Hvad har du spillet i dag? December 2006

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

... dagen var så mættet med spiloplevelser, at jeg i skyndingen fuldkommen glemte, at vi også begge fik spillet Polarity for første gang. Et meget originalt lille spil, der i al sin enkelhed går ud på, at man skal balancere magneter i et magnetfelt... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Frouvne wrote:Så kom Blue Moon City på bordet. Blue Moon City skal nok få sin plads på spillebordet ved en del senere lejligheder. Dog er det nok sidste gang jeg spiller det med to spillere. Spillet bliver ikke intenst nok efter min smag og der bliver i perioder en voldsom fornemmelse af at der spilles solitaire-spil. Til gengæld er Stony, der ikke havde spillet spillet før, nu fuldt uddannet og klar til at kunne spille spillet på en kommende spilaften... ikk'?! :wink:
Blue Moon gav mig et positivt førstehåndsindtryk, men jeg tror heller ikke at spillet opnår sit potentiale med to spillere. Omvendt tror jeg det kan blive noget kaotisk med fire, hvor man bare er nødt til at springe til der hvor chancerne opstår, hvilket forhåbentlig er indenfor ens rækkevidde. Jeg tror at spillets "sweetspot" vil blive tre spillere. Men det må tiden vise.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Stony wrote:Blue Moon gav mig et positivt førstehåndsindtryk, men jeg tror heller ikke at spillet opnår sit potentiale med to spillere. Omvendt tror jeg det kan blive noget kaotisk med fire, hvor man bare er nødt til at springe til der hvor chancerne opstår, hvilket forhåbentlig er indenfor ens rækkevidde. Jeg tror at spillets "sweetspot" vil blive tre spillere. Men det må tiden vise.
Jeg er umiddelbart enig i din vurdering... og det vil passe mig fint, hvis det viser sig at holde stik, da 3 spillere er et af de vanskeligere antal spillere at finde gode spil til! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Vi sluttede nytårsaften af med at prøvespille Formula De, som vi længe har overvejet at erhverve os, og vi nåede at se nok til, at kæresten nu er overbevist om, at vi skal have det! Så er spørgsmålet blot i hvilken version...

Vi prøvede også et spøjst selskabs-/samarbejdsspil i løbet aftenen: N-Tropy.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:[...] Vi prøvede også et spøjst selskabs-/samarbejdsspil i løbet aftenen: N-Tropy.
Vil du dele lidt mere af oplevelsen med os andre? Jeg har set det til salg på et tidspunkt uden på nogen måde at blive overbevist om, at jeg missede noget... måske tog jeg fejl?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Nytårsaften bød for mit vedkommende på en række spil af såvel Flix Mix som Heckmeck am Bratwurmeck. Det kan være, at jeg ender med at blive grundig træt af Heckmeck am Bratwurmeck alene af den enkle årsag, at det øjensynligt er muligt at lokke stort set alle til at spille det... :wink:

Den øvrige del af selskabet fortsatte med at spille nogle spil Alles im Eimer / Bucket King mens jeg forberedte desserten... men det spil er jeg også kommet lidt skævt ind på, så det var ikke noget stort afsavn. Værre var det, at jeg missede 90 års fødselsdagen! :cry:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Vil du dele lidt mere af oplevelsen med os andre? Jeg har set det til salg på et tidspunkt uden på nogen måde at blive overbevist om, at jeg missede noget... måske tog jeg fejl?
Tja... det er ikke lige et spil, der egner sig til småberusede mennesker, så det er jo ikke så oplagt at spille nytårsaften ;)

På den ene side blev det således sværere for folk at lægge pindene, så opstillingen ikke væltede, men på den anden side brugte folk så endnu mere energi på at holde tungen lige i munden og blev nærmest ædru af det! :shock:

Det var et ok spil til lejligheden, men eftersom jeg ikke er så meget til dex-spil, så får det en middelkarakter herfra.
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

I julen har jeg fået spillet end del mere end jeg egentlig havde troet:

2 spil Valley of the Mammoths - 2 spillere - meget sjovt og meget tilfældigt.
2 spil RA - Meget mærkeligt men også sjovt nok
1 spil Carcasonne med alle brikker i brug
1 spil Cleopatra and the Society... Noget forvirrende men også okay sjovt
1 spil Ticket to Ride: Europa. Må indrømme at jeg egentlig foretrækker Turm und Taxes. Det her var for stort og tilfældigt på en eller anden måde.
2 spil Twillight Imperium - desværre kun med 2 og 3 spillere, men også sjovt nok

Og jeg troede egentlig ikke at vi ville nå noget.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jesper wrote:[...] 2 spil Valley of the Mammoths - 2 spillere - meget sjovt og meget tilfældigt.
2 spil RA - Meget mærkeligt men også sjovt nok [...]
Så skal der skrives til julemanden!? :wink:
frouvne, administrator

Image
Post Reply