Spillere i Århus?

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
Post Reply
User avatar
Jacob Reinholdt
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Mon Jun 11, 2007 9:37 pm
Favoritspil: Gunslinger, Steam, Race for the Galaxy, Commands & Colors: Ancients osv.
Location: Århus

Spillere i Århus?

Post by Jacob Reinholdt »

Jeg forsøger at starte en spillegruppe op i Århus.

Udspillet:
Vi spiller brætspil - både "tyske" og "amerikanske".
Vi mødes en gang om måneden i gode lyse lokaler i Viby.
Vi hygger os

Jeg er 33 år. Uddannet folkeskolelærer. De foreløbige interesserede er, ligesom mig, også i starten af trediverne (dette er selvfølgelig ikke et krav - bare en oplysning).

Hvis du er interesseret eller har spørgsmål, så skriv meget gerne til mig.

Håber vi ses.

Jacob Reinholdt
User avatar
Aermord
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 30
Joined: Sat May 19, 2007 8:57 pm

Post by Aermord »

Hej Jacob,


Jeg har en del kontakter til folk i Århus området som måske kunne være med på din ide, incl. mig selv.

Et af initiativerne vi har kørende er en mailing liste (hvor der pt. vel er ca. 8-12 registrerede) hvor folk kan komme på hvis de er interesserede i et brætspil en gang imellem. Så inviterer man ved at sende en mail til alle på listen og får så svar tilbage af dem der kan møde op. Indtil videre har dette system fungereret fint hvor der altid ender med at være nok folk til at spille et eller andet.

Vi er efterhånden ved at have samlet en ret bred vifte af spil, så der skulle være noget for enhver smag og du og dine venner er meget velkomne til at komme på listen - og jeg tror at en fast aften om måneden med brætspil, som den du tilbyder, vil interessere en del af dem der allerede står der. :)

Her er nogle af profilerne på BGG som pt. er på listen, hvis du vil vide lidt om hvilke spil der ligges inde med (jtspecial og blindangle er først kommet på listen for nyligt - derudover er der en del på mailing listen uden BGG profiler):

Jtspecial, Blindangle, Aratar, Aermord.
/Aermord

I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
User avatar
Jacob Reinholdt
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Mon Jun 11, 2007 9:37 pm
Favoritspil: Gunslinger, Steam, Race for the Galaxy, Commands & Colors: Ancients osv.
Location: Århus

Post by Jacob Reinholdt »

Hej "Aermord".
Tak for dit hurtige respons. Det lyder jo godt. Hvad siger du til at forsøge at samle en flok folk til en snak og selvfølgelig noget brætspil? Jeg vil foreslåg sidste søndag i august (d. 26) - så der er lidt tid at løbe på. Som sagt råder jeg over nogle gode lokaler med køkken lige ned til Brabrand søen.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Hej Jakob

Godt initiativ - nu hører jeg jo til i den anden side af Danmark ... men det lyder godt med gode lyse lokaler med adgang til køkken ...

Stony har lavet et google map med spillere i en anden tråd ... der kunne du jo også lægge din brugerprofil.

Held og lykke

Helle
User avatar
Jacob Reinholdt
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Mon Jun 11, 2007 9:37 pm
Favoritspil: Gunslinger, Steam, Race for the Galaxy, Commands & Colors: Ancients osv.
Location: Århus

Post by Jacob Reinholdt »

Tak Helle :D . God idé - det vil jeg gøre.
User avatar
Jacob Reinholdt
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Mon Jun 11, 2007 9:37 pm
Favoritspil: Gunslinger, Steam, Race for the Galaxy, Commands & Colors: Ancients osv.
Location: Århus

Post by Jacob Reinholdt »

Der har været flere positive tilbagemeldinger på idéen om en ny brætspilsgruppe, so here we go:

Ny brætspilsgruppe starter op i Århus.
Søndag d. 26. august kl. 14
mødes vi for første gang til en snak og selvfølgelig for at spille brætspil.

Udspillet er:
Vi spiller brætspil – både ”tyske” og ”amerikanske” – nye og gamle
Vi mødes en søndag, en gang om måneden i lokaler ved Brabrandsøen.
Vi hygger os

Jeg er 33 år og uddannet lærer. Jeg har spillet brætspil siden en gang i 80’erne, men savner at dyrke min hobby mere regelmæssigt.
Så hvis du også er til brætspil og gerne vil spille dem på månedsbasis, så mød op på Rugholmvej 110 sidste søndag i august - kl. 14.
Kort: (http://maps.google.dk/maps?f=q&hl=da&ge ... 29182&z=15)

Tilmeldning og spørgsmål: Skriv eller ring
Vi ses, og tag nogle spil med!
:D
Jacob Reinholdt, 20713630
User avatar
Aermord
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 30
Joined: Sat May 19, 2007 8:57 pm

Post by Aermord »

Hej Jacob,


Jeg er lidt usikker på hvor meget jeg kan komme søndag d. 26, da jeg skal være i Fredericia kl. 15.30, og være dernede i ca. 1-2 timer før jeg kan vende snuden tilbage mod Århus. Så lidt hurtigt hovedregning siger mig at jeg nok først kan være der ca. v. 18.30 - 19.00 tiden, hvis I da regner med at fortsætte så længe.

Hvis det også er et aftensforetagende, så bliver jeg der gerne nogle timer før jeg vender tilbage mod det midtjyske.

Er der nogle af mine spil på min BGG profil som du og dine venner evt. gerne ville prøve? - Så kan jeg nemlig tage dem med.

Mvh.

Rune
/Aermord

I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
User avatar
Jacob Reinholdt
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Mon Jun 11, 2007 9:37 pm
Favoritspil: Gunslinger, Steam, Race for the Galaxy, Commands & Colors: Ancients osv.
Location: Århus

Post by Jacob Reinholdt »

Hej Rune. Ærgeligt hvis du ikke kan komme. Det er svært at sige hvor lang tid søndagens "get together" kommer til at tage. Det er jo første gang. Men jeg håber da, at vi kan få spillet et eller andet. Ang. dine spil, så har du både titler som jeg har spillet - og gerne spiller igen; Tigris & Euphrates, Puerto Rico, Diplomacy. -Og titler som jeg ikke har prøvet, men meget gerne vil; Battleground: Fantasy Warfare, A Game of Thrones, Through the Desert, Wings of War og Wallenstein... Så der er da lidt at gå igang med :wink:

Håber du finder ud af det, og får mulighed for at kigge forbi

Ses, Jacob
User avatar
Jacob Reinholdt
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 16
Joined: Mon Jun 11, 2007 9:37 pm
Favoritspil: Gunslinger, Steam, Race for the Galaxy, Commands & Colors: Ancients osv.
Location: Århus

Post by Jacob Reinholdt »

Første gang gik godt. Vi mødes igen søndag d. 23 september kl. 14
Post Reply