Nogen der vil lege med mig?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Nogen der vil lege med mig?

Post by Mikkel »

Mjello!

Jeg vil høre om der er nogen som skulle bo i Nordsjælland som tilfældigvis liiiiiiiige mangler en ekstra spille-gut?

Har ikke den store spil-erfaring, men vil rigtig gerne have det! Og der er jo kun en måde at få det på... :wink:

Så er der nogen der tør åbne sine døre for mig eller tør i komme hjem til mig...Muhahahahahaha :twisted: - bare rolig, tager medicin for det.

Anyone?
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Du skal da med til arrangementet d. 8. juli! :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Nogen der vil lege med mig?

Post by Helle »

maxell wrote:Mjello!

Jeg vil høre om der er nogen som skulle bo i Nordsjælland som tilfældigvis liiiiiiiige mangler en ekstra spille-gut?

Har ikke den store spil-erfaring, men vil rigtig gerne have det! Og der er jo kun en måde at få det på... :wink:

Så er der nogen der tør åbne sine døre for mig eller tør i komme hjem til mig...Muhahahahahaha :twisted: - bare rolig, tager medicin for det.

Anyone?
Hej

Har ikke liiiige en spillegruppe selv, så derfor er der selvfølgelig heller ikke en ledig plads :wink: Men der er jævnligt brugere der arrangerer noget på kryds og tværs, så der er i hvert fald mulighed for at holde øje med trådene indenfor dette emne, og så hoppe på næste gang, der er noget ...

Har du nogle præferencer i forhold til spil? Det kan jo være interessant at vide :D

Helle
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Nogen der vil lege med mig?

Post by Mikkel »

Helle wrote:
maxell wrote:Mjello!

Jeg vil høre om der er nogen som skulle bo i Nordsjælland som tilfældigvis liiiiiiiige mangler en ekstra spille-gut?

Har ikke den store spil-erfaring, men vil rigtig gerne have det! Og der er jo kun en måde at få det på... :wink:

Så er der nogen der tør åbne sine døre for mig eller tør i komme hjem til mig...Muhahahahahaha :twisted: - bare rolig, tager medicin for det.

Anyone?

Har du nogle præferencer i forhold til spil? Det kan jo være interessant at vide :D

Helle
Når du skriver præferencer, mener du så hvilken genre? :?:
Og tak for jeres svar
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Maxell

Jeg tænkte fuldstændigt på, at nu har vi arrangeret deduktionsspil et par gange, hvor jeg har været med ... men bliver man trist af deduktionsspil ... så er det jo et dårligt sted at lege med

Men jeg ved også at Rune har arrangeret en del ad hoc blandt andet Twillight Imperium og lignende større og lidt fantasy agtige spil...

Og at der har været ad hoc Die Macher, Dune og Imperial ...

Og så tænkte jeg egentlig bare om du var til korte, lange, krigsspil, fantasy, deduktion .....

Men hvis du ville have en mere fast gruppe, så er det jo smartest at det passer sammen - men indtil da, så kan man jo melde på, hvor man bliver nysgerrig på spillene.

Mange hilsner Helle
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Post by Mikkel »

Helle wrote:Hej Maxell

Jeg tænkte fuldstændigt på, at nu har vi arrangeret deduktionsspil et par gange, hvor jeg har været med ... men bliver man trist af deduktionsspil ... så er det jo et dårligt sted at lege med
Hvorfor bliver man trist af disse deduktionsspil(som iøvrigt betyder...??) ?

Helle wrote: Og så tænkte jeg egentlig bare om du var til korte, lange, krigsspil, fantasy, deduktion .....

Mange hilsner Helle
Tja - hvad er jeg til...? :)
Nok lidt af det hele faktisk. Ville gerne prøve noget mere ovre i horror-generen. Kunne godt tænke mig atudvide min horisont lidt.
Men skal jeg nævne en farvorit-genre, så er det klart fantasy. Har set der findes en masse fede spil på BGG, som ser ganske interesante ud. Og spillene må meget gerne være lange.
Kunne også godt tænke mig at prøve at spille A&A-spillene.

Så det er lidt svært at hive en bestemt genre ud, udover fantasy. Vil bare gerne prøve det hele :lol:

Men ellers har jeg ingen "grænser"
Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Deduktion = at udlede..

det kender jeg i øvrigt en fabelagtig vittighed om, så spørg mig om den når vi ses :)

Derudover, så hjalp det ikke så gevaldigt Maxell... (ihvertfald ikke mig)
Så jeg spørger lige uddybende:

Du kan lide Fantasy.. hvad har du spillet?

Spillet må gerne være "langt"... hvad er "langt" i din verden? indenfor brætspil kan langt jo sagtens være på den hårde side af 100 timer for de alvorligt forstyrrede iblandt os :)
For mig selv er 5-6 timer i ét spil "langt"
Hvad med en liste på 3-5 spil som du HAR spillet og 3-5 som du virkelig gerne ville prøve?
Det tror jeg vil hjælpe langt mere.

Ikke at det i sidste ende betyder en skrue, man skal jo være velkommen til at være frisk på det hele og bare dukke op, men det er jo interessant viden og et samtaleemne :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Post by Mikkel »

netsapiens wrote:Så jeg spørger lige uddybende:

Du kan lide Fantasy.. hvad har du spillet?
Jeg har faktisk kun spillet HeroQuest, Betrayal at The House on Hauntet Hill og er i gang med LOTR (grundspillet). Så det er meget begræset!
netsapiens wrote:Spillet må gerne være "langt"... hvad er "langt" i din verden? indenfor brætspil kan langt jo sagtens være på den hårde side af 100 timer for de alvorligt forstyrrede iblandt os :)
For mig selv er 5-6 timer i ét spil "langt"
Det ville være rigtig fedt at prøve et spil der varer over 2 timer. Det kunne jeg godt tænke mig. Men 5-6 timer lyder syret! :lol:
netsapiens wrote:Hvad med en liste på 3-5 spil som du HAR spillet og 3-5 som du virkelig gerne ville prøve?
Det tror jeg vil hjælpe langt mere.
Har spillet:

Betrayal at The House on Hauntet Hill (dog ikke "flydende" - kæmper stadig med reglerne)
Settelers (grundspillet - har ikke prøvet de udvidet)
HeroQuest

(kan ikke lige komme i tanke om flere pt.).

Vil rigtig gerne prøve:

Axis & Allies
Dreamblade
Descent: Journeys in the Dark
War Of The Ring
Arkham Horror

Må hellere stoppe her. For kunne blive ved. Men de spil jeg nævnte her til sidst må nok være min top-5 over dem jeg rigtig gerne ville prøve af.

netsapiens wrote:Ikke at det i sidste ende betyder en skrue, man skal jo være velkommen til at være frisk på det hele og bare dukke op, men det er jo interessant viden og et samtaleemne :)
Du kan tro jeg er frisk på det hele! :wink: Jo flere forskellige spil, desto bedre...

Håber det gav lidt flere svar..ellers så bare fyr løs med spørgsmål :!:
Image
User avatar
Aermord
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 30
Joined: Sat May 19, 2007 8:57 pm

Post by Aermord »

Hej Maxell,


Ligesom dig er jeg også ret vild med fantasy temaer i spil, men om et spil med fantasy tema er godt for mig afhænger utrolig meget af hvordan mekanikken er skruet sammen. Her er lidt tips til nogle spil og deres temaer jeg har haft meget ud af:

WAR OF THE RING
Snakker vi fantasy, så kommer vi ikke udenom Tolkien, manden er jo ligesom gået hen og blevet synonym for det første store kick indenfor fantasy genren. Du vil gerne prøve at spille War of the Ring, og det er helt klart et spil der kan anbefales... Men der er lige et par ting du skal vide. Hvis det længste du har været med i et spil indtil videre er 2 timer (hvilket nok betragtes som relativ kort tid indenfor 'vores' verden) så skal du advares om at War of the Ring tager meget længere. Forvent ikke et spil under 5 timer og hvis det er første gang du spiller spillet (hvis I er flere der skal lære det) så forvent gerne 7+ timer til det. Da en ven og jeg skulle prøve spillet første gang brugte vi 3 aftener på regel gennemgang og selve spillet.. og her for nyligt i slutningen af vores 3 eller 4 gennemspilning opdagede vi at der var en ret signifikant regel vi havde overset (plus nogle andre småting) - Så det tager tid og lyst (min ven havde købt spillet på tysk, hvilket ikke gjorde det til en lettere kamel for mig at sluge).

MEN det sagt, så er War of the Ring et spil der virkelig tager Ringenes Herre temaet alvorligt, hvor man virkelig sidder med følelsen af at det der sker på brættet er lige efter bogen. Spil mekanikkerne fungerer også fint, men terninge systemet er lige en smule for meget held baseret efter min smag (nu er jeg så tilfældigvis også sindsyg uheldig med terninger generelt).

A GAME OF THRONES
Hvis du elsker fantasy, og faktisk holder meget af at læse det, så bør du få fingre i George R. R. Martins 'A song of ice and fire' serie. Serien er ikke færdig endnu, men der er en 4 bøger (ud af syv) klar til at blive læst. A Song of Ice and Fire er fantasy når det er mest brutalt og intelligent og ud over den massive fanskare over hele verden, så bliver bøgerne nu også filmatiseret i en TV serie som desværre kun bliver vist på HBO (amerikansk kanal) i starten - vi må håbe at danske kanaler fatter interesse - HBO er folkene bag 'Rome' - så mon ikke..

Anyway.. Fantasyflight games har lavet en brætspilsserie over bøgerne, hvor det specielle klima i bøgerne bliver reflekteret ret godt i spillet. 'A Game of thrones er det første i serien, herefter er der blevet udgivet to udvidelser med en række regler man kan tilføje grundspillet og som faktisk kan give utrolig mange forskellige (og gode) spiloplevelser. Disse spil er og har længe været mine absolutte favoritter. - Det sagt, så behøver man ikke være bidt af fantasy bøgerne for at kunne lide spillet, flere af mine venner rater faktisk også AGoT + udvidelserne meget højt.

Men hvor nogen klynker over at ikke alle start positioner er lige stærke, så sidder man faktisk lidt og savler over dette hvis man kender til bøgerne, for de skal nemlig ikke være lige stærke, nogle af de kære spillere bliver nød til at danne nogle usikre alliancer for at have bedre muligheder på længere sigt, hvilket er med til at skabe noget af 'kan jeg nu stole på dig' stemningen som også er kendt fra bøgerne..

Spillene tager typisk 4-5 timer, men kan tage lidt længere eller lidt kortere afhængig af hvem man spiller med og hvor mange man er.

BATTLEGROUND: FANTASY WARFARE
Jeg tror nok at jeg i sin tid prøvede på at få germangames til at bestille dette spil hjem, men det er endnu ikke sket. Til gengæld er det lykkedes mig at få et andet dansk internet firma til at sælge spillet.. ahem.. ikke pænt at tale om konkurrenter på dette forum, men hvis germangames får bestilt spillet så skal mine anbefalinger naturligvis lyde på at købe det herfra.

Nok om det. Battleground: Fantasy Warfare er et miniature wargame som fx. Warhammer, men med den markante forskel at spillet ikke indeholder nogle miniaturer. Derimod er hver enhed repræsenteret med et kort, og det er så disse kort man flytter hen over bordet når slaget udkæmpes. Spillet er vild taktisk og selv om terninger afgør liv og død, så er systemet lavet således at tingene er balancerede. Det geniale er at man kan lave sine egne scenarier, spille med små hære en mod en eller med store hære, en mod en eller med flere spillere på hver side der administrerer deres egen hær.

Spillet har en generel fantasy setting kendt fra meget af den moderne fantasy litteratur, dvs. du kan lave en hær af orker, undeads, dværge, elvere, mennesker (der er nu to faktioner en med middelalder riddere og soldater, og en med afrikanske stammekrigere med shamaner og krigselefanter). Derudover er der en lizardmen hær under udarbejdelse. Spillet sælges som enten en start pakke eller en booster pakke for hver faktion. I startpakkerne er der enheder nok til at man kan spille to mod to med middelstørelse hære, plus disse pakker indeholder alle kommando kortene. Man har også nok kort til at sammensætte en større hær hvis man skal spille mod andre uden at man står dårligere - spillet er heldigvis meget balanceret. Booster pakkerne tilføjer ekstra enheder, plus nogle specialenheder der ikke er med i startpakkerne. Fx. så indeholder dværgenes booster pakke nogle 'longbeards' elite enheder der forstår at tildele skade, plus et kavalleri som dværgene har ret meget brug for da de er temmelig lansomme på slagmarken. Booster pakkerne indeholder ikke kommando kortene, så startpakken for den givne faktion er påkrævet.

En starter pakke eller booster pakke koster typisk omkring 105 dkr og de penge skal siges er ret godt givet ud hvis man holder af taktiske spil.

Spilletiden kan variere meget alt efter hvor store hære man spiller med. Typisk, med de mindre hære, tager det omkring 1-2 timer.


Håber det gav lidt inspiration.
/Aermord

I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
Post Reply