Polarity

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Has thanked: 719 times
Been thanked: 840 times

Polarity

Post by Gunness »

Min kone har overvejet at ønske sig Polarity til sin fødselsdag. Hvad er jeres erfaring med det? Jeg synes, at idéen er yderst original, og jeg kan da godt se en vis fascination af at skulle lege med magnetfelter.

Men det ligner noget, der ret hurtigt kunne blive ensformigt. Er Polarity mere en fysiktime end et spil?
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
Seneste: Altay, Trailblazer, Deep Regrets, Fromage, Santorini exp., SETI
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Has thanked: 50 times
Been thanked: 120 times

Post by Stony »

Jeg har følt mig fint underholdt de gange jeg har spillet det. Men jeg tror ikke det bliver et spil jeg hiver frem i tide og utide. Men det er der på den anden side ikke nogen spil der gør. Jeg får for lidt....
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Has thanked: 635 times
Been thanked: 933 times

Re: Polarity

Post by Frouvne »

Gunness wrote:[...] Er Polarity mere en fysiktime end et spil?
Jeg forærede for nyligt min 5 årige søn spillet netop for at kunne lege med magnetfelterne, så jeg føler mig selvfølgelig en smule ramt af din forespørgsel... :oops: Når det så er sagt, vil jeg lagt fra sige, at spillet føles som en fysik-time. Til gengæld kan man helt berettiget spørge om i hvilken udstrækning det er et spil. Men det er vel et spil på lige linje med de fleste stabel-spil og jeg finder det selv uhyre originalt. Også jeg har kun fået spillet det i meget begrænset omfang, så endnu tør jeg ikke tale om langtidsværdien... men jeg kunne altså ikke stå for det.

Tilfældigvis stødte jeg tidligere på dagen på en godt halvt år gammel nyhed om, at Polarity modtog Smart Toy Awards 2006, der åbenbart er en pris, som London Science Museum står for. Ikke at det nødvendigvis fortæller særlig meget, da det ikke er en pris, jeg tidligere har hørt om, men nu nævner jeg det alligevel, når du bringer spillet på banen... :)
frouvne, administrator

Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail

Re: Polarity

Post by Gunness »

Frouvne wrote:
Gunness wrote:[...] Er Polarity mere en fysiktime end et spil?
Jeg forærede for nyligt min 5 årige søn spillet netop for at kunne lege med magnetfelterne
Hehe, det anede mig nok. Jeg vil nok foretrække det sammen med min datter, når hun bliver lidt ældre end 2½. Men originalt, det er det da.
Bestilt: Leviathan Wilds, Floe, The Old King's Crown, Dark Quarter, How to Save a World, Scales of Fate
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Der er noget strategi i spillet, men jeg tror ens DEX tal tæller en del mere end INT :D

Vil det sige at det er noget for tyve?
Image
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg

Post by Gunness »

qute wrote:Der er noget strategi i spillet, men jeg tror ens DEX tal tæller en del mere end INT :D
DEX? INT? Wow, så kan jeg endelig få brugt mine bunker af D4, D8, D12 og D20 ;)
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg

Post by qute »

Gunness wrote:
qute wrote:Der er noget strategi i spillet, men jeg tror ens DEX tal tæller en del mere end INT :D
DEX? INT? Wow, så kan jeg endelig få brugt mine bunker af D4, D8, D12 og D20 ;)
Bare husk at købe denne tshirt:
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/ ... _1947_6459

:lol:
Image
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Has thanked: 189 times
Been thanked: 190 times

Post by Andrea »

Gunness wrote: DEX? INT? Wow, så kan jeg endelig få brugt mine bunker af D4, D8, D12 og D20 ;)
D12 ligefrem? Det ville de nok blive glade for...
Post Reply