ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Her er små spilrelaterede opgaver velkomne.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by Stony »

Drix wrote:Men er det lovligt? Og ja...PB kan bruges...men folk rammer jo et større publikum med en post i tråden...så kan det jo være at brugeren kan bruge det til at danne titler ...(altså være TAKTISK :shock: )
Jeg har i hvert fald ikke forbudt det. Det gør du bare. Selv om jeg har meget svært ved at se idéen med det, andet end at forære andre svar. Den eneste situation jeg kan se det ville give mening, er hvis du er foran, og du gerne ser at alle de resterende svar bliver taget af en mængde folk, så ingen af dem kan indhente dig.
God fornøjelse. Jeg tvivler på at du kan komme foran, for der er nogle hårde nysere imellem modstanderne.
Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget ved det, for hvis det er det folk ønsker at gøre, så kan jeg ikke forhindre det. Kun besværliggøre det.

Drix wrote:Aha...så vil jeg glæde mig til at se titlen, der starter i D4 - Ø.
Hvem siger der starter en titel der? Og hvis der gjorde, hvem siger så at det går mod øst? Jeg har kun angivet at alle felter indgår i en spiltitel. Det kan f.eks. være som det sidste bogstav.

Resten har stoffer allerede fint forklaret med sit eksempel.
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Re: ûbergeek Quiz 2 spørgsmål - uddybning

Post by Drix »

Stony wrote:Hvem siger der starter en titel der? Og hvis der gjorde, hvem siger så at det går mod øst?
Psst.........det var mig, der skrev det :wink:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Ved nærmere eftertanke, kan man også afsløre spil, for at få bragt en spiltitel ned, hvor der kun mangler to tegn. Og dem tager man så selv.

Men hvis folk begynder at afsløre titler, vil jeg nok stoppe op og forsøge om jeg kan se hvorfor. Og så vil jeg nok forsøge at "kuppe" planen, og forsøge at komme personen i forkøbet, og smide et svar, når der kun mangler to tegn.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Puha, kan det ikke bare være hyggeligt og konkurrence-agtigt på et behageligt plan?
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Folk deltager på forskellige vilkår. Nogle er konkurrencemennesker, og kan ikke "hyggespille". Der spilles for at vindes.

Det kan så give en lidt skæv konkurrence, hvor nogen kun svarer ud fra deres paratviden, mens andre surfer i timevis for at finde svarene.

Tilsvarende vil nogle folk prøve at finde de taktiske nuancer i spillet, mens andre "bare" prøver sig med nogle gæt, og ser hvad det udvikler sig til.

Du deltager med din egen indgangsvinkel, og jeg håber så at du hygger dig med det. Men der kan være andre med en anden indgangsvinkel. Sådan vil det vist altid være.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Ja, det er klart, og jeg leder gerne længe og intensivt nogle gange og andre ikke - stædighed er OGSÅ en dyd, men jeg tænkte mere på, at det lød som om du tænkte, at nogle kunne finde på næsten at overskride grænsen for, hvad der var fair ... og det var det jeg lige kom til at pippe over :wink:
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Kommentarer i en ikke-specifik rækkefølge:
  • Når man lægger det stykke arbejde som Stony har lagt, så laver man alle reglerne, også dem der er urimelige/dumme/uretfærdige.
    Forummedlemmer har tre muligheder: deltage, lade være med at deltage, eller være destruktive.
    En bruger som laver og bestyrer en opgave som denne burde efter min overbevisning have administrationsrettigheder på forum, ihvertfald så længe konkurrencen varer. Så er der bedre mulighed for at kontrollere destruktiv adfærd.
    Stop feeding the troll.
Jeg har andre kommentarer, men som min mor har lært mig, så skal man tie hvis man ikke har noget pænt at sige.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

netsapiens wrote:Stop feeding the troll.
Agreed
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Steen, jeg går ud fra, at du først opdaterer efter hvert døgn, er det korrekt?
User avatar
Drix
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 231
Joined: Sat Feb 03, 2007 3:08 pm
Location: Drixieland
Contact:

Post by Drix »

netsapiens wrote:Kommentarer i en ikke-specifik rækkefølge:
  • Når man lægger det stykke arbejde som Stony har lagt, så laver man alle reglerne, også dem der er urimelige/dumme/uretfærdige.
    Forummedlemmer har tre muligheder: deltage, lade være med at deltage, eller være destruktive.
    En bruger som laver og bestyrer en opgave som denne burde efter min overbevisning have administrationsrettigheder på forum, ihvertfald så længe konkurrencen varer. Så er der bedre mulighed for at kontrollere destruktiv adfærd.
    Stop feeding the troll.
Jeg har andre kommentarer, men som min mor har lært mig, så skal man tie hvis man ikke har noget pænt at sige.
Regler: Enig - hvis de er entydige.
Deltagelse: Enig
ADM: Enig - hvorfor er det ikke sket? :?
Troll: Enig - Kun konstruktiv kritik burde skrives.
Din mor - Enig - Jeg har også holdt mig tilbage :wink:
-- Drix

...| Drixieland.dk - Hvis du har tid til mere |...
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Helle wrote:Steen, jeg går ud fra, at du først opdaterer efter hvert døgn, er det korrekt?
Si
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:Si
... ENA
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Spørgsmål: Hvordan kan man bruge de hemmelige bogstaver man har fået? Spillet er jo reelt ikke gættet, skal man så, ud fra bogstavet, finde spillet, og så gætte på spillet, og dermed score point igen, eller kan man "bruge" det som et slags *BAM*-bogstav, så det bliver tilføjet til skemaet (og dermed er billedet ude af spillet) så snart man bruger det?
:::...---== Bananlikør ==--...:::
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Det er vel et strategisk spørgsmål... hvis du kender titlen, så kan du måske lettere skyde dig ind på både skjulte titler, samt titler på de billeder der måtte ligge i forlængelse af det hemmeligebogstav. Alternativt kan du, som du selv siger, bruge det til et "gratis point". Som måske endda fører til en skjult titel, og endnu et gratis point.. etc. etc.

Jeg tror værdien af de "previews" kommer til at stige, efterhånden som de tomme pladser bliver færre, og der evt. er billeder som der ikke er nogen der kan gætte.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

stoffer wrote:Spørgsmål: Hvordan kan man bruge de hemmelige bogstaver man har fået? Spillet er jo reelt ikke gættet, skal man så, ud fra bogstavet, finde spillet, og så gætte på spillet, og dermed score point igen, eller kan man "bruge" det som et slags *BAM*-bogstav, så det bliver tilføjet til skemaet (og dermed er billedet ude af spillet) så snart man bruger det?
Du får ikke kun initialer. Du får hele titlen.

Du kan "bare" bede om titlen på et billede som du ikke kan genkende. Det vil altid være et point værd i sig selv.
Det kan også være at du har spottet alle bogstaverne i en skjult titel, undtagen et enkelt, og du aner ikke hvilket spil der er tale om. Hvis du så finder en anden skjult titel, kan du knække nødden.
Post Reply