Når det så er sagt, så skuffede Age of Empires III: The Age of Discovery mig desværre på et punkt. I beskrivelsesteksten på Boardgamegeek hedder det om spillet:
Op til spillets udgivelse så man masser af billeder af den flotte grafik og de imponerende figurer. I praksis finder jeg dem dog alt andet end imponerende. At spillet i bund og grund er et eurogame er jeg fuldkommen enig i og ih hvor jeg dog savner nogle trækuber! For mig gør enhederne spillet temmelig uoverskueligt bl.a. fordi flere af dem ligner hinanden til forveksling. Som pointmarkører er de intet mindre end en katastrofe!Age of Empires III: The Age of Discovery feature beautiful artwork from the PC game and from renowned artist Paul Niemeyer, but is a typical eurogame. Age of Empires III have hundreds of plastic figures, including ships, doubloons, colonists, merchants, captains, missionaries and soldiers.
Men, men: Det er lykkedes Glenn Drover at lave et solidt spil og det er værd at bemærke! At jeg så kan have nogle problemer med, at jeg finder det en smule plat, at man hæfter sig op på en computer-titel uden at spillet har mere med det at gøre, end det viser sig ved gennemspilningen og så de ovenstående anker, det kan man heldigvis fuldkommen se bort fra i dette tilfælde, da der faktisk gemmer sig et godt eurogame i denne ærke-amerikanske indpakning!