Viking-Con 2007

Her informeres om og diskuteres diverse Con'er, messer og lignende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14623
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 655 times
Contact:

Viking-Con 2007

Post by Frouvne »

Viking-Con 26 afholdes i år i dagene 12.-14. oktober 2007.

http://www.viking-con.dk/
frouvne, administrator

Image
User avatar
MartinMPedersen
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 22
Joined: Sun Feb 11, 2007 6:10 pm
Favoritspil: trax

Re: Viking-Con 2007

Post by MartinMPedersen »

Frouvne wrote:Viking-Con 26 afholdes i år i dagene 12.-14. oktober 2007.

http://www.viking-con.dk/
Og sandelig om de ikke har godtaget spillet trax http://www.boardgamegeek.com/game/748 med mig som turneringsleder :-)
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Undertegnede står atter engang for RoboRally-turneringen
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Viking-Con 2007

Post by qute »

MartinMPedersen wrote:
Frouvne wrote:Viking-Con 26 afholdes i år i dagene 12.-14. oktober 2007.

http://www.viking-con.dk/
Og sandelig om de ikke har godtaget spillet trax http://www.boardgamegeek.com/game/748 med mig som turneringsleder :-)
Ha ha kanon. Det ville også være urimeligt hvis du stillede op :wink:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14623
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 655 times
Contact:

Re: Viking-Con 2007

Post by Frouvne »

qute wrote:
MartinMPedersen wrote:
Frouvne wrote:Viking-Con 26 afholdes i år i dagene 12.-14. oktober 2007.

http://www.viking-con.dk/
Og sandelig om de ikke har godtaget spillet trax http://www.boardgamegeek.com/game/748 med mig som turneringsleder :-)
Ha ha kanon. Det ville også være urimeligt hvis du stillede op :wink:

... er der et eller andet jeg misser???
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Jeg tror, at Qute kender Martin og ved at han er en ørn til spillet - men hvad ved jeg?
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Helle wrote:Jeg tror, at Qute kender Martin og ved at han er en ørn til spillet - men hvad ved jeg?
Jeg tror Helle har ret :D
Image
User avatar
Aermord
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 30
Joined: Sat May 19, 2007 8:57 pm

Post by Aermord »

Ang. Viking-Con, er det så en con der er domineret af små rollinger der render rundt med rollespilssværd, eller er det primært for voksne brætspilsinteresserede?
/Aermord

I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Aermord wrote:Ang. Viking-Con, er det så en con der er domineret af små rollinger der render rundt med rollespilssværd, eller er det primært for voksne brætspilsinteresserede?
Det er ikke så ofte jeg har været der, men mit indtryk er, at det ikke har ret meget med rollespil at gøre, at det er voksne mennesker, og at der bliver spillet brætspil på borde og bænke rundt omkring - Comsim og KBK har lokaler, som man kan møde foreningerne i, der er udsalg af brætspil og kortspil, men ikke rollespilsudstyr (da jeg var der sidst) ... der er turneringer i brætspil ...

Mon det besvarede dit spg?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Aermord wrote:Ang. Viking-Con, er det så en con der er domineret af små rollinger der render rundt med rollespilssværd, eller er det primært for voksne brætspilsinteresserede?
Hovhov - hvad er der nu i vejen med rollespilssværd? ;)

Helle - der er faktisk en hel del rollespil (se blot oversigten fra sidste år), men det foregår som regel i klasselokalerne, og så støder man ikke lige så let på det - i modsætning til brætspil, der oftest spilles i fællesområderne :)

Mit umiddelbare indtryk er, at Viking Con er et fint sted at tage hen for brætspillere - vi havde i hvert fald ikke noget at klage over sidste år.
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Aermord wrote:Ang. Viking-Con, er det så en con der er domineret af små rollinger der render rundt med rollespilssværd, eller er det primært for voksne brætspilsinteresserede?
Rollespil ~ Brædtspil:

Turneringsmæssigt er det ca. 50-50. Deltagermæssigt er det lidt sværere at vurdere. VikingCon har i de sidste ca. 10 år kunnet låne en nærliggende skole ud over Tårnby gymnasium. Skolen bliver stort set kun brugt til rollespil og så VIP-sovesal. Resten af løjerne foregår på gymnasiet. Så de gale rollespillere kan boltre sig på skolen, mens vi brædtspilsnørder primært har gymnasiet.

VikingCon Junior:
Da det er vigtigt at få opdraget de små poder til at spille er der - med succes - implementeret et modul/to moduler med VikingCon for de små. Det er kontrollerede løjer typisk med forældredeltagelse.

Som deltager i de sidste 9 år har jeg stort set kun glimrende oplevelser og i ikke nævneværdigt omfang følt mig generet af rollespil (med eller uden sværd ;) - børn som voksne).
User avatar
lara
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Thu Aug 09, 2007 9:54 pm
Location: 2100 København Ø

Post by lara »

Før i tiden anså mange Viking Con for at være en brædtspilscon. Denne beskrivelse har dog aldrig været korrekt! Det passer nok meget godt med 50-50 (rollespil og brædtspil :) ).
Der er mange turneringer man kan deltage i, nogle er mere hyggelige end andre, og derudover er der et udemærket Ludotek, hvor man kan låne spil hele connen igennem. Jeg har selv deltaget på VC siden 1999, i starten som rollespiller og de seneste år udelukkende som brædtspiller, og mener, at der er mange muligheder for at spille både "nye" spil eller dyste mod nye personer i "gamle" spil. Det meste af tiden sidder der folk rundt omkring i fællesområderne, som "bare" spiller brædtspil for hyggens skyld. Så der er rig mulighed for at spille spil en hel weekend.
Jeg kan ikke huske hvordan aldersfordelingen er på VC, men jeg vil gætte på at den i hvert fald i midten af tyverne, hvis ikke ældre. De yngste er nok omkring 10 år, men så har de også forældrene med, og de ældste er vel i 50erne, så det fagner bredt.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Jeg har kigget på Viking Cons hjemmeside for at finde ud af, hvor meget entreen er på (eftersom jeg overvejer at tage derud en enkelt dag og hygge i brætspilsområdet), men jeg kan simpelthen ikke finde det på siden! Nogen der ved, hvad entreen forventes at være på?
User avatar
lara
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Thu Aug 09, 2007 9:54 pm
Location: 2100 København Ø

Post by lara »

Mon ikke priserne er nogenlunde det samme som sidste år? Det er i hvert fald hvad jeg forventer :)

Sidste år var det gratis at færdes på fællesområderne. Dvs. hvis man ikke skulle deltage i nogen turneringer eller spille rollespil var det gratis.

For at deltage alle dage (altså hvis man ville deltage i turneringer) kostede det ved forhåndstilmelding 140,- og hvis man ventede med at betale i døren 160,-.

Hvis man kun ønskede at deltage en enkelt dag kostede fredag 50,-, lørdag 110,- og søndag 50,-.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

lara wrote:Sidste år var det gratis at færdes på fællesområderne. Dvs. hvis man ikke skulle deltage i nogen turneringer eller spille rollespil var det gratis.
Så kommer det uundgåelige spørgsmål. Hvad med dem der gerne vil komme og spille brætspil, men ikke nødvendigvis deltage i nogen turnering. Det er måske ikke muligt?
Eller spurgt anderledes: Er det kun turnerings-spillene man kan spille? For det generer mig absolut ikke at skulle betale for at komme ind.
Post Reply