Poker!

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Poker!

Post by qute »

Hej.

Jeg kan ikke være den eneste der synes det er sjovt at smide rundt med jetoner og kort.
Så skriv hvis du har lyst til at spille noget no-limit texas hold'em.

Jeg kan levere jetoner og kort, men kan desværre ikke selv lægge bord til.

Jeg vil gerne forklare regler og lidt strategi inden vi går igang. Jeg er ikke en kort haj, så nybegyndere kan sagtens være med.
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

måske du skulle gøre opmærksom på, om der spilles for sjov/æren, penge, andet...

Jeg er bestemt interesseret, såfremt det er for sjov/æren...
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg er nok nødt til at sige at hvis man spiller kun om æren... så virker poker simpelthen ikke.

Poker er så vidt jeg ved enestående i og med at spillet først får sin absolutte storhed når det spilles om penge lige på "smertegrænsen".. ikke at man skal gå fra hus og hjem, men når man overvejer om man skal call'e eller fold'e så SKAL det sgu betyde noget... ellers caller man jo bare hver gang :)

Netop derfor er det faktisk også svært at finde et rigtig godt pokerbord, fordi det ideelt er alle omkring bordet der har samme "smertepunkt".


Men jeg har da selv spillet en del poker og er sikkert frisk hvis der bliver stillet et spil op.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Black Sea wrote:måske du skulle gøre opmærksom på, om der spilles for sjov/æren, penge, andet...

Jeg er bestemt interesseret, såfremt det er for sjov/æren...
Personligt er jeg klar på alt under 100kr.

Men jeg ved at nogle folk ikke vil spille om penge, så lad os som udgangspunkt sige det er gratis :D
Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

netsapiens wrote:Poker er så vidt jeg ved enestående i og med at spillet først får sin absolutte storhed når det spilles om penge lige på "smertegrænsen".. ikke at man skal gå fra hus og hjem, men når man overvejer om man skal call'e eller fold'e så SKAL det sgu betyde noget... ellers caller man jo bare hver gang :)
Hvis man call'er hver gang så ryger man hurtigt ud. Og så er det problem løst :P
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej qute

Vi snakkede jo om at lære at spille poker fornyligt - men det lader til at stemningen er for lidt mere alvorligt spil, så arranger bare det ... jeg venter med at hoppe på til jeg har lært spillet ...

Helle
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Vi holder 2-3 pokerturneringer om året på Øresundskollegiet, i spilleudvalgets regi. Jeg kan lige ponge den livlige arrangør (Bo) for næste dato - det er dog uvist om han kan forholde sig til noget før han har afleveret årsopgave her i slutningen af måneden.

Edit! Jeg glemte pointen: Så kunne i jo evt. mødes der og spille mod nogle færinge og indonesere :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Helle wrote:Hej qute

Vi snakkede jo om at lære at spille poker fornyligt - men det lader til at stemningen er for lidt mere alvorligt spil, så arranger bare det ... jeg venter med at hoppe på til jeg har lært spillet ...

Helle
Der er kun een der er vendt tilbage at det skal være om penge :wink:
Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

stoffer wrote:Vi holder 2-3 pokerturneringer om året på Øresundskollegiet, i spilleudvalgets regi. Jeg kan lige ponge den livlige arrangør (Bo) for næste dato - det er dog uvist om han kan forholde sig til noget før han har afleveret årsopgave her i slutningen af måneden.

Edit! Jeg glemte pointen: Så kunne i jo evt. mødes der og spille mod nogle færinge og indonesere :)
Det er også en ide. Du kan bare skrive her når du finder ud af en dato.
Hvilket beløb bliver der spillet for?

netsapiens: Vil du evt. være interesseret i at tage derud?
Image
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

Der bliver ikke spillet for beløb som sådan.

Det er gratis at være med, men man får udleveret for ~5000 point jetoner. Der er godt og vel 60-70 med i turneringerne, og der spilles for samlet ca. 1000kr i præmier til 1. 2. og 3. bedste - det er typisk spil :)
:::...---== Bananlikør ==--...:::
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

stoffer wrote:Der bliver ikke spillet for beløb som sådan.

Det er gratis at være med, men man får udleveret for ~5000 point jetoner. Der er godt og vel 60-70 med i turneringerne, og der spilles for samlet ca. 1000kr i præmier til 1. 2. og 3. bedste - det er typisk spil :)
Sweet!
Gratis at være med og man kan vinde noget :P
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

hov hov!... ikke noget med at lægge ord i min mund her! :)

Jeg sagde at poker kun er RIGTIG poker hvis der spilles om penge.
Det er en integreret del af mekanismerne i spillet.

Dermed ikke sagt at man ikke kan hygge sig med poker uden penge, det er bare ikke det samme spil. Jeg skal gerne stille op og tale om både Texas, Omaha, draw, stud og alle de andre former for poker man kan nyde. Også selv om der ikke kommer penge på bordet.

Jeg er ingen haj, men jeg kender dog reglerne og har da tjent en mindre sum på online bordene (med den dårligste timeløn nogensinde skal jeg lige hilse og sige :) )
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

netsapiens wrote:hov hov!... ikke noget med at lægge ord i min mund her! :)

Jeg sagde at poker kun er RIGTIG poker hvis der spilles om penge.
Det er en integreret del af mekanismerne i spillet.

Dermed ikke sagt at man ikke kan hygge sig med poker uden penge, det er bare ikke det samme spil. Jeg skal gerne stille op og tale om både Texas, Omaha, draw, stud og alle de andre former for poker man kan nyde. Også selv om der ikke kommer penge på bordet.

Jeg er ingen haj, men jeg kender dog reglerne og har da tjent en mindre sum på online bordene (med den dårligste timeløn nogensinde skal jeg lige hilse og sige :) )
Ja man skal virkelig sidde i mange timer for at tjene bare 70kr :lol:

Men det er da cool du vil være med til noget hyggespil
Så skal vi bare finde en dato.
Ser ud til at 2-3 juni passer mig.
Image
Post Reply