Månedens spiloplevelse juli 2024

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 630 times
Been thanked: 917 times

Månedens spiloplevelse juli 2024

Post by Frouvne »

Min juli måned 2024 så således ud:

Daybreak - 20
Schotten Totten - 18
Ultimatch - 9
The Ravens of Thri Sahashri - 6
Gizmos - 5
Animal Upon Animal - 4
Secret Hitler - 4
Abracada...What? - 3
Monza - 3
MicroMacro: Crime City – Full House - 2
The Light in the Mist - 2
Arkeis - 1
Dinosaur Tea Party - 1
Ghost Fightin' Treasure Hunters - 1
Splendor - 1
Timeline: Discoveries - 1
Verflixxt! kompakt - 1

Juli måned har været den måned med flest spillede spil indtil nu i år. Det er ikke så mærkeligt, da der har været sommerferie - men lige så ofte betyder det, at der bliver spillet knap så meget.

Der er blevet støvet gode gamle hygge-spil af. Både i børne- og voksenkategorien: Schotten Totten, The Ravens of Thri Sahashri, Splendor, Verflixxt! kompakt, Abracada...What?, MicroMacro: Crime City – Full House, Dinosaur Tea Party og Ghost Fightin' Treasure Hunters.

Ultimatch og Gizmos har været et par fine nyerhvervelser. Jeg tænker, at de fortsat vil få en del spil men at det nok også er nogle spil, der med tiden vil forsvinde. The Light in the Mist har været en æstetisk nydelse og en fornøjelse at se, at man kan lave et spil i genren, hvor der reelt er en historie og der også er nogle interessante opgaver af en passende sværhedsgrad. Det føles dog også lidt som arbejde at spille det. Jeg syntes, det er lidt udmattende at spille.

Det var en kæmpe positiv oplevelse at prøve Secret Hitler og så fedt at det kunne samle flere generationer af familien. Det tror jeg snart at vi skal have på bordet igen og gerne med et endnu større udsnit af familien. Månedens spil er dog Daybreak, som jeg nåede at spille 20 gange med varierende spillerantal og variende sværhedsgrader. At det i den forgangne måned modtog kennerspiel des jahres syntes jeg er fuldt fortjent.
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 708 times
Been thanked: 834 times

Re: Månedens spiloplevelse juli 2024

Post by Gunness »

^The Light in the Mist - du må lige forklare det med, at det føles udmattende :) Vi har jo alle vores egne oplevelser, men vi havde stor fornøjelse af at tage et par opgaver i løbet af en aften, hvis vi ikke lige orkede et rigtigt spil. Så var der en for- og efterhistorie, der hver tog ca. 5 minutter og virkede meget passende.

Death Valley - 6
Daybreak - 2
Hegemony: Lead Your Class to Victory - 2
Match of the Century - 2
Attika - 1
Cyclades - 1
Earth - 1
Just One - 1
Rear Window - 1
Ultra Tiny Epic Galaxies - 1
Viticulture Essential Edition - 1
Zombie in My Pocket - 1

Death Valley har været hyggeligt at kunne hive frem - og det bliver det nok igen i en frokostpause. Ultra Tiny Epic Galaxies kondenserer overraskende godt en oplevelse, der i forvejen var meget kompakt. Dog med de mindste terninger, jeg nogensinde har prøvet = lettere fiddly.
Det var også sjovt at redde klimaet i Daybreak - de forskellige miljøkatastrofer undervejs har en noget besk eftersmag, men det er jo heldigvis kun et spil.... :P
Cyclades var fedt at få genbesøgt, og nu har jeg kigget tilstrækkeligt på den farvede plastic til, at den hellere må få lidt maling ved lejlighed.

Men intet over og intet ved siden af Hegemony. Det er sjældent, at et spil giver anledning til så mange overvejelser bagefter. Hvad nu hvis jeg....?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 630 times
Been thanked: 917 times

Post by Frouvne »

The Light in the Mist har vi nu spillet to gange. Begge gange har været hele aftener, hvor det har været hovedspillet. Og det er jo nok årsagen til at jeg har følt, det har været udmattende. Jeg syntes alle puslerier har krævet en mental indsats. Nogle gange større end andre. Men når man laver syv i træk bliver det undervejs lidt sværere at sætte sig op til den næste opgave. Og derfor er det måske ikke sådan det skal spilles af mig. Men i sidste ende syntes jeg også, at det er et vellykket spil. Så det er indsatsen værd!
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 708 times
Been thanked: 834 times

Post by Gunness »

Helt forståeligt. For os har opgaverne haft den helt rigtige sværhedsgrad, men det har nogle gange været lige til øllet, at det er lykkedes. Og det er helt afgjort hårdt for de små grå - så oplevelsen nydes nok bedst i mindre doser :)
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Post Reply