Meget lette spil uden tal
- Helle
- 5000+ indlæg
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
Meget lette spil uden tal
Jeps, så er der lige igen et formål, der skal opfyldes ... hvem kan komme i tanke om nogle meget lette spil uden tal? Heller ikke noget nævneværdig tekst ...
Der må ikke være mange regler, det meste skal være åbent på bordet, så hjælp kan gives og spillet læres "trin for trin" undervejs i spillet - vises altså ....
Jeg har foreløbig kun to bud selv og modtager derfor meget gerne andre ... Mine egne bud er Cartagena og Carcassonne .... (Carcassonne har naturligvis points, men det kan vel delvist ignoreres, hvis det ikke spilles for at vinde - men ellers dur det måske i virkeligheden heller ikke ... hmmm )
Men altså gode forslag modtages gerne....
Der må ikke være mange regler, det meste skal være åbent på bordet, så hjælp kan gives og spillet læres "trin for trin" undervejs i spillet - vises altså ....
Jeg har foreløbig kun to bud selv og modtager derfor meget gerne andre ... Mine egne bud er Cartagena og Carcassonne .... (Carcassonne har naturligvis points, men det kan vel delvist ignoreres, hvis det ikke spilles for at vinde - men ellers dur det måske i virkeligheden heller ikke ... hmmm )
Men altså gode forslag modtages gerne....
-
- 1000+ indlæg
pitch car
tally ho
hey that's my fish
afhængig af hvem der skal lære det, er Pirates of the Spanish Main faktisk overraskende simpelt også, og de eneste tal er dem der indgår på terninger
tally ho
hey that's my fish
afhængig af hvem der skal lære det, er Pirates of the Spanish Main faktisk overraskende simpelt også, og de eneste tal er dem der indgår på terninger
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
- Helle
- 5000+ indlæg
Tak, for forslagene ... jeg skal på sommerferie, når [hukommelsestab: blank], og skal bruge et spil, som kan bruges både til store og mindre ikke brætspillere ... og vi skal kunne være 3-4 stykker ... det skulle jeg måske have skrevet først - men de fleste forslag passer fint ....
Flere er dog velkomne ... Pirates of the Spanish Main tror jeg, at jeg springer over til denne lejlighed ...
Helle
Flere er dog velkomne ... Pirates of the Spanish Main tror jeg, at jeg springer over til denne lejlighed ...
Helle
- Helle
- 5000+ indlæg
netsapiens wrote:pitch car
tally ho
hey that's my fish
Jeg kender ikke så meget til Tally Ho - ville man kunne spille et med en 5-årig? Ville du kunne spille det hjemme?
PitchCar er et kanon forslag MEN det er for tungt at slæbe med til Bornholm, når tiden for ferien sig nærmer.
Angående Set! så er det for kompliceret og svært - tror jeg - for den 5-årige og Uno har vi ikke ... men det er faktisk rigtigt, let det ville være ...
Razzia tror jeg også er for svært med pengene ... det med at byde .... tænk, det er faktisk ikke så let endda at finde meget lette spil ...
Coloretto kunne være et bud .... hvis man ignorerer pointregningen.
Af de "tyske spil" er det lige før at de abstrakte er de letteste at få junior med på, fordi der ikke er points og tal, man skal regne med, på og ud. Yinsh og Zertz .... men det er ikke for 4 spillere ...
Så det er ikke let at besvare spørgsmålet: Hvad skal i kufferten i år!