere diffuse mål:


Spilsamlingen skal fortsat trimmes.

Jeg skal igen i år få en god sammenhængende periode, hvor jeg får løbet.

Den vegetariske mad skal komme til at fylde mere på menuen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2024

Post by Frouvne »

Lad mig lige tjekke ind her for et øjeblik. En måned inde i året syntes jeg, at jeg er kommet fornuftigt fra start med årets nytårsforsæt. Meget kan gå galt endnu, men en god start er vel en god start. :wink: Dune: War for Arrakis er dukket op, hvilket jo er en forudsætning for at jeg kan få det på bordet. Endnu har jeg dog ikke fået nogle spil fra den kategori på bordet. Anderledes forholder det sig med samarbejdsspillene, hvor de to af dem på listen (Spirit Island og Sky Team) har været på bordet flere gange. Crokinole har jeg fået trænet lidt, hvilket giver mod på at det godt kan blive spillet de 100 gange, jeg har sat mig for. Om det bliver så socialt som jeg har håbet, kan blive en større udfordring.

Filmstriben har jeg igen fået gang i og der er blevet set fine film i løbet af måneden omend de fleste på andre platforme. Jeg fik bl.a. genset Woody Allens Manhattan, O Brother, Where Art Thou? og Groundhog Day. Løberiet har jeg en begrundet forhåbning om der kan komme gang i i løbet af februar takket være fjorten dage under varmere himmelstrøg, der gerne motiverer mig i den retning og så har jeg hanket lidt op i mig selv i.f.t. det vegetariske køkken bl.a. hjulpet på vej af ny kogebog og nye krydderiblandinger på hylderne.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2024

Post by Frouvne »

Jeg har ikke fået sat flueben ved nogle af de spil jeg håber at få spillet i løbet af 2024 i den forgangne måned. Der har dog været spillet spil fra samarbejdskategorien, men de var allerede krydset af i forrige måned og så kom et nyt samarbejdsspil, Perspectives, lige ind og overtog fokus med ti spil. Det er til gengæld allerede ude af samlingen igen, da det er færdigspillet.

Crokinole fik jeg selv hygget mig lidt med, men der er fortsat lang vej til at få spillet med ti spillere i løbet af året.

Spilsamlingen er der ved at blive sorteret lidt mere radikalt i end tidligere. Det er dog en proces, der tager lidt tid. Og så skal de jo lige ud af huset bagefter...

Der kom godt gang i løberiet i februar måned godt hjulpet på vej af 14 dages ferie, hvor jeg kom ud hver anden dag. Nu håber jeg at holde det lidt ved lige i den kommende måneds tid, så jeg kan få en tidlig start på sæsonen i år.

Jeg syntes også jeg fik set en del gode film i måneden der gik. Jeg fik bl.a. set: The Fablemans, Taxi Driver, Léon, Pulp Fiction, Madeleines Paris og fik bl.a. set Troldmanden fra Oz med min datter - en film jeg ikke tror, jeg selv har set før og det var da en positiv oplevelse.

Det vegetariske køkken har det også fint her for tiden. Jeg kan godt mærke at min motivation er høj og jeg syntes jeg har fundet nogle gode kogebøger og fået øje for nogle andre krydderiproducenter, hvilket gør det hele lidt sjovere.

Så alt i alt går det nok bedre med de forsætter der ikke relaterer sig til brætspil ... men det er nu heller ikke så ringe endda! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Nytårsforsæt 2024

Post by Frouvne »

I marts måned kom målet om samarbejdsspillene i hus, da jeg også fik spillet Arkeis. Jeg kom endvidere et mikroskopisk skridt nærmere mine mål med Crokinole. Jeg håber, at sommeren vil bringe en dag med godt vejr, hvor vi lige som sidste sommer kan tage spillet ud og måske få lavet en mindre turnering med nogle venner. Så vil det nok hjælpe på statistikken.

Lagde mærke til at mit H-indeks steg til 30 i denne måned. Det begynder formentlig snart at stagnere.

Sorteringen skrider langsomt frem. Nu bliver det taget så alvorligt, at jeg har fået sat en midlertidig reol op til formålet samt et bord på bukke, hvor sorteringsarbejdet kan foregå.

I påsken var løberiet på pause. Men ellers har jeg været ude hver uge, så jeg håber at de lidt højere temperaturer kan få mig i gang for alvor snart.

De gode film har været der - men der har været lidt længere imellem i denne måned. Men gensyn med 12 Angry Men, To Kill a Mockingbird og City Lights har lyst op i den forgangne måned.
frouvne, administrator

Image
Post Reply