Jeg sad og så Scotts review af Pillars, og sad tilbage med en fornemmelse af at det var en slags "Notre Dame med spillerinteraktion". Man skal nogenlunde de samme ting, temaet er nogenlunde det samme, men i modsætning til Notre Dame, så har alle spillered valg en direkte indflydelse på de andre spilleres muligheder og strategier.
Er der nogen der har prøvet begge som kan kommentere på det?
Notre Dame vs. Pillars of the Earth
-
- 1000+ indlæg
Notre Dame vs. Pillars of the Earth
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Jens_Hoppe
- 2500+ indlæg
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 94 times
Niveauet af spillerinteraktion i Pillars afhænger meget af antallet af spillere. Med kun 2 spillere er det et rigtigt flinkespil, men med 4 kan man i langt højere grad blokere hinanden. Selv med 4 spillere er Pillars dog ret flinkt og er uden tvivl stadig et familieegnet spil. Med det siger jeg også at det er ikke er noget specielt dybt strategispil, og jeg vil tro det er noget man primært skal spille for hyggens skyld. Er man til Pillars-lignende brainburners, er Caylus selvfølgelig et godt valg istedet.
Jeg synes også Pillars er langt mere tematisk end ND. Det kan godt være det i sidste ende i begge spil gælder om at erhverve sig ressourcer og konvertere dem til VPs, men processen man går igennem for at gøre det i Pillars virker langt mere realistisk. I ND kan jeg ved gud ikke se, hvad det er ens handlinger repræsenterer.
Jeg synes også Pillars er langt mere tematisk end ND. Det kan godt være det i sidste ende i begge spil gælder om at erhverve sig ressourcer og konvertere dem til VPs, men processen man går igennem for at gøre det i Pillars virker langt mere realistisk. I ND kan jeg ved gud ikke se, hvad det er ens handlinger repræsenterer.
What are you, like 80?
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
Senest købt: Fellowship of the Ring: Trick-Taking Game, Pixies, The Gang, Arcs
-
- 500+ indlæg