Anbefalinger søges: Situation Comedy

Alt hvad der ikke umiddelbart hører ind under de øvrige fora.
User avatar
Hammeren
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 53
Joined: Wed Jan 25, 2012 4:03 pm
Location: 6950

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Hammeren »

Lige mit besyv angående serie jeg finder interresant.

Jeg er stor Sci-Fi junkie derfor kan jeg klart anbefale Stargate:SG1, Stargate:Atlantis samt også den sidste spinoff Stargate:Universe. Den sidste dog den der er mindst i.

Ser også Battlestar, også en stor anbefaling der.

Der udover er jeg faldet fuldstændigt for Supernatural der dækker mit behov for det overnaturlige rimelig godt, og super personskildring.

The Walking Dead er også en anbefaling værd, det er den serie der giver mig et zombie kick. :)

Er lige begyndt at se Sherlock, den britiske serie om den kære sherlock udspillet i et moderne scenarie. Serien er yderst morsom, og afsnittene er på ca 1½ time hver, dog kun 3 i hver sæson.

Har desuden set noget af Warehouse 13, den fangede mig ikke helt på skuespiller siden, men synes godt om ideen i serien så måske jeg se noget mere af den senere.

Og de nyeste skud på serie stammen er Grimm igen en serie i den moderne verden baseret på historier fra fortiden, ganske fængende serie, kan ses på Tv3.

Alcatraz er absolut den nyeste jeg ser, serien omhandler det berømte fængsel i San Fran bay, en legende jeg finder spændende så følger interreseret med i serien. Kan ses på Kanal 5, lige startet i weekenden.
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Robert »

Hammeren wrote:Lige mit besyv angående serie jeg finder interresant.

Jeg er stor Sci-Fi junkie derfor kan jeg klart anbefale Stargate:SG1, Stargate:Atlantis samt også den sidste spinoff Stargate:Universe. Den sidste dog den der er mindst i.

Ser også Battlestar, også en stor anbefaling der.
Enig. Som Sci-Fi junkie er det desuden helt umuligt at komme udenom Babylon 5, som desværre aldrig har været vist på dansk TV. God historie med fantastiske personskildringer.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Hammeren
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 53
Joined: Wed Jan 25, 2012 4:03 pm
Location: 6950

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Hammeren »

Robert wrote:
Hammeren wrote:Lige mit besyv angående serie jeg finder interresant.

Jeg er stor Sci-Fi junkie derfor kan jeg klart anbefale Stargate:SG1, Stargate:Atlantis samt også den sidste spinoff Stargate:Universe. Den sidste dog den der er mindst i.

Ser også Battlestar, også en stor anbefaling der.
Enig. Som Sci-Fi junkie er det desuden helt umuligt at komme udenom Babylon 5, som desværre aldrig har været vist på dansk TV. God historie med fantastiske personskildringer.
Tror nu nok den bliver vist på en af SBS kanalerne.
User avatar
Hammeren
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 53
Joined: Wed Jan 25, 2012 4:03 pm
Location: 6950

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Hammeren »

Faktisk på 6'eren, men midt om natten.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Helle wrote: Du skulle vel aldrig lige være blevet 36 vel????? Årsunge ....
Nope - 34 i fysiske år :)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Jens_Hoppe wrote:Firefly er god. Det er Mad Men selvfølgelig også. BSG er mere svingende, men sidste afsnit var meget godt. ;-)

I øjeblikket ser jeg mest Carnivale og Peep Show.
Vi har lige lånt 2. sæson af Carnivale af en af vores venner, og jeg har det lidt ambivalent med at skulle se den, for ligesom med Firefly er det en rigtig god serie, der stoppede alt for tidligt. Så det føles en anelse som selvpineri at skulle se mere uden at få en ordentlig afslutning på serien.

Peep Show har jeg ikke hørt om. Kan den anbefales - og i så fald hvorfor?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Helle »

Andrea wrote:
Helle wrote: Du skulle vel aldrig lige være blevet 36 vel????? Årsunge ....
Nope - 34 i fysiske år :)
Hmmmm, hvorfor så 1976 ???? Helle undrer sig!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Helle wrote: Hmmmm, hvorfor så 1976 ???? Helle undrer sig!
Empiriske undersøgelser viser, at Gunness kun accepterer film og serier, der er produceret før 1976 ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

Skal man se en serie, der virkelig rykker, er der ingen vej udenom Breaking Bad! Den bedste serie jeg har set i laaaang tid!

På den humoristiske front underholder jeg mig for tiden med Eastbound & Down og Community.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Jens_Hoppe »

Andrea wrote:Peep Show har jeg ikke hørt om. Kan den anbefales - og i så fald hvorfor?
Ja! Det er britisk humor, og det er fantastisk.

Serien er lavet af de engelske komikere David Mitchell og Michael Webb, som også står bag sketch-showet "That Mitchell and Webb Look". Peep Show er deres forrige projekt, og det er en hysterisk morsom sitcom, hvor man følger to (på hver deres måde) kiksede fyre i London. Se den, se den! :)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5127
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 505 times
Been thanked: 559 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Gunness »

Andrea wrote:
Helle wrote: Hmmmm, hvorfor så 1976 ???? Helle undrer sig!
Empiriske undersøgelser viser, at Gunness kun accepterer film og serier, der er produceret før 1976 ;)
(Psssst, Helle, det handler om, at stakkels ADD-ramte Andrea ikke kan forstå, at nogle af os af og til ser ting, der er mere end 10 år gammelt og/eller ikke er sci-fi eller fantasy ;))
Selvfølgelig accepterer jeg kun gammelt ragelse - jeg går udelukkende i biografen 40-45 gange om året for at håne moderne produktioner!
I øvrigt var 1976 et exceptionelt kedeligt filmår ;)

Andrea, jeg har hørt, at man godt kan få lærepengene tilbage fra det der empirikursus! :lol:
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Nucleum, Endless Winter, Lands of Galzyr, Pandemic Leg. S0, Oak, Botany, 7th Citadel
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Gunness wrote: Empiriske undersøgelser viser, at Gunness kun accepterer film og serier, der er produceret før 1976 ;)(Psssst, Helle, det handler om, at stakkels ADD-ramte Andrea ikke kan forstå, at nogle af os af og til ser ting, der er mere end 10 år gammelt og/eller ikke er sci-fi eller fantasy ;))
Selvfølgelig accepterer jeg kun gammelt ragelse - jeg går udelukkende i biografen 40-45 gange om året for at håne moderne produktioner!
I øvrigt var 1976 et exceptionelt kedeligt filmår ;)

Andrea, jeg har hørt, at man godt kan få lærepengene tilbage fra det der empirikursus! :lol:
Det hedder AD&D-kursus! *scorer lige fem nørdpoints der!*
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Andrea »

Hammeren wrote:Lige mit besyv angående serie jeg finder interresant.

Jeg er stor Sci-Fi junkie derfor kan jeg klart anbefale Stargate:SG1, Stargate:Atlantis samt også den sidste spinoff Stargate:Universe. Den sidste dog den der er mindst i.

Ser også Battlestar, også en stor anbefaling der.

Der udover er jeg faldet fuldstændigt for Supernatural der dækker mit behov for det overnaturlige rimelig godt, og super personskildring.

The Walking Dead er også en anbefaling værd, det er den serie der giver mig et zombie kick. :)

Er lige begyndt at se Sherlock, den britiske serie om den kære sherlock udspillet i et moderne scenarie. Serien er yderst morsom, og afsnittene er på ca 1½ time hver, dog kun 3 i hver sæson.

Har desuden set noget af Warehouse 13, den fangede mig ikke helt på skuespiller siden, men synes godt om ideen i serien så måske jeg se noget mere af den senere.

Og de nyeste skud på serie stammen er Grimm igen en serie i den moderne verden baseret på historier fra fortiden, ganske fængende serie, kan ses på Tv3.

Alcatraz er absolut den nyeste jeg ser, serien omhandler det berømte fængsel i San Fran bay, en legende jeg finder spændende så følger interreseret med i serien. Kan ses på Kanal 5, lige startet i weekenden.
Jeg vil så gerne holde af The Walking Dead (der er jo ZOMBIER!), men jeg må indrømme, at karakterbeskrivelserne kunne skrives bedre af en 15-årig rollespiller... de er simpelthen for tynde og klichéprægede. Håber at 2. sæson er bedre end 1. sæson, for den var noget letbenet (bortset fra de to første afsnit - de var sweet!)

Overvejer kraftigt Alcatraz, for oplægget ser interessant ud. Sig gerne til, hvis den fortsætter med at være fængende :)


Hm, denne tråd er jo pænt farlig. Pt. er vi i gang med at se Mad Men, og nu har vi så første sæson af Game of Thrones og The Wire liggende - og om lidt modtager jeg de to første sæsoner af How I Met Your Mother og første sæson af Breaking Bad. ... og så er jeg ikke en gang nået til alle de serier, jeg har lyst til at se, nu hvor andre har anbefalet dem. Jeg har jo slet ikke tid til, at det bliver sommer og dermed så lyst, at vi ikke får set serier i flere måneder :shock:
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by glorn »

du skal bare begynde at opføre dig som moren i "the guild" (endnu en serie). så har du rigelig tid til alt den nørden du skulle have lyst til.
David.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 656 times
Contact:

Re: Anbefalinger søges: Situation Comedy

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:Jeg er igang med at se Lie To Me, som også kører på fjerneren.
Jeg er perifært bekendt med den forskning i ansigtsudtryk der ligger til grund for serien, hvilket gør den en kende mere interessant.
Halvvejs igennem sæson 1 tænkte jeg at de nok ikke kunne blive ved med at finde på, men det lykkes nu alligevel forfatterne rimeligt godt at lave et oplæg til hvert afsnit, der virker frisk.
Så jeg er godt tilfreds.
Vi er lige nået igennem første sæson af Lie to Me og den var fængende nok til at vi nåede så langt. Jeg er dog ikke sikker på, at vi finder den næste sæson frem, da variationen virkede begrænset.
frouvne, administrator

Image
Post Reply