Dreamblade

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Dreamblade

Post by netsapiens »

Jeg har via ebay købt en ordentlig omgang Dreamblade figurer. Kun commons og uncommons, så der er sparet en dejlig masse penge.
Så jeg har ca. 130 små plasticdukker som jeg gerne vil have en modstander til.

Det er et to personers spil, så jeg kan kun bruge en (ad gangen). Det kan foregå hos dig eller hos mig, afhængig af planlægning. Jeg lader det lige være lidt åbent med tidsplanen, så kan folk der er interesseret i at prøve jo bare lige poste, så finder vi ud af detaljerne hen ad vejen.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

31 visninger og ingen der har lyst til at lege? :)

Uanset, så opdagede jeg at jeg har to spilleplader til Dreamblade, så hvis det skulle vise sig at der er flere der har lyst til at prøve, så kan vi sagtens sætte to samtidige spil op, så der er fire personer rundt om bordet.

Så behøver i heller ikke være bange for at være alene med mig :twisted:
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
stoffer
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 244
Joined: Thu Feb 22, 2007 9:32 pm
Location: København S

Post by stoffer »

hehe, altså jeg så det til fantask spilfestival, men jeg tror ikke lige det er noget for mig. Jeg er ganske glad for at spille pirates en gang imellem, selv det også er collectable, men ellers er jeg ikke så tosset for collectables. Og jeg synes ikke rigtig jeg kunne får skabt nogen god stemning til spillet, altså det virkede meget som om man var i en eller anden sær underlig dimension hvor Ganesha kæmper side om side med Fred Flintstone.
:::...---== Bananlikør ==--...:::
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg gider heller ikke collectable mere, netop derfor jeg har købt alle disse commons.
Der spilles med 32 figurer ad gangen (to hold af 16), så med 137 figurer er jeg dækket ind så rigeligt, så længe jeg ikke skal spille konkurrence. Jeg vælger bare at spille begrænset format, så begge spillere skal vælge fra min pulje, så er det jo altid en lige kamp, og ikke en kamp om hvem der bruger flest penge på spillet :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Jeg prøvede spillet til fantask spilfestival og var ikke imponeret. De figurer der fulgte med var ikke særlig ligeligt fordelt, hvilket betød at den der valgte først havde de bedste muligheder for at stå stærkest.

Jeg synes generelt at spil der er collectable er dårlige. Det er en dårlig spilmekanik og den er udelukkende opfundet for at tjene guld til de virksomheder der står bag. Dette gør at spillet bliver ubalanceret og for mig mister sin charme.

Så derfor melder jeg pas, men synes dog at det er formidabelt at du har inviteret. :D
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Jeg synes lige jeg vil bruge tråden her til en for mig interessant diskussion.
Jeg synes nemlig at din argumentation herover for hvorfor du ikke kan lide spillet er fejlslagen Tina.
Tina wrote:Jeg prøvede spillet til fantask spilfestival og var ikke imponeret. De figurer der fulgte med var ikke særlig ligeligt fordelt, hvilket betød at den der valgte først havde de bedste muligheder for at stå stærkest.
Omend at det nok er sandt at figurerne til demoen ikke var balancerede, så synes jeg det er farligt / forkert at dømme netop et collectable spil på det grundlag. Spillet lægger jo netop op til at man skal have et stort udvalg at vælge sine (i dette tilfælde) figurer ud fra, så man selv kan sammensætte hvad man vil spille med. Så man kan faktisk kun bedømme selve spillets mekanismer, og ikke spillets balance udfra sådan et demospil. Så hvad syntes du om mekanismerne?
Og selv det med mekanismen er svært, fordi hvis man spiller "drafting" hvor begge spillere skal trække figurerne fra en fællespulje, så bliver det endnu mere strategisk og interessant.
Tina wrote:Jeg synes generelt at spil der er collectable er dårlige. Det er en dårlig spilmekanik og den er udelukkende opfundet for at tjene guld til de virksomheder der står bag. Dette gør at spillet bliver ubalanceret og for mig mister sin charme.
Se her er vi så til gengæld enige, men det er så også her jeg mener at den driftige spiller kan udnytte collectable mekanikken. Man skal bare sørge for at udjævne forskellen mellem de to spillere ved at beslutte sig for kun at spille med "commons" eller almindeligt forekommende figurer.
Collectable som koncept er dårligt, expandable er derimod godt efter min mening.
Nu kan Wizards udsende så mange expansions som de lyster. Jeg venter bare til markedet flyder over med alle de commons som alle turneringsspillerne ikke vil have, eller har i overflod, og så køber jeg dem til en brøkdel af prisen. Så for mig er spillet ikke længere collectable.Jeg ved nemlig præcis hvad jeg får når jeg handler.
Så jeg er egentlig interesseret i at høre om du mener at collectable som spil er så dårligt at du vælger dem fra, desuagtet at spillet er eller kan være godt, simpelthen af principårsager?
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Post Reply