Hvad har du spillet i dag? Januar 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Til aften prøvede vi kræfter med Stephan Riedels deduktionsspil Old Town. Da vi beklageligvis ikke var så velforberedte som spillet forlanger - og nok også fordi reglerne ikke er synderligt elegante (formentlig er de ligefrem temmelig mangelfulde) - startede vi spillet op tre gange uden at fuldføre et eneste. For hver gang blev vi dog klogere på flere regler og vi sluttede aftenen af med at udprinte en nyere version af reglerne... så vi er trods alt ved godt mod og skal prøve spillet igen. En lille skuffelse var det dog, at deduktionsdelen således kom til at omhandle en rekonstruktion af et mangelfuldt regelsæt og ikke den arkæologisk rekonstruktion af en gammel Westernby, som spillet egentlig går ud på.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Old Town kom på bordet i et forsøg på et solitaire-spil. Det blev desværre ikke den store succes. Nu tror jeg til gengæld at reglerne er på plads, så nu er der noget at se frem til.

Aftenen bød på et spil Taj Mahal, der altid er en succes. Efterfølgende fik jeg lejlighed til at stifte bekendtskab med Union Pacific, der sjovt nok på nogle måder kan minde lidt om en anden klassiker nemlig Acquire. Umiddelbart er mit indtryk, at jeg bryder mig mere om Union Pacific. Og så kan det spilles af op til 6 spillere, hvilket i sig selv er et plus.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Nå, jeg har været lettere fraværende her i forummet i et par hektiske dage.

Idag blev det så lidt kvalitetstid med min "gamle" spilgruppe.
Vi lagde ud med Genesis. Da vi stadig ventede en deltagere mere, som ville dukke senere op, måtte vi lige træde vande med et hurtigt spil Um Krone und Kragen og et spil Heckmeck am Bratwurmeck / Pickomino. Så var vi fuldtallige, og vi kastede os over et spil Ra. En spiller måtte takke af for denne gang, og de fire øvrige kastede sig over et enkelt spil Factory Fun. Så måtte endnu en deltager takke af, og de tilbageværende nåede lige en gang Packeis am Pol / Hey thats my Fish og en revanche i Heckmeck am Bratwurmeck.

Alt i alt, en hyggelig aften med spil i den lidt lettere ende.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jeg er lidt nysgerrig på, hvordan Factory Fun blev modtaget...

Indtil nu har dagen i dag bragt et enkelt spil Volcano. Et introduktionsspil, der formentlig er det længste spil, jeg har spillet endnu. Og så tabte jeg tilmed...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Old Town kom på bordet igen, igen. Denne gang var vi i stand til at afslutte spillet. Vi har endnu en lille usikkerhed i.f.t. reglerne men vi formår endnu at holde gejsten oppe, så der må jo virkelig være noget, der trækker... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Fredag fik vi spillet en omgang Trias med en af vores venner, som vi lige så stille har fået lokket ind i brætspillenes verden.

Lørdag legede jeg sammen med min tøsegruppe. Vi prøvede en omgang Monstrosity, hvor første halvdel af spillet fungerede glimrende, mens anden halvdel blev noget forvirrende. Jeg tror, vi lige skal have tilføjet et par houserules, inden vi spiller det igen...

Derudover nåede vi også 8 x Coloretto. Jeg bliver mere og mere glad for det spil :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

En afdæmpet søndag, der bød på et par børnespil: Karambolage og Die Codeknacker. :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Søndag fortsatte vi med vores Descent-kampagne, men vi måtte opgive at gennemføre dagens scenarie, da dungeonen blev for svær uden vores kriger (han skulle nemlig på arbejde... tsktsk :)).
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

nu siger du kampagne... du har brugt udtrykket flere gange, hvad dækker det over i spilsammenhæng?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Helle wrote:nu siger du kampagne... du har brugt udtrykket flere gange, hvad dækker det over i spilsammenhæng?
Det er når man spiller en række scenarier (der her kan betragtes som små eventyr/opgaver) med de samme figurer/roller, og hvor scenarierne ofte er 'kapitler' i en hovedhistorie :)

I Descent kan man både spille det almindeligt (tag spillet frem, vælg en figur/person hver og spil et af de scenarier/eventyr, som følger med spillet) og som kampagne. Personligt synes jeg, at kampagnedelen gør spillet langt mere interessant, end hvis man blot spiller spillet på normal vis. Ganske vist går der i kampagnedelen længere tid, før man finder de seje sværd/rustninger/formularer/osv. og på den måde bliver god til at slås i spillet, men omvendt er det sjovere at have den samme rolle i længere tid og 'vokse med opgaven'.

Gav det mere mening, eller var forklaringen stadig for farvet af rollespilsudtryk? :)
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Jeg fik spillet et halvt spil Carcassonne the City lørdagss: afbrudt af et surt barn, der ville have monopol på et bymursstykke, og som derfor boycyttede resten af spillet.
Et helt spil Kulikovo - fra Atomagazine. Richard Berg krigspil om mongolernes første reelle nederlag i Rusland. Det tog os en del timer at komme igennem, både lørdag aften og søndag eftermiddag. Og det er nok lidt for "fiddly" efter min smag. Så jeg leder videre efter et krigsspil, jeg kan overskue (og vinde i - min søn slog mig eftertrykkeligt).
Søndag aften fik vi kæmpet os igennem et rimeligt spændende spil Attika. Alle tre havde mulugheden for at vinde, men blev blokeret.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Så har jeg endeligt fået malet og spillet Doom. Vi har prøvet de to første scenaier. Færste scenarie gik rimeligt godt, men i andet scenarie gik det helt, helt galt for den enlige marine. Så blev sværhedsgraden sat ned og så klarede han sig med nød og næppe igennem. Umiddelbart slår Doom mig som et meget pænt spil, men nok ikke et der kommer alt for ofte på bordet. Det var dog super hyggeligt at male og det tæller jo også. :D
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Erik Mejer Hansen wrote:Så har jeg endeligt fået malet og spillet Doom.
Tak Erik! Nu har jeg lige savlet i mit tastatur! :evil: :shock: :lol:

Hvor er du sej til at male... :) *klapper bifaldende!*
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Helt, helt enig - dog har jeg ikke savlet nogen steder...

Jeg har også et par Doom figurer, så nu du er i træning...

Hvor lang tid har det taget dig? Dry brushing og masser af Ink? (Eller snakker jeg om noget jeg ikke har forstand på?)
Andrea wrote:
Erik Mejer Hansen wrote:Så har jeg endeligt fået malet og spillet Doom.
Tak Erik! Nu har jeg lige savlet i mit tastatur! :evil: :shock: :lol:

Hvor er du sej til at male... :) *klapper bifaldende!*
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Hej Jesper.

For at sige det kort så har jeg snydt :!:

Figuerne er malet med GW malig og der er generelt kun brugt 3-4 farver per figur.
Lad os tage Hell knighten som eksempel. Den har fået en brun grundfarve. Er så drybrushet med en lysere brun.
Og nu kommer vi til den del hvor der "snydes". Der findes et produkt der hedder Fanatic army painter og det er lidt et mirakelmiddel. Dette er figurne blevet dyppet i efter de er blevet malet. Og så ser det pludseligt pænt ud :D

Endeligt har nogle figurene fået en god dosis blod til sidst.

Hurtigt og simpelt.

Det er noget dyrt og ret giftigt stads, men det virker.
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Post Reply