Tyske internetbutikker ...

Her er man velkommen til at poste indlæg om udsalg og tilbud man har bemærket hos forhandlere. Forhandlere er også velkomne til selv at poste indlæg her. Det er endvidere her, man har mulighed for at koordinere fællesindkøb i ind- og udland.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3744
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 21 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Nå, så er det ikke Adam Spielt man skal benytte længere:
Dear gamers,

After one and a half years of tests, trials and experiments in the on-line business, we have reached the decision to cease selling games via mailorder. The decision was not easy for us. We have struggled to compete in a difficult environment, but we must realize that we did not succeed. The number of competitors that offer the same goods as we do, only for lower prices, lead to a severe decrease in turnover. We had to evaluate our business model. Did we purchase goods at overpriced conditions? Did we strive for too high a margin? We have constantly asked questions, and tried to fight costs with verve, until we reached a point where it was increasingly difficult for us to identify with the service we provided. Less than that is impossible, and even more: undesirable.
Therefore we ask for your understanding that we have to cancel all existing back- and pre-orders, effective immediately.
In a couple of days we will begin our clearance sale. All items in stock will be offered at reduced prices. Please use our on-line shop to order. Orders will be accepted and delivered only while supply lasts. Orders will be processed in chronological order, so the earlier an order is placed, the more likely it is to get all items desired.

We want to take the opportunity to thank you for the trust you expressed with your purchases over the last one and a half years.

Kind regards

Your
ADAMSpielt Team
Ærgerligt, for Adam Spielt har i mange år været en af de bedste og mest stabile tyske internetforhandlere (og en af de få der tager kreditkort). :(
What are you, like 80?
Senest købt: Pax Penning, Prey Another Day
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14645
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 463 times
Been thanked: 663 times
Contact:

Post by Frouvne »

Trist med Adam Spielt - men det er nok ikke sidste gang, man ser en on-line handlende tage denne beslutning. Adam Spielt har i forvejen ikke været de billigste, så de har skullet konkurrere på noget andet og kunderne er jo nok ikke de mest trofaste, når det gælder on-line handel...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Frouvne wrote:Trist med Adam Spielt - men det er nok ikke sidste gang, man ser en on-line handlende tage denne beslutning. Adam Spielt har i forvejen ikke været de billigste, så de har skullet konkurrere på noget andet og kunderne er jo nok ikke de mest trofaste, når det gælder on-line handel...
Kunderne er tit nogle fedthase - jeg er i hvert fald. Men så kan vi jo glæde os til udsalget. Der er ikke noget så skønt, som når en butik dør, og gribbene får hamstret spil :lol: - jeg har prøvet det før og er frisk. Dog skal jeg lige se om jeg har skillinger på kistebunden, da jeg allerede er ude med riven på ebay, hvor jeg samler lidt sammen fra buergerberatung, der sælger ud.
Danny Rasmussen
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2971
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 214 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg har fået samme mail, og ja det er da lidt trist. Har kun købt fra dem en enkel gang, men da var deres service upåklagelig..
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5132
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 509 times
Been thanked: 566 times

Post by Gunness »

Jeg har lige placeret min første ordre hos en tysk internet-shop (All-Games). Ud over lidt forvirring over, om de tager PayPal eller ej fra danske kunder (deres site siger nej, deres kontaktmail siger ja), så blev jeg lidt paf over, at alle de oplyste priser viste sig at være uden moms. Det var lidt af en streg i regningen og kuldkastede en masse fine beregninger.
Er det standard på de øvrige sites, at priserne angives uden moms? Det er da en smule irriterende.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Gunness wrote:Jeg har lige placeret min første ordre hos en tysk internet-shop (All-Games). Ud over lidt forvirring over, om de tager PayPal eller ej fra danske kunder (deres site siger nej, deres kontaktmail siger ja), så blev jeg lidt paf over, at alle de oplyste priser viste sig at være uden moms. Det var lidt af en streg i regningen og kuldkastede en masse fine beregninger.
Er det standard på de øvrige sites, at priserne angives uden moms? Det er da en smule irriterende.
Angives uden moms...
Det lyder underligt, Jacob.
Så du mener, at det skulle blive dyrere?
Og nej, vi har handlet mange steder og det er ikke set før, og heller ikke hos All-games ... det kan være, at der er sket en fejl.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Vær i øvrigt opmærksom på, at man kan vælge engelsk sprog på siden.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5132
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 509 times
Been thanked: 566 times

Post by Gunness »

Jeg har allerede valgt engelsk, men tak for tippet. Jeg ser lige, hvad melding de giver.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Gunness wrote:Jeg har allerede valgt engelsk, men tak for tippet. Jeg ser lige, hvad melding de giver.
Jeg er meget interesseret i hvad du finder ud af. Jeg er nemlig meget interesseret i en forretning inden for EU hvor jeg
1. Kan forstå sproget på siden
2. Kan købe de spil jeg er interesseret i (de store fra ff osv, og små tyske)
3. Kan betale over nettet

Jeg når vist ikke at give nogle spil væk som var planen, men så må det blive næste år.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5132
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 509 times
Been thanked: 566 times

Post by Gunness »

qute wrote:Jeg er meget interesseret i hvad du finder ud af.
Beklager det sene svar - jeg havde glemt tråden midt i alle de andre.
Finalen på historien med All Games blev, at det var en fejl med momsen og at den oprindelige pris passede. Spillene er netop kommet med Post DK i dag, og ud over den enlige bøf har servicen fra AG været upåklagelig. Hermed anbefalet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: An Age Contrived, Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Det er også altid et forsøg værd at slå et smut forbi http://www.Amazon.de

Det havde f.eks Tide of Iron til ca 414,- inc. fragt.

Man kan selvf. betale med kredikort, de har en glimrende Track & Trace funktion (hvilket jeg syntes er et ret stort plus).
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Er du sikker på at forsendelse er kostenlos? Jeg tror kun det gælder inden for Tyskland, Østring og Lichenstein (meeeen mit tyske er ikke tip top tunet).

Update: Jeg forsøgte lige at bestille det, og prisen blev sørme Gesamtbestellwert: EUR 55,71 = 420.61 kroner. (Og jeg huskede at afbryde min handel).
Erik Mejer Hansen wrote:Det er også altid et forsøg værd at slå et smut forbi http://www.Amazon.de

Det havde f.eks Tide of Iron til ca 414,- inc. fragt.

Man kan selvf. betale med kredikort, de har en glimrende Track & Trace funktion (hvilket jeg syntes er et ret stort plus).
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Der er ikke gratis fragt.
"Verpackung & Versand: EUR 6,00".

Samlet pris blev 55.71 EUR
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

I sidste uge fik jeg omsider de spil jeg havde bestilt hos 12.spiel.de d. 11. december sidste år. De var lidt sløve i Tyskland til at sende, hvilket de først gjorde d. 27. december. Og det blev ikke bedre af at DPD var nogle fvckhoveder - lang historie som jeg ikke orker at skrive. Spillene røg nemlig retur til Tyskland, og jeg ringede til 12.spiel.de, hvor jeg fik en snak med en utrolig sød kvinde. Spillene blev sendt igen, og så fik jeg dem da. Der var ikke noget pjat fra 12's side. De er sgu fine, men de kan altså være lidt sløve. Jeg havde bestilt spil for ca. 3000 kr. Og de blev sendt i 2 pakker pga. deres grumme vægt - den ene pakke vejede lige under 20 kg og den anden lå på ca. 13 kg! Men fragtprisen var stadig kun 10 Euro, og det synes jeg var cool.
Danny Rasmussen
User avatar
MesterLars
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 281
Joined: Thu Dec 21, 2006 2:02 pm
Favoritspil: Twilight Struggle, 1989, Imperial, Puerto Rico, Trough the Ages, Brass, Cyclades, Age of Empires III, Terra Mystica, Dominant Species, Chaos in the Old World
Location: Frederiksberg

Post by MesterLars »

Endnu en anbefaling af http://www.all-games.de herfra.
Betalte via bankoverførsel og de sendte spillene samme dag de modtog pengene.

Styrke: Stort udvalg, billig fragt (5€), levering med postdk
Svagheder: utrolig uintuitiv hjemmeside :)

PS:
Modtog Imperial & Friedrich igår. Det blev ialt 538 kr. med fragt.
Fik endda spillet en 4 player Imperial i aftes - godt spil!!
Image
Post Reply