Spil den 7. september

Find spillevenner ud fra geografiske og spilmæssige præferencer. Her kan såvel enkelte brugere som klubber annoncere efter interesserede.
User avatar
lara
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Thu Aug 09, 2007 9:54 pm
Location: 2100 København Ø

Post by lara »

Frouvne wrote:
Helle wrote:[...] jeg håber godt nok ikke, at lara er lige så tossede, som du og du ... kræver blå i tide og utide

Helle
Det er der vel ingen grund til at tro... :D

Image
Nu er Cookie Monster nu en gang blå...
- men han havde været skønnere i lilla :)


Forresten: det lyder som en god plan at vi mødes "omklædte" og "kampklare" kl. 18 :wink:
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Det lyder som en situation, der godt kunne udvikle sig lidt, som jeg foregav, da jeg prøvede at lave en gamer's parleur:

http://www.boardgamegeek.com/geeklist/21335

Det er helt tilfældigt, at jeg i eksemplerne har taget udgangspunkt i blå. 8)
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

lara wrote:Once upon a time... er ikke lige min stil, så hvis der er alternativer...
Jeg har aldrig prøvet det, så jeg vil undlade at udtale mig. :)
Men måske vi skulle kaste nogle forslag ud i luften, for at se om der er nogen af dem der er bredere tilslutning til...?

Der har (endnu) ikke været indvendinger mod Graenaland, så jeg vil næsten formode at det bliver aftenens "hoved-spil"...?
Så hvad vi end når derudover, skal nok være af en kortere varighed. Max 1½ times anslået spilletid. Eller måske max 1 time, når man også skal forvente at der skal forklares regler...?

Jeg tillader mig at lave en formodning. Så må I bare sige til hvis jeg tager fejl. Med en del spillere med lavt testestoron-niveau (a.k.a. kvinder), formoder jeg at spil fyldt med direkte konflikt og krig er dårlige kandidater?

Jeg kan forestille mig følgende kandidater:
Taj Mahal
Amun-Re
Princes of Florence
Puerto Rico
Medici *
Ra
Santiago
Maharaja Palace Building in India
Through the Desert *
Web of Power

* = Spil hvor jeg ikke kan medbringe et eksemplar

Så må folk jo sige til/fra eller foreslå noget helt andet. :)
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Stony wrote:
lara wrote:Once upon a time... er ikke lige min stil, så hvis der er alternativer...
Jeg har aldrig prøvet det, så jeg vil undlade at udtale mig. :)
Men måske vi skulle kaste nogle forslag ud i luften, for at se om der er nogen af dem der er bredere tilslutning til...?

Der har (endnu) ikke været indvendinger mod Graenaland, så jeg vil næsten formode at det bliver aftenens "hoved-spil"...?
Så hvad vi end når derudover, skal nok være af en kortere varighed. Max 1½ times anslået spilletid. Eller måske max 1 time, når man også skal forvente at der skal forklares regler...?

Jeg tillader mig at lave en formodning. Så må I bare sige til hvis jeg tager fejl. Med en del spillere med lavt testestoron-niveau (a.k.a. kvinder), formoder jeg at spil fyldt med direkte konflikt og krig er dårlige kandidater?

Jeg kan forestille mig følgende kandidater:
Taj Mahal (ok, hvis jeg ikke skal spille det lørdag også)
Amun-Re (ok men har en vis tyngde af et andet spil at være)
Princes of Florence (ok)
Puerto Rico (ikke et favoritspil, men det skal nok have en chance til)
Medici * (ok, vil gerne, men kender ikke reglerne)
Ra (ok - længe siden jeg har prøvet)
Santiago (fint, vil gerne lære)
Maharaja Palace Building in India (sikkert for langt)
Through the Desert * (introducerer gerne)
Web of Power (kender intet til, men er da frisk nok)

* = Spil hvor jeg ikke kan medbringe et eksemplar

Så må folk jo sige til/fra eller foreslå noget helt andet. :)
Dine gisninger, formodninger og antagelser er vel nogenlund i plet, som de vel vanligvis også er, og du har på sædvanligvis forsøgt skabt et overblik ...

Vi har de spil du ikke har, så hvis det bliver dem, så klarer vi sagtens det - til din liste kunne jeg tilføje:

Modern Art (trænger til et gensyn)
Around the world in 80 days (vil gerne have prøvet)
Merchants of Amsterdam (vil også gerne have prøvet)

...

Helle
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Jeg tillader mig at lave en formodning. Så må I bare sige til hvis jeg tager fejl. Med en del spillere med lavt testestoron-niveau (a.k.a. kvinder), formoder jeg at spil fyldt med direkte konflikt og krig er dårlige kandidater? [...]
Jeg syntes ikke umiddelbart at tråden danner grundlag for en sådan formodning! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Der er jo allerede en række gode bud... (f.eks. så jeg dog ikke lige Beowulf: The Legend på listen :P ). Vi kunne alternativt også prøve en række småspil, der passer til dagsformen. Jeg vil f.eks. gerne have prøvet Bunte Runde og Hick Hack in Gackelwack.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Frouvne wrote:Der er jo allerede en række gode bud... (f.eks. så jeg dog ikke lige Beowulf: The Legend på listen :P ). Vi kunne alternativt også prøve en række småspil, der passer til dagsformen. Jeg vil f.eks. gerne have prøvet Bunte Runde og Hick Hack in Gackelwack.
Jamen, jeg er da også frisk på vores hovedspil og så fylde op med mellemlange fillers ... hvis det er sådan du foreslår det .... I så fald bliver der også taget hensyn til flexibilitet i forhold til, at nogle (!) har langt hjem ...

Beowulf kender jeg intet til ...
User avatar
lara
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Thu Aug 09, 2007 9:54 pm
Location: 2100 København Ø

Post by lara »

Helle wrote:
Stony wrote: Der har (endnu) ikke været indvendinger mod Graenaland, så jeg vil næsten formode at det bliver aftenens "hoved-spil"...?
Så hvad vi end når derudover, skal nok være af en kortere varighed. Max 1½ times anslået spilletid. Eller måske max 1 time, når man også skal forvente at der skal forklares regler...?

Jeg kan forestille mig følgende kandidater:
Taj Mahal (ok, hvis jeg ikke skal spille det lørdag også)
Amun-Re (ok men har en vis tyngde af et andet spil at være)
Princes of Florence (ok)
Puerto Rico (ikke et favoritspil, men det skal nok have en chance til)
Medici * (ok, vil gerne, men kender ikke reglerne)
Ra (ok - længe siden jeg har prøvet)
Santiago (fint, vil gerne lære)
Maharaja Palace Building in India (sikkert for langt)
Through the Desert * (introducerer gerne)
Web of Power (kender intet til, men er da frisk nok)
Modern Art (trænger til et gensyn)
Around the world in 80 days (vil gerne have prøvet)
Merchants of Amsterdam (vil også gerne have prøvet)
Frouvne wrote: Der er jo allerede en række gode bud... (f.eks. så jeg dog ikke lige Beowulf: The Legend på listen ). Vi kunne alternativt også prøve en række småspil, der passer til dagsformen. Jeg vil f.eks. gerne have prøvet Bunte Runde og Hick Hack in Gackelwack.
Ja, det lader til at hovedspillet bliver Graenaland.

Nu har jeg kun prøvet et par af de ovennævnte titler. Puerto Rico er altid godt! Around the World... har jeg prøvet en del gange efterhånden, så det kan jeg introducere, hvis I andre ønsker at prøve det. Ellers er jeg frisk på at lære (flere) nye spil :D
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Graenaland er fjong med mig.

Jeg ved ikke, hvor lang tid ud på aftenen, jeg bliver (der er jo altid DSB at tage hensyn til!), så hvor mange fillers jeg kan nå at være med til, ved jeg ikke endnu. Jeg kan dog godt tænke mig at prøve Modern Art eller måske Medici.

... og Allan... det der Beowulf kan du godt glemme alt om ;)
Post Reply