Blandet landhandel til salg bl.a. gamle Wargames

Køb, salg og bytte brugerne imellem.
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Ok, jeg er måske ikke lige helt i julehumør. Og jeg kunne selvfølgelig have svaret på en pæn måde. Stony, du skal have tak for support, og du udtrykker mine fortrængte tanker på glimrende vis. Og jeg vil undskylde mit lakoniske svar til forespørgslen. Jeg giver ikke afslag på priserne, og jeg gider ikke noget krejleri, hvilket jeg jo med fordel kunne have anført.
UNDKYLD!
Danny Rasmussen
DavidP
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 44
Joined: Tue Oct 23, 2007 7:44 pm
Location: København
Contact:

Post by DavidP »

Som "god" økonom vil jeg da lige give mit besyv med. Der er da, forhåbentligvis, ikke noget der hedder faste priser? Det er da drevet af udbud og efterspørgsel, har jeg lært. :D

For god ordens skyld vil jeg tilføje, at jeg udemærket kan forstå at man har en mindstepris, og ikke ønsker at gå under den... Og da slet ikke for noget så værdifuldt som brætspil :)
Espectro
Posts: 6
Joined: Sun Dec 23, 2007 8:27 pm

Post by Espectro »

Danny wrote:
Espectro wrote:Hvad siger du til 250,- for Phonecia og Siena?

Mvh. Michael
Her har jeg så lige slettet et mindre pænt svar!

Jeg siger pænt nej tak. Mine priser er faste.

mvh
Danny
Jamen glædelig jul til dig også.

Fair nok, var ikke klar over at priserne er forretningsfaste. Er ellers vant til at folk er villige til at sætte priserne lidt ned og så få solgt flere spil af gangen. Men sådan er vi jo så forskellige.

Og ja, jeg er fra Jylland :)

PS. Du kan jo lige råbe op, hvis du ombestemmer dig.
"Man without religion, is like a fish without a bicycle."
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Espectro wrote:
Danny wrote:
Espectro wrote:Hvad siger du til 250,- for Phonecia og Siena?

Mvh. Michael
Her har jeg så lige slettet et mindre pænt svar!

Jeg siger pænt nej tak. Mine priser er faste.

mvh
Danny
Jamen glædelig jul til dig også.

Fair nok, var ikke klar over at priserne er forretningsfaste. Er ellers vant til at folk er villige til at sætte priserne lidt ned og så få solgt flere spil af gangen. Men sådan er vi jo så forskellige.

Og ja, jeg er fra Jylland :)

PS. Du kan jo lige råbe op, hvis du ombestemmer dig.
Priserne er ikke faste længere. De er i øvrigt også blevet ændret, og jeg er villig til at give et afslag på op til 10 %, hvis folk køber mere end et spil, men så skal der altså også krejles. Fragt + kasse fra Postdanmark betaler køber, men spillene kan også afhentes i Svendborg. Og jeg er ikke fra Jylland :wink: Der vil i øvrigt være penge at spare på samlet køb af Phoenicia og Siena i forhold til min gamle pris! Man må dog selv regne ud hvor meget!
Danny Rasmussen
Espectro
Posts: 6
Joined: Sun Dec 23, 2007 8:27 pm

Post by Espectro »

Danny wrote:
Espectro wrote:
Danny wrote: Her har jeg så lige slettet et mindre pænt svar!

Jeg siger pænt nej tak. Mine priser er faste.

mvh
Danny
Jamen glædelig jul til dig også.

Fair nok, var ikke klar over at priserne er forretningsfaste. Er ellers vant til at folk er villige til at sætte priserne lidt ned og så få solgt flere spil af gangen. Men sådan er vi jo så forskellige.

Og ja, jeg er fra Jylland :)

PS. Du kan jo lige råbe op, hvis du ombestemmer dig.
Priserne er ikke faste længere. De er i øvrigt også blevet ændret, og jeg er villig til at give et afslag på op til 10 %, hvis folk køber mere end et spil, men så skal der altså også krejles. Fragt + kasse fra Postdanmark betaler køber, men spillene kan også afhentes i Svendborg. Og jeg er ikke fra Jylland :wink: Der vil i øvrigt være penge at spare på samlet køb af Phoenicia og Siena i forhold til min gamle pris! Man må dog selv regne ud hvor meget!

Jamen halløjsa, der kan jo spares 27,5 øre.... Nej, tror sq jeg springer over. Venter vel på Januar-udsalget, kan være du sætter priserne ned til denne tid istedet for op :roll:
"Man without religion, is like a fish without a bicycle."
User avatar
peskjens
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 274
Joined: Fri Oct 27, 2006 8:47 am
Location: Birkerød

Post by peskjens »

Hej Danny

Jeg overvejede ét af spillene - indtil du satte priserne op! :?
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

DavidP wrote:Der er da, forhåbentligvis, ikke noget der hedder faste priser? Det er da drevet af udbud og efterspørgsel, har jeg lært. :D
Men det lader til at man som potentiel køber ikke har mulighed for at give udtryk for efterspørgslen, uden at blive stemplet som "krejler".

Bare så der ikke er nogen tvivl, så er både mine købs- og salgspriser altid åbne for forhandling.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

Altså, Danny ... sikke meget din tråd fik sat gang i og det er jo godt med lidt at foretage sig i julen, når altså vi har sådan en lang ferie ... og du fik vist også øvet lidt procentregning ... :wink:
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

netsapiens wrote:Men det lader til at man som potentiel køber ikke har mulighed for at give udtryk for efterspørgslen, uden at blive stemplet som "krejler".
Det er måske her man bør indkredse ordet "krejler"...

I mine øjne er man ikke krejler, hvis man giver et bud på et hus, som ligger under det huset er sat til salg til. Det er en prisforhandling.

Man er heller ikke krejler fordi man eventuelt sætter næsen op efter noget mængderabat.

Krejler er når størrelsen på differencen er noget nær ligegyldig, og det mere er et princip om at prisen altid skal forhandles.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Stony wrote:Krejler er når størrelsen på differencen er noget nær ligegyldig, og det mere er et princip om at prisen altid skal forhandles.
potatoe, potato....
Lav samme regnestykke i procenter, og så er man ifølge den definition krejler hvis man beder om 5% rabat på et hus.
No matter, nu har jeg jo heldigvis en fremragende reference for hvornår jeg må vise interesse for en vare, og hvornår jeg skal tie stille.

I øvrigt har tråden her mindet mig om at jeg STADIG ikke har hentet mine spil hos Helle og Allan... jeg bliver nok nødt til at medbringe en gave når jeg engang får taget mig sammen til at kigge forbi... undskyld! :oops:
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Post by Helle »

netsapiens wrote:
Stony wrote:Krejler er når størrelsen på differencen er noget nær ligegyldig, og det mere er et princip om at prisen altid skal forhandles.
potatoe, potato....
Lav samme regnestykke i procenter, og så er man ifølge den definition krejler hvis man beder om 5% rabat på et hus.
No matter, nu har jeg jo heldigvis en fremragende reference for hvornår jeg må vise interesse for en vare, og hvornår jeg skal tie stille.

I øvrigt har tråden her mindet mig om at jeg STADIG ikke har hentet mine spil hos Helle og Allan... jeg bliver nok nødt til at medbringe en gave når jeg engang får taget mig sammen til at kigge forbi... undskyld! :oops:
Pyt pyt, jeg sætter bare prisen på det billigste spil 100% op ... :D
Espectro
Posts: 6
Joined: Sun Dec 23, 2007 8:27 pm

Post by Espectro »

Stony wrote:
netsapiens wrote:Men det lader til at man som potentiel køber ikke har mulighed for at give udtryk for efterspørgslen, uden at blive stemplet som "krejler".
Det er måske her man bør indkredse ordet "krejler"...

I mine øjne er man ikke krejler, hvis man giver et bud på et hus, som ligger under det huset er sat til salg til. Det er en prisforhandling.

Man er heller ikke krejler fordi man eventuelt sætter næsen op efter noget mængderabat.

Krejler er når størrelsen på differencen er noget nær ligegyldig, og det mere er et princip om at prisen altid skal forhandles.
Sjovt som folk er så hurtige til at dømme andre.

De 'ligegyldige' 25,- er altså ikke ligegyldige for mig. Som studerende har jeg ikke alverdens penge at bruge på brætspil osv.
Men lad det nu ligge, der kommer tilsyneladende ikke noget konstruktivt ud af det (udover prisstigninger, og det er folk nok ikke så interesseret i).
"Man without religion, is like a fish without a bicycle."
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

netsapiens wrote:potatoe, potato....
Lav samme regnestykke i procenter, og så er man ifølge den definition krejler hvis man beder om 5% rabat på et hus.
Nixen bixen. 5% på et hus er langtfra en bagatel. Selv 1% vil være i omegnen af et par månedslønninger (afhængig af prisen på huset og størrelsen på lønningen naturligvis).
Espectro
Posts: 6
Joined: Sun Dec 23, 2007 8:27 pm

Post by Espectro »

Stony wrote:
netsapiens wrote:potatoe, potato....
Lav samme regnestykke i procenter, og så er man ifølge den definition krejler hvis man beder om 5% rabat på et hus.
Nixen bixen. 5% på et hus er langtfra en bagatel. Selv 1% vil være i omegnen af et par månedslønninger (afhængig af prisen på huset og størrelsen på lønningen naturligvis).
Hans pointe er jo, at der er mere end én side af hver sag. Regnestykkerne ser noget anderledes ud i procenter end i kroner.
"Man without religion, is like a fish without a bicycle."
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Post by Jens_Hoppe »

Hvis jeg en dag åbner en butik (usandsynligt, ved jeg) skal den afgjort hedde "Dannys Krejlermarked"! Fantastisk navn! :D
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply