Hvad har du spillet i dag? Januar 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Erik Mejer Hansen wrote:Endeligt har nogle figurene fået en god dosis blod til sidst.
Se, SÅ er man sgu fanatisk! :D
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Post by Jesper »

Jeg tror du har misforstået begrebet snyd. Det er ikke snyd, når man ved hvad man gør, så er det ekspertise... Selvom om man gør det på den nemme måde.
Erik Mejer Hansen wrote:Hej Jesper.

For at sige det kort så har jeg snydt :!:

Figuerne er malet med GW malig og der er generelt kun brugt 3-4 farver per figur.
Lad os tage Hell knighten som eksempel. Den har fået en brun grundfarve. Er så drybrushet med en lysere brun.
Og nu kommer vi til den del hvor der "snydes". Der findes et produkt der hedder Fanatic army painter og det er lidt et mirakelmiddel. Dette er figurne blevet dyppet i efter de er blevet malet. Og så ser det pludseligt pænt ud :D

Endeligt har nogle figurene fået en god dosis blod til sidst.

Hurtigt og simpelt.

Det er noget dyrt og ret giftigt stads, men det virker.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Post by Frouvne »

Wow! Imponerende arbejde! Jeg er også leveringsdygtig i plastikfigurer, hvis du skulle kede dig i en week-end! Og du må såmænd gerne snyde for min skyld! :wink:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Post by Frouvne »

Da jeg var bundet af at skulle på arbejde, gik jeg beklageligvis glip af første tredjedel af dagens spillearrangement. :cry:

Heldigvis var der meget godt i vente! :D Da jeg kom, var vi klar til at gå i gang med Indonesia. Det har jeg længe haft et godt øje til og mine forhåbninger blev bekræftet. Spillet blev en smule skæmmet af, at en spiller stak af i afslutningen af spillet, men det tillader jeg mig p.t. at tilskrive, at vi alle var novicer. Det kræver en gentagelse! 8)

For lige at klare hovedet lidt tog vi fat i den lidt lettere genre og spillede et par spil Ave Caesar. Også dette spil fik sin debut for mit vedkommende og det kunne jeg bestemt godt finde på at finde frem, da det går hurtigt fremad og man ville kunne spille det med selv ret unge mennesker / børn.

Så stod Blue Moon City for tur og det var første gang jeg prøvede det med fire spillere. Spillet er bestemt mere interessant med mere end to deltagere. Der blev tale om et meget snævert opløb mellem tre af de fire spillere.

Endelig blev det til to spil Samurai før turen gik hjemad til Hellerup! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

I dag fik vi testet kærestens julegave. Det blev til en omgang Formula De, og mit nye raflebæger forkælede mig med ekstra gode terningeslag, så min vanvittige taktik lykkedes! Jeg er stadig målløs...
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14624
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 461 times
Been thanked: 657 times
Contact:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:I dag fik vi testet kærestens julegave. Det blev til en omgang Formula De, og mit nye raflebæger forkælede mig med ekstra gode terningeslag, så min vanvittige taktik lykkedes! Jeg er stadig målløs...
Lad os høre, hvad den gik ud på! :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Lad os høre, hvad den gik ud på! :)
Min kæreste påstod, at jeg kørte råddent! :shock:
Nu bliver det lidt indforstået for folk, der ikke har spillet Formula De, men: Taktikken gik på en del sandsynlighedsregning (hvor sandsynligt er det, at jeg kan nå igennem svinget uden at skulle bremse hårdt op) og en god portion nu-tager-jeg-chancen. Derudover sørgede jeg for at 'spare på skaderne', så jeg havde mulighed for at køre i højt gear og stadig kunne tåle tage skade i sidste runde, hvis der var behov for det (men med de terningeslag blev det ikke nødvendigt...;)).

Med basisreglerne er spillet simpelt men ok underholdende. Jeg tror, det bliver endnu bedre, når der kommer flere biler på banen (vi brugte kun fire i alt i det første spil), og så ser jeg frem til at tage de avancerede regler i brug.
User avatar
Erik Mejer Hansen
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 182
Joined: Mon May 01, 2006 9:32 pm
Location: Århus N
Contact:

Post by Erik Mejer Hansen »

Andrea wrote:
Frouvne wrote: basisreglerne er spillet simpelt men ok underholdende. Jeg tror, det bliver endnu bedre, når der kommer flere biler på banen (vi brugte kun fire i alt i det første spil), og så ser jeg frem til at tage de avancerede regler i brug.
Jeg har endnu ikke prøvet det avancerede regler, men jeg kan bekræfte at det bliver endnu sjovere når man spiller med fuldt antal spillere. Specielt bliver de første sving interresante
www.mejer-hansen.dk
Stadig kun 18,68% færdig med at male ToI, men tilgengæld helt færdig med at "clippe" Combat Commander: Europe. Og Europe Engulfed. Og To the Last man...
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Andrea wrote:raflebæger
Ydrk!
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Erik Mejer Hansen wrote:....jeg kan bekræfte at det bliver endnu sjovere når man spiller med fuldt antal spillere.
Og endnu længere.... det holder det spil ikke til. Det er så dræbende langtrukkent i forvejen.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Jesper Amstrup wrote: Ydrk!
*hehehe*
Men dicetowers er ikke lige så lette at ryste.... ;)
Post Reply