Sparringspartner søges
- Stony
- 5000+ indlæg
- Posts: 9179
- Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Location: Taastrup
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 116 times
Sparringspartner søges
Jeg har efterhånden en del små design-projekter i diverse færdighedsgrader, men formår ikke helt at få tingene i mål. Der er ting jeg ikke lige kan finde en tilfredsstillende løsning på, eller jeg går til tider lidt i stå, og vender så tilbage efter nogen tid.
Jeg tror jeg trænger til en sparringspartner. Jeg smider gerne et af mine egne eksisterende projekter ind, og vil i så fald betragte en sparringspartner som meddesigner på linie med mig selv, uanset hvor meget der er lavet af hhv mig og dig. Der kan også startes på et helt andet projekt, eller et eller andet du selv er igang med.
Jeg kunne bare godt tænke mig at forsøge at arbejde med andre om tingene, istedet for helt alene og for mig selv.
Jeg tror jeg trænger til en sparringspartner. Jeg smider gerne et af mine egne eksisterende projekter ind, og vil i så fald betragte en sparringspartner som meddesigner på linie med mig selv, uanset hvor meget der er lavet af hhv mig og dig. Der kan også startes på et helt andet projekt, eller et eller andet du selv er igang med.
Jeg kunne bare godt tænke mig at forsøge at arbejde med andre om tingene, istedet for helt alene og for mig selv.
Sjovt, at du kommer op med dette nu.
Jeg har selv gået og tænkt det samme med mine egne spil.
Jeg overvejede, at man kunne lave en brainstorming gruppe for dem, som gik og roede med egne designs. Her kunne man mødes, diskutere ideer, mekanismer og søge frisk blod, da man har det med, at stirre sig blind på sine egne værker.
Jeg ved dog ikke, om der er nok til en sådan gruppe men folk kan jo eventuel melde tilbage.
Jeg er selv i gang med et spil, som jeg er ved, at skabe komponenter til så jeg kan afprøve den bærende mekanik. Hvis den fungere (den er blevet justeret og ændret et utal af gange) vil jeg gå videre med pynten på lagkagen og ind justere balancen.
Quid pro quo:
Jeg vil meget gerne kikke på dine spil, hvis du vil lytte/prøve mit og diskutere eventuelle forbedringer/ideer.
Jeg har selv gået og tænkt det samme med mine egne spil.
Jeg overvejede, at man kunne lave en brainstorming gruppe for dem, som gik og roede med egne designs. Her kunne man mødes, diskutere ideer, mekanismer og søge frisk blod, da man har det med, at stirre sig blind på sine egne værker.
Jeg ved dog ikke, om der er nok til en sådan gruppe men folk kan jo eventuel melde tilbage.
Jeg er selv i gang med et spil, som jeg er ved, at skabe komponenter til så jeg kan afprøve den bærende mekanik. Hvis den fungere (den er blevet justeret og ændret et utal af gange) vil jeg gå videre med pynten på lagkagen og ind justere balancen.
Quid pro quo:
Jeg vil meget gerne kikke på dine spil, hvis du vil lytte/prøve mit og diskutere eventuelle forbedringer/ideer.
Jeg har det sådan lidt svært med tiden lige for ... tiden. Men ellers har jeg to (måske lidt flere) projekter, jeg godt kunne tænke mig at komme videre med. Et der er tæt på at have noget der er spilbart - men som ikke er der endnu (mit første soloprøvespil virkede ikke), og et andet galaktisk monster, der kun er på idestadiet. Så jeg kunne godt lokkes til at være med til et eller andet.
Jesper
Jesper
Tobias wrote:Sjovt, at du kommer op med dette nu.
Jeg har selv gået og tænkt det samme med mine egne spil.
Jeg overvejede, at man kunne lave en brainstorming gruppe for dem, som gik og roede med egne designs. Her kunne man mødes, diskutere ideer, mekanismer og søge frisk blod, da man har det med, at stirre sig blind på sine egne værker.
Jeg ved dog ikke, om der er nok til en sådan gruppe men folk kan jo eventuel melde tilbage.
Jeg er selv i gang med et spil, som jeg er ved, at skabe komponenter til så jeg kan afprøve den bærende mekanik. Hvis den fungere (den er blevet justeret og ændret et utal af gange) vil jeg gå videre med pynten på lagkagen og ind justere balancen.
Quid pro quo:
Jeg vil meget gerne kikke på dine spil, hvis du vil lytte/prøve mit og diskutere eventuelle forbedringer/ideer.
Jesper Rugård Jensen
Vi kunne jo starte med et møde - og så præsentere en idé/udfordring hver især, og så se på hvor det leder hen.
Mit ene spil tror er jeg er for småt til at dele... Men det andet kunne måske med held smides sammen med et andet - galaktisk kolonisation er et stort emne.
Under alle omstændigheder kunne det være en måde at samle tankerne på.
Jesper
Mit ene spil tror er jeg er for småt til at dele... Men det andet kunne måske med held smides sammen med et andet - galaktisk kolonisation er et stort emne.
Under alle omstændigheder kunne det være en måde at samle tankerne på.
Jesper
Stony wrote:Som jeg læser det, så søger I begge nogen at "spille bold med", som kan kaste bolden retur, end en egentlig med-designer?
Det har jeg det sådan set også fint med.
Jesper Rugård Jensen
- Stony
- 5000+ indlæg
- Posts: 9179
- Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Location: Taastrup
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 116 times
Jeg forestiller mig også eventuelt delvis playtest af et spil. Dels for at få noget feedback eller sågar nye idéer smidt i hovedet, men også fordi man har nogle idéer, som man forsøger at lægge ind i spillet. Og det er den idé man selv ser på brættet, men folk der ikke kender til den bagvedliggende idé, ser det med helt andre øjne, og så bliver det måske ikke som det var tænkt.
Inden vi drøner ud af en tangent: Er der andre interesserede?
Inden vi drøner ud af en tangent: Er der andre interesserede?
Helt enig, det er også den slags jeg tror jeg kan bruge - men først og fremmest tror jeg at jeg har behov for en slags afpudsning/mekanisme-snak.
Stony wrote:Jeg forestiller mig også eventuelt delvis playtest af et spil. Dels for at få noget feedback eller sågar nye idéer smidt i hovedet, men også fordi man har nogle idéer, som man forsøger at lægge ind i spillet. Og det er den idé man selv ser på brættet, men folk der ikke kender til den bagvedliggende idé, ser det med helt andre øjne, og så bliver det måske ikke som det var tænkt.
Inden vi drøner ud af en tangent: Er der andre interesserede?
Jesper Rugård Jensen
-
- 1000+ indlæg
- Posts: 1595
- Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
- Location: 3660
- Stony
- 5000+ indlæg
- Posts: 9179
- Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Location: Taastrup
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 116 times
Jeg skal måske lige smide et par ord om hvad jeg søger, da det i øjeblikket (endnu) ikke er spil-testere.
Spil-testere er først når spillet nærmer sig noget man kan kalde for en beta-version. En næsten færdig udgave, som kan spilles fra ende til anden. På det tidspunkt kan (næsten) alle erfarne spillere benyttes.
Det jeg søger her, er andre designere, da de spil jeg har i tankerne ikke er på et stadie, hvor jeg selv vurderer det klar til spiltest. Nogle spil er kun i idé stadierne.
Der er efterhånden en del mennesker der har tilbudt at spilteste, og det sætter jeg naturligvis stor pris på. Og en skønne dag skal jeg nok følge op på det. Men altså ikke før jeg selv føler det er klar. Og det er med det i mente, at spillet skal være tilpas modnet, og ikke så smækfyldt med fejl, at det giver en reel spiloplevelse. Ellers tror jeg man hurtigt løber tør for spiltestere, da folk næppe har lyst til at "spilde deres tid" en anden gang.
Spil-testere er først når spillet nærmer sig noget man kan kalde for en beta-version. En næsten færdig udgave, som kan spilles fra ende til anden. På det tidspunkt kan (næsten) alle erfarne spillere benyttes.
Det jeg søger her, er andre designere, da de spil jeg har i tankerne ikke er på et stadie, hvor jeg selv vurderer det klar til spiltest. Nogle spil er kun i idé stadierne.
Der er efterhånden en del mennesker der har tilbudt at spilteste, og det sætter jeg naturligvis stor pris på. Og en skønne dag skal jeg nok følge op på det. Men altså ikke før jeg selv føler det er klar. Og det er med det i mente, at spillet skal være tilpas modnet, og ikke så smækfyldt med fejl, at det giver en reel spiloplevelse. Ellers tror jeg man hurtigt løber tør for spiltestere, da folk næppe har lyst til at "spilde deres tid" en anden gang.
- Helle
- 5000+ indlæg
- Posts: 5493
- Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
- Location: 2900 Hellerup
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 4 times
- Contact:
Hej Stony
Jeg kunne synes, at det var sjovt at være med på et projekt - og komme med ideer mm (som tidligere nævnt spiltester jeg naturligvis også gerne) - men jeg kunne synes, at det var sjovt med et mindre projekt - et projekt, hvor spillet var planlagt til at vare op til måske 45 min - og til også at ramme eksempelvis kærester til spillere mm ... men samtidig meget gerne med noget "hovedarbejde" så hvis du engang går i stå på et sådan projekt, så kunne jeg synes, at det var sjovt....
Lange og store projekter med sindsygt mange brikker mm - det overlader jeg trygt til andre ... og heldigvis lader det til, at der er nok interesserede.
Helle
Jeg kunne synes, at det var sjovt at være med på et projekt - og komme med ideer mm (som tidligere nævnt spiltester jeg naturligvis også gerne) - men jeg kunne synes, at det var sjovt med et mindre projekt - et projekt, hvor spillet var planlagt til at vare op til måske 45 min - og til også at ramme eksempelvis kærester til spillere mm ... men samtidig meget gerne med noget "hovedarbejde" så hvis du engang går i stå på et sådan projekt, så kunne jeg synes, at det var sjovt....
Lange og store projekter med sindsygt mange brikker mm - det overlader jeg trygt til andre ... og heldigvis lader det til, at der er nok interesserede.
Helle
Hvis geografi ikke er nogen hindring, Stony, så er jeg villig til at gøre et forsøg på at 'med designe' på dine ideer. Jeg har selv en ide liggende på opstartsstadiet som måske også kunne inddrages.
Send mig evt. en PM med detaljer hvis du lyster.
Send mig evt. en PM med detaljer hvis du lyster.
/Aermord
I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
I do not love the bright sword for its sharpness, nor the arrow for its swiftness, nor the warrior for his glory. I love only that which they defend. -- Faramir (J.R.R. Tolkien)
- Stony
- 5000+ indlæg
- Posts: 9179
- Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
- Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
- Location: Taastrup
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 116 times
Pyha. Det er jo lige så man får sved på panden.
Det vil nok være nødvendigt at være lidt selektiv her. Ikke fordi der er nogen jeg har lyst til at vælge fra, men hvis man først indgår et samarbejde, bør man også sikre sig, at man har ressourcerne til at gøre noget ved det. Og jeg har altså ikke ressourcer til at være engageret i tre-fire samtidige projekter.
Omvendt skal folk være hjertens velkomne til at skrive, hvis de har et eller andet, hvor det kunne være rart at en anden person så på det med friske øjne.
Jeg tror gerne jeg vil stikke hovederne sammen med Tobias og Jesper. Nok mest fordi det så vil være muligt at mødes face-to-face, såfremt det måtte være nødvendigt. Hvis der er andre der render med en lille designer i maven, som har lyst til at slutte sig til "Danish Boardgame Design Brainstorm Group", er jeg sikker på de vil være velkomne.
Det vil nok være nødvendigt at være lidt selektiv her. Ikke fordi der er nogen jeg har lyst til at vælge fra, men hvis man først indgår et samarbejde, bør man også sikre sig, at man har ressourcerne til at gøre noget ved det. Og jeg har altså ikke ressourcer til at være engageret i tre-fire samtidige projekter.
Omvendt skal folk være hjertens velkomne til at skrive, hvis de har et eller andet, hvor det kunne være rart at en anden person så på det med friske øjne.
Jeg tror gerne jeg vil stikke hovederne sammen med Tobias og Jesper. Nok mest fordi det så vil være muligt at mødes face-to-face, såfremt det måtte være nødvendigt. Hvis der er andre der render med en lille designer i maven, som har lyst til at slutte sig til "Danish Boardgame Design Brainstorm Group", er jeg sikker på de vil være velkomne.